Augusti 07
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Jag velar oxå om när vi ska skicka ut inbjudningarna! Vi gifter oss 4 augusti. Tänkte först februari - runt Alla Hjärtans dag... :) Men sen tänkte jag att det kanske är FÖR tidigt, så folk hinner glömma bort det? :o Är nog inne på mars nu, inte senare iaf... Tänkte ha OSA 4 juni, 2 månader innan o innan folk åker på semester så det inte glöms bort.
Ang tärnklänning (ska bara ha en tärna) så har vi inte råd att betala, tycker inte heller det är nödvändigt (men inget ont mot de som gör det! :)) så hon får bestämma själv, köpa ny eller använda en hon redan har. Generellt är väl regeln att om man vill bestämma själv bör man betala, får tärnan/-orna bestämma själva betalar de oxå själva. Vi har färgtema kornblå/ivory/guld så jag har sagt att om hon vill ha blå klänning är det kul, men hon får välja själv. Känns inte som det viktigaste för mig att tärnan matchar blommor o dukning osv.
Jag vet inte riktigt när vi ska skicka ut inbjudningar, tänker nog 4 månader innan.
Jag tycker inte heller det är självklart att man ska stå för klänningarna till tärnorna. Nu skickar jag efter från Usa så det blir inte så dyrt och jag ser det också som en present till dem som ett tack för hjälpen, om de nu gillar klänningen vill säga
Jag tror inbjudningar för oss som gifter sig 4 augusti blir bra i mars eftersom då avgörs semestrarna också. folk kan anpassa lite efter hur de väljer att ta sina semester dagar.
Man vill ju inte vara ute för tidigt så det glömms bort. Är det nån som ska göra sina egna inbjudningskort?
A n n i s e n 25/8 - 2007
Vilken bra ide och va snällt. får man fråga vart du beställde i från och vad du fick ge för de?
Melleni (4/8-07)
Oj, det kanske lät som jag har beställt, men jag ska göra det i januari. Jag ska beställa från www.keepmeinstitches.biz. De har lite olika priser, men längre fram ska jag sätta mig tillsammans med tjejerna och titta på klänningarna. Jag vet ju vad de har för smak och de vet vad jag gillar så vi kommer säkert kunna enas om detta
Är det någon som har beställt från keepmeinstiches? Hur funkade det? Måste man betala skatt (tull avgift)?
Var klänningarna bra, osv....
Kollade in sidan, de fanns ju mycket att välja på.
Det va ju kanon bra priser på sidan.
hur långt har alla ni här inne hunnit?
Hej,
Vi har bestämt färgtema, bokat kyrkan till 14:30 den 25aug. Den 14oct ska vi titta på ett wärdshus där vi kan tänka oss att ha middagen och festen. Jag ska nog åka till England i februari för att hitta en klänning, skor mm. Har en bild av hur jag vill att dukningen ska se ut. Annars är det ganska mycket kvar... Men det är ju lång tid kvar också :)