• Felia

Augusti 07

Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?

• Svar på tråden Augusti 07
  • nyförlovad 3 juni

jag 25, han 35, förlovningen bestämdes gemensamt och det var från början tänkt att han skulle fria senare när vi skulle bestämma datum men vi frångick det och diskuterade oss fram till ett datum istället, det var ändå ganska självklart ungefär när det skulle bli.

en fråga till er: vi har bokat kyrka, o nu har ja börjat fundera över musiken i vigseln. vill att min syster ska sjunga en sång o två kompisar en annan. samtliga är införstådda med detta. men det känns lite tidigt att höra av sig till kantorn redan nu. fast ja vill ju veta om han/hon kan tänka sig att lära sig sångerna eller om vi ska behöva köra playback alternativt a capella... hur tidigt kan man höra av sig till kantorn? är ett halvår innan oxå för tidigt...?

• Melleni (4/8-07)

Vilka är vi:
    Jag jobbar som Hälsoutvecklare och han på Ncc som montör. Vi nyligen bosatta i kungs barkarö, strax utanför köping.

Ålder:
    Jag 25 och killen 24

Hur frieriet gick till:
    Vi förlovade oss julafton -05 och för mig betyder förlovning att man ska gifta sig med så vi sa i samband med förlovningen att vi skulle gifta oss inom två år och då blev det 4/8-07. Nästan på vår tre års dag.

Så kul att se att länken är vid liv.

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Roligt att det händer lite i tråden

Hur går klänningsjakten tjejer?
    Jag var inne på en axelbandslös Sincerity, men nu har jag hittat en så himla snygg klänning hos Lilly och superfint halsband, hårsmycke och slöja... Klänningen kostar 8000:- ...lite mer än vad jag tänkt mig...Men det känns så rätt...just nu

• Noomi

Klänningsjakt ja. Jag är för tillfället helt besatt av Vera Wang, vilket skulle innebära en superflådig klänning... och sen inget mer. Måste nog inse att den inte riktigt passar in i budgeten. :D

• nyförlovad 3 juni

ja har inte börjat leta klänning än.. borde ta tag i det snart men har så mkt annat just nu o dessutom velar jag över när klänningen ska köpas. skulle ju vilja gå ner lite i vikt.. men man kanske kan börja prova lite redan nu för det :) risken är ju bara att man kärar ner sig i en klänning och bara måste köpa den omedelbums...

• Gudinnan

Jag var pa brollopsmassa i helgen och blev inspirerad (i USA). :) Bokade en tid for att prova klanning, ska dit pa torsdag!! Ska bli himla kul.

Upptackte aven att det ar en jatte stor brollopsmassa har alldeles dar jag bor nast nasta helg, sa den ska jag ocksa besoka. :)

• Fru någongång.

Hej alla augusti brudar.

Här är en till som om allt går som vi vill skall gifta oss i aug-07. Det beror lite på om lokalen vi har hittat funkar. Men det blir 2007 iaf :)

Bor i stockholm men jag är uppvuxen på gotland så det blir bröllop där.

• nyförlovad 3 juni

mysigt. jag var på ett bröllop på gotland förra helgen och det var hur mysigt som helst...

• Melleni (4/8-07)

Jag va här om veckan Eskilstuna på en bröllops äffär men fick inge vidare trevligt bemötande. Hon tyckte inte jag skulle ha så bråttom med att kolla på saker redan nu. Hon tyckte helt enkelt att jag va ute lite förtidigt, men va då man gifter sig engång och vill man planera i god tid så vill man. hon i butiken ska ju va glad att de kommer folk till henne året om, men jag letar vidare. Klänning har jag redan, köpte den på rea, men kollar på kläder till min tärnor, och slöja till mig.

• kela81

Melleni (4/8-07)-känner igen det där...förra året när min bästa kompis skulle gifta sig så var vi i butiken i mars...och de blev sura för att det var förtidigt (hon var med augustibrud) det var i sthlm! De bored ju vara glanda att det får de lite utspritt så att inte alla sommarbrudar (vi är ju flest) kommer i en stor bunt i maj typ!

Svar på tråden Augusti 07