Augusti 07
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Noomi ja det får väl bli så att man tar med sig stolar av något slag. Vi ska gifta oss någonstans på Öland, funderar på en klapperstensstrand, eller en strand med raukar på... men så är det ju det där med regn.... har du kommit på nåt? Ni vill inte gifta er i kyrkan heller?
Nej, vi har inte kommit på något. Får bli i festlokalen i värsta fall, men det känns lite trist.
En kompis föreslog att vi skulle gifta oss i bussen vi ska ordna till gästerna, sightseeing-bröllop. :D
Vi ska gifta oss borgerligt... något annat är inte aktuellt. Synd bara att det inte finns motsvarande lokaler.
Ja det är väldigt tråkigt att det inte finns något motsvarande, men man kan ju faktiskt göra det jättefint med blomsterbåge och blommor.... om det skulle krisa sig. Det kan ju bli rätt så romantiskt med regn oxå, bara man står under tak. Vi har ju ett helt år på oss, så vi ska nog lyckas luska ut nåt bra! =) Det där med bussen va ju kul! Hehe!
Halloj tjejer! Nu börjar det röra lite på sig för min/vår del... Jag var o klippte mig häromdan hos den frisör jag fått rekommenderad o blev mycket nöjd, så bokade tid för uppsättning/brudklädsel. Från 1700 kr, glömde fråga om det är inkl sminkning o skumpa, ska ringa o kolla det snart... Min syster som ska vara tärna sa att hon kunde kolla det med skumpan, för annars skulle hon fixa det... Kul att hon tänker på det! :)
Idag var jag även o fixade naglarna för att testa hur det är, lite ovant att skriva med så långa naglar på alla fingrar! Jag brukar ha några långa i taget, några är alltid korta för att de brutits av, men nu är alla långa, inkl tummarna, känns konstigt... men bra! :D Har inte bokat tid där men tänker göra det rätt snart, har iaf bestämt.
Sen har jag sammanställt de cateringfirmor jag pratat med o räknat på prisskillnader. Vi ska förmodligen anlita en av dem till min examensfest o om de är bra väljer vi nog dem till bröllopet. De andra två som vi väljer bland har restaurang oxå, kanske går dit o äter inkognito för att kolla kvaliteten... ;)
Kul när det händer nåt! :D :D
Stefans fästmö
Vad roligt att det händer saker
Jag tänkte att jag skulle boka sminkös i tisdags, men hon tar inte bokningar förrän tidigast i april nästa år, så jag var välkommen att ringa då...
Det senaste jag gjort är att boka musik till festen.
Naglarna ska en vännina till mamma fixa privat, hon har det som extra sysselsättning...hon är även sömmerska så hon ska fixa ändringar på min klänning om det behövas
Jag funderar på att fixa sminket själv??
Vad tror ni, kommer man ha nerver för det samma dag??
carmeline
Jadå jag tror säkert att du har nerver till detta
Jag har varit helt inställd på att sminka mig själv till bara nyligen, men så tycker jag att man kan bli lite flammig i huden på sommaren av solen och är orolig för att bilderna hos fotografen (som kostar en hel del...) visar väldigt tydligt om jag fått sminket ojämnt osv..
Hej!
Jag tänkte definitivt fixa sminket själv. Men framförallt jobba ordentligt på en snygg bränna. Tycker det är så snyggt på mig med en fin jämn bränna. då behövs nästan inget smink alls.
Här börjar det också hända saker.
Igår ringde smeden, har ju skickat mina stenar dit nu.
Dom börjar tillverkningen av min ring nu, Känns så spännande. Vi har just talat igenom vad vi skall ha för gravyr. Har inte helt bestämt oss än då vi inte vet vad som får plats i min ring. Det är tydligen lite utrymmesbrist enligt smeden då jag skall ha 13 stenar i den.
Men känns så kul att det är på gång nu.
Cameline
Om du är van att sminka dig själv går det säkert bra. Jag sminkar mig aldrig till vardags så känner att jag vil ha hjälp med det på den stora dagen. Sen kan det ju vara skönt att bara sitta o bli ompysslad... Kolla upp lite vad det kostar, det är ju en del i det oxå! Om det tex ingår i håruppsättningen är det ju lika bra.
Nu tittar jag in lite från jobbet (lite tyst och försikig)
Har nämligen haft svårt att följa denna länk för att jag har flyttat och vänte tiden på internet är 4-6 veckor. ush säger jag bara. Kul att höra att denna länk fortfarande är i farten.
Längtar efter internet nu.....
För er nya så gifter jag mig 4/8-07