Augusti 07
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Snabb snabbis kommer här.
vilka ni är:
-Ungt par med två barn i stockholmsregionen. Jag ssk student och han ekonomiansvarig men just nu pappaledig på heltid.
ålder:
-Jag 25 år han 26år.
var ni bor:
-Stockholmsregionen
hur det gick till på frieriet!:
-Vårat frieri var inget frieri. Våran kärlek sitter inte i ett knä i golvet, den lever och frodas där våra ögon möts. Vi är extremt jämlika i allt annat så att vi kom överens om vår förlovning var det mest naturliga för oss. Vi valde ringar och sen så innan vi satte datum så kidnappade jag honom, en rikti kidnappning med uppdrag, taxifärd, blommor, paket och slutligen så hittade han mig på ett hotellrum när han kom fram tills slutmålet. Då hade han bland annat fått ett uppdrag som innebar att han fick våra nu färdiggraverade förlovningsringar med sig. så han förstog väl där någonstans vad somv ar i görningen :D
Men i allafall. allt var sååå mysigt och underbart.
pysis: Vi har samma giftas datum..
Här kommer en snabbis om oss med
Vilka vi är:
Vi bor i småland, lite utanför den lilla staden. Sambon arbetar som servictekniker och jag arbetar som chef på mellannivå inom kommunen.
Ålder:
Min blivande man är 30 och jag 28
Frieriet:
Det tog vi gemensamt likaså förlovningen. Vi har alltid pratat mycket om vår framtid tillsammans Vi valde ringar tillsammans och förlovade oss i en sanddyn på Fårö, det var jätte mysigt
Att vi ska gifta oss har vi alltid vetat att vi ska men har valt att göra andra saker först..jag har pluggat och vi har byggt hus och nu känner vi att det ÄNTLIGEN är dags för oss att bli man och fru
Nattson - De såg ut att ha fina klänningar!
När i februari är det ni ska åka till London? Den 23-25 är det nämligen en jättebra bröllopsmässa: www.nationalweddingshow.co.uk
Vi kommer förmodligen vara i London då (lycklig slump) så jag kommer nog kolla in klänningar där, eftersom allt är samlat (och man får prova).
hej och välkommen pysis
En snabbis om mig då:
vilka ni är:
Jag, michaela 25 år studerar, blivande maken erik 29 år civilingenjör. Bor i enskede och har varit ihop i 7 år
Hur frieriet gick till:
Förlovade oss 12/5 05...gemensamt beslut, han ville fria senare
Den 2 maj 06 så var vi i Big bacing reedwood national state park utanför San franciso och haikade...
Pausade vid ett litet vattenfall (jag i "bekväma=inte snygga kläder" och svettig som bara den ) Och där gick han ner på knä
Det avr så underbart
Och oväntat
På kvällen åt vi på en hamburgerbar i ´50-talsstil i San Jose...orkade inte äta fint den kvällen...var helt slutkörda Så det tog vi dan efter i stället
just det ja...gifter oss 4 augusti vi .-D
sa jag föresten att kyrkan är bokad nu tjejer så kul...så nu håller jag på och nojar mig om han verkligen skrev in det rätt/ råkat tappa bort lappen
hahaha....men det känns roligare att planera nu...när man säkert vet att det blir då .-)
Hej, har kommer lite info om mig.. =)
Vi gifter oss den 4/8 i Vasteras.
vilka ni är:
Vi bor i Vasteras, men for tillfallet(i 9 manader till) bor jag i Michigan USA dar jag arbetar pa ABB. Min blivande ar miljo- och energiingenjor, jobbar i Vasteras, ar delagare i en konsultfirma.
ålder:
-Jag 27 år han 30 år.
var ni bor:
-Vasteras/Michigan USA
hur det gick till på frieriet!:
Det var helt ovantat och kandes helt underbart. Vi firade jul hos mina foraldrar och pa julaftonskvallen 2005 bestamde vi oss for att ta en promenad. Pa en ang sent pa kvallen och himlen var stjarnklar, gar han ner pa kna, tar fram en provisorisk ring han kopt pa Glitter...och friar!! :)
Ny i tråden och får väl presentera mig med samma slags information ni andra gett. :)
När gifter vi oss:
11/8-2007
Vilka vi är:
Vi bor i Jönköping, jag är nyligen hitflyttad från Göteborg. Han jobbar, jag pluggar och söker jobb.
Åldrar:
Jag är 22 och han är 27 (om tre dagar!).
Hur friade han:
Det var ganska nyligen och vi har inte varit tillsammans så länge (firar årsdag den 22/9). Vi flyttade ihop i juni och har pratat om giftermål m.m. under hela vårt förhållande. I juli/augusti åkte vi på fyra veckors tältsemester på västkusten. Innan semestern köpte han i hemlighet frieriringar åt oss och när vi passerade mina föräldrars hem i Göteborg under semestern så frågade han dem om lov att fria till mig. Mycket lyckliga tårar dem emellan. :) Men det perfekta ögonblicket inföll inte under semestern, utan ca en vecka efter semestern då vi delat en härlig kärleksstund hemma. Jag satt i soffan och han gick ner på knä och friade. Vi grät och skrattade och allt var så lyckligt! Efteråt berättade han att han knappt kunde se mig genom alla tårarna. :D
Sen dess har jag planerat och planerat och planerat... Så jag räknar med att få mycket idéer och stöd från er alla - och ge er detsamma. :)
Vi gifter oss den 18 augusti 2007 i Ljusdals kyrka, Hälsnigland
Vilka vi är:
Vi bor vid Mälaren i Sörmland och arbetar i Strängnäs (på samma företag), jag som innesäljare och min blivande make som produktionstekninker.
Ålder:
Jag är 26år och han snart 31år.
Hur det gick till på frieriet!:
Förlovningen gjorde vi som så många andra tillsammans. Men det ?riktiga? bestämdes förra året när min blivande fyllde 30år och jag gav honom en present (i hemlighet) att fira sin födelsedag på Spa i Nådendal ? Finland och bara vara. En fantastisk helg (fredag ? söndag) med massor med mys, god mat en resa som jag verkligen kan rekomendera om man vill koppla bort vardagen och bara vara! Under middagen på lördagen tog han min hand och frågade om jag ville fortsätta att dela mitt liv med honom och om jag iså fall ville gifta mig.... det ända jag fick ur mig vara: -sluta nu innnan jag börjar grina bland alla gäster... och sedan sa jag ja!!
Efter lite funderingar bestämmde vi oss för 2007 eftersom att det är då 10år sedan vi träffades och att vi nu har hunnit bli klar med skola och börjat jobba för att kunna få ihop en liten kappsäck med penar som kommer att behövas för att vi skall få den dagen som vi båda vill ha