• Felia

Augusti 07

Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?

• Svar på tråden Augusti 07
  • Noomi

Skulle inleda med att det är mycket pengar istället för dyrt... behöver ju inte motsäga mig själv. :D

• augusti07

jag har tur som har en kompis som e makeupartist o hon vill sminka mig gratis. sen är en god väns bror proffsfotograf så man kanske får lite rabatt där? hoppas. fotograf är oxå ngt vi prioriterar, som e med hela dagen..

• Stefans fästmö

Noomi

Självklart, man prioriterar olika! Skulle ha nämnt det i mitt första inlägg... Om jag hade haft massa pengar skulle jag nog oxå ha velat ha en proffsfotograf, men med den budget vi har är det helt enkelt inte möjligt, o då väljer vi att ha en kompis. Sedan tror jag inte att det blir så stor skillnad på korten att det - för vår del - skulle motivera den prisskillnad det blir. Men det klart, jag skulle inte be typ mamma ta korten, vi har ju valt en kompis som är jätteduktig amatörfotograf! :) Så det beror ju på vilka man känner oxå. Vi har tyvärr inga andra kontakter så vi kan inte spara in på ex.vis mat, hår, utan foto är det enda vi kan spara in på, o då väljer vi att göra det för att ha råd...

Man alla gör som de vill, så klart! :) Jag hade fått intrycket att 13000 kanske ändå var i dyraste laget, men om du Noomi inte tror det har du bättre koll än jag... Jag har ju aldrig övervägt fotograf hela dan heller så det har jag inte kollat upp.

• Noomi

Stefans fästmö - Jag kan ju egentligen inte säga om det är mycket pengar eller inte eftersom jag inte vet vad hon får för det, inte heller hur pass duktig fotografen är. Jag bara jämförde med oss som betalar mer, och jag tycker inte att vårat pris är i överkant med tanke på vad vi får.
    Men helt klart, sjukt mycket pengar är det.Har själv dock knappt en enda vettig bild från min examen i England (du vet en sån där med cape, hatt och hela köret) så jag ville ha ett proffs den här gången.
    Och jag vet ju att du vet att alla prioriterar olika, ville bara argumentera för hur vi har gjort. :)

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Ja det där med budgeten är ju väldigt olika...

I de där 13 000 är det ett saftigt påslag för bilersättning då vi fotograferar oss på annan ort och fotografen har mer än en timmes bilresa till kyrkan...så det var därför det blev så dyrt...Men vill så gärna ha den fotografen
    Annars kostar det 5300:- att fotograferas innan vigseln.
    Funderar på att ta en lokal fotograf till att fotografera vigseln, det duger de nog till...

• Noomi

Herre jäklar, det var ett rejält påslag!
    Kolla i alla fall upp alla lokala fotografer du kan hitta, det kan ju finnas nån vars bilder du tycker lika mycket om.

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Noomi

Ja att fotograferas under vigseln kostade 3200:- och innan vigseln 5300:-, så det är några tusenlappar i resetillägg. Men jag förstår fotografen, hon hinner ju med ett helt bröllp till om hon inte sitter över två timmar i bilen..

Förresten, du har väl tänkt på vilket datum det är i dag?!!

• Noomi

Såklart jag har!! :D Gratulerar Annisen och mig själv på -1åriga bröllopsdagen! :D

• ms E

Det där med pengarna, det springer iväg så himla snabbt! Vi har flera saker som vi sparar in pengar på; min ena syster syr klänningen, min andra syster fixar mitt hår (bägge är jätteduktiga på respektive områden) och en jobbarkompis till blivande maken gör tårtan för 20 kr biten (vi har beställt tårtor av henne förut och de är jättefina). Ändå kommer det bli mycket pengar eftersom vi helst vill ha med både släkt och vänner och då landar vi på 91 gäster!

Sminkningen planerar jag att göra själv, med lite hjälp av syrran som fixar håret.

Just nu är mitt största bekymmer (fast ett kul bekymmer) att hitta rätt klänningsmodell... Jag är ganska stor i storleken till vardags och vi ska ha barn i januari och även om jag tror att jag hinner tappa en del till augusti så lär jag inte vara mindre än tidigare. Och man vill ju vara förtjusande vacker på sin stora dag, så det gäller att hitta en klänningsmodell som framhäver det bästa och döljer det sämsta, ni vet vad jag menar. Hade jag inte varit gravid nu så hade jag sprungit runt och provat klänningar för att pröva mig fram, nu är jag hänvisad till bilder. Frustrerande!

• Noomi

ms E - Ja, det är svårt att bestämma sig för klänningsmodell. Eller också kanske det inte är det, när man väl är där i butiken. Jag hade tänkt att prova i oktober-november nån gång när jag förhoppningsvis har krymt till passande storlek.
    Hur gör ni andra med klänning, har ni redan provat massor... och när har ni tänkt att köpa?

Svar på tråden Augusti 07