Augusti 07
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
vi ska också gifta oss augusti 2007 (4:e) och har bokat lokal, krykan, skrev upp gästlistan, save the date magneter. har även bestämt om buffee meny, tårta (jag ska göra min egen wedding cupcake tower, i chocklad), köpt brudklänningar (yep, 2! 8-o tur bara att dem kostade inte mycket eftersom jag kunde inte bestämma mig vilken modell jag vill ha)
har även köpt material (sidenband) till inbjudningskort, kristaller till buketten....
Malin johansson
Ska du hyra så är det bra att du är ute i god tid men visa har bara sina klänningar för uthyrning i ett år sedan är de dags för ta in nya modeller. men hör med butiken
Själv har jag köpit min klänning. Hade tur att en bröllops äffär skulle stängas och rea ut allt för halva priset. hittade den klänningen jag tittat efter. Den kostade mig 3625kr. inte alls farligt dyrare att hyra.
Men kolla runt vad du skulle vilja ha för modell och se vad den kostar att hyra eller köpa. ibland är det billigare att köpa.
Jag har jätte svårt att hitta inbjudningskort som till talar. Har ni nå förslag?Hur ser era ut? Gillar när det är rent och fint.
Melleni (4/8-07): Tack för hjälpen! Nu har jag hittat rätt
Hej alla tjejor!
Jag ska gifta mig den 25 Augusti i Torsångs kyrka. I planeringen har vi kommit lite på vägen iaf.
* Bokat kyrka
* Köpt brudklänning
* Planerat gästlista
* Bestämt färgtema, tärna, marshalk, värdinnor, toastmadamme mm.
* Letar festlokal för fulla muggar (ska kolla på en ikväll)
Vi har bokat kyrka,festlokal,fotograf,frisör,musikband,solist,catering...
Har världens jätte dokument sparat i datorn, med all info om bröllopet i detalj
Vi har även pratat med tärnor och marskalkar, ett av värdparen..
Har köpt väska, sjal, ris, sidenband, gästbok m.m.
Läget är under kontroll om man säger så
Melleni (4/8-07)
Ang inbjudningskort, ska ni göra själva?
Jag har nog bestämt mig för ett kort på denna sidan som heter
www.spira-kortdesign.se/
och ett kort som heter Himlen runt hörnet, men i andra färger än kortet på bilden. Jag har beställt provkort
_soya_
the_butterfly0725
Melleni (4/8-07)
Vad har ni köpt för klänningar?
nyfiken
A n n i s e n 25/8 - 2007
Vet inte riktigt hur vi ska göra. Men jag gillar dessa två hos Calligrahen:
Kollar runt lite om att göra egna med.
Vilken tycker ni bäst om?
www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=967962
www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PC=34562
När det kommer till klänning så har jag köpt Ginnis model G067. När jag såg den på bild trodde jag inte att de va samma men tydligen. Sån skillnad och så fin i verkligheten.
Melleni (4/8-07)
Jag tycker att det första kortet var finast.
Du har möjligtvis ingen direktlänk till din klänning?