• Felia

Augusti 07

Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?

• Svar på tråden Augusti 07
  • Melleni (4/8-07)

Afrodite

Låter härligt med din ide

• A n n i s e n   25/8 - 2007

I dag tjejer ringde jag och bokade cateringfirman. Han var jätte trevlig

• Stefans fästmö

Annisen

Vad kul! Skönt att ha en så stor grej fixad! Vi ska ha buffé, har en 3-4 olika cateringfirmor som vi väljer mellan. Ska ringa dem snart o be om offerter, vill gärna boka maten snart!! Men jag har haft så mycket annat nu ett tag så det har legat på is. Skönt ändå att man har så gott om tid att man kan ta paus från planeringen i några veckor utan att få panik! :)

• Noomi

Ja, vad skönt att ha maten färdig. Vi ska också ha buffé, men nu säger min kära blivande att vi ska fixa maten själva...suck! Jag har totalvägrat att ha någonting med tillredning av mat att göra (det är bäst så för alla parter :D), men han och hans kompis skulle tydligen kunna fixa allt.
    Nåja, vi får väl se....

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Stefans fästmö

håller med dig om att det är skönt att man inte behöver vara lika aktiv i planerandet hela tiden. Det är visserligen jätte roligt att planera, men det är knappast ngn panik

• Stefans fästmö

Noomi

Hoppsan, ja där är vi som tur är är överens, ingen av oss känner för att laga mat till 80 pers... Är din m2b en sån som alltid gör det han tar sig för då, eller finns det risk att han backar ur i sista minuten..?

Annisen

Precis, för det mesta är det ju jättekul, men skönt att man kan pausa lite när man har mycket annat att göra en period...

• Malin johansson

Hej! Är ny här
    Jag och min blivande man ska gifta oss 25/8.

• nyförlovad 3 juni

välkommen Malin :)

• Noomi

Stefans fästmö - Tur för er! :) Ja, det är lite småjobbigt att inte vara överens, får se hur det går sen när vi tar tag i matbiten ordentligt... än så länge har vi inte ens haft kontakt med någon catering.
    Jadå, bestämmer han sig för att fixa all mat så gör han det och hans kompis är grymt duktig på att laga mat. Det är bara det att jag inte vill att någon ska behöva stressa med en sådan stor del av bröllopet som maten faktiskt är.
    Jag får väl börja smygföreläsa för familjerna hur bra catering faktiskt är. :D

• Stefans fästmö

Noomi - Nej det förstår jag, jag skulle bli helt stressad bara av att tänka på att nån i familjen skulle göra det! ;) Hur många gäster är det ni ska ha?

Du kan ju börja kolla upp lite cateringfirmor o visa för honom, o be honom fundera över hur mycket jobb det skulle bli... Men det klart, billigt blir det ju förmodligen!

Svar på tråden Augusti 07