• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

namnskyltar är inte så dumt, många som aldrig träffat varandra..

avslappnat mingel blir det efter tårtan... eftersom det enligt plan A inte blir nån dans... (min m2b avskyr ALL dans och själv gillar jag bara disco...avskyr styrdans)

• Tilly78

Oj, oj.. ska man behöva vara nervös för sin möhippa redan...

• viktualia

trots att min m2b tycker att man borde vänta några månader till innan planeringen ska dra igång... (näe nu var jag inte snäll..men ni fattar... )... har vi ikväll styrt upp hur vi ska ha det med festprogrammet... våra föräldrar får ta fram underlag och vi själva är "redaktörer" och sätter ihop det hela... (kan inte tro att våra resp föräldrar som träffats en gång för tre år sedan gemensamt skulle kunna prestera ett festprogram....)

• okt2006

Vi tror att folk klarar av att umgås, prata och mingla utan att leka efter middagen. Min erfarenhet som gäst är att det är skönt att ta lite luft, prata med vänner som man inte suttit i närheten av under middagen, och kanske röka. Tror inte det behövs någon lek. Allt annat är så uppstyrt ändå.

Vi kommer deesutom ha brudvals och lite allmän dans mellan efterräten och tårtan.

• Linnea J

Tisstass din möhippa lät ju görkul!! vilken rolig dag du måste ha fått!

• Linnea J

jag håller med okt2006.. lekar som är uppstyrda och hålls dierkt efter maten kan bli sådär.. många vill röra på sig, pudra näsan och få frisk luft efter att ha suttit på en stol i några timmar.. jag överlåter detta till vårt värdpar men efter middagen hoppas jag att deras kväll ska bli mer avslappnad..

• Linnea J

vad tänker ni ha att ha över axlarna till ex efter kyrkan när ni åker i en bil, som kanske inte är världens varmaste, ewller om ni vill gå utanför dörren på kvällen?? gifter mig ju sista helgen och då är det väl ganska kallt ändå.. pravade en lång cape idag men som är lite vintrig..grannen hade den i februari när hon gifte sig men den är hellång och jag funderade på en kortare variant.. vad tror ni behövs det verklaigen.. vill ju inte behöva låna makens(då är han det!!) frackcoat

• okt2006

Linnea J: jag tror jag skrev tidigare att jag köpt en kort vit pälscape som var jättefin men som inte alls passade mina breda alxlar. Nu har jag istället köpt en fin sjal på H&M, vit med guldtrådar i. Hoppas att det kommer räcka.

• svarta

Jag har köpt en cape som jag tänkte ha om det blir kallt, om inte annat på kvällen. Annars får det räcka med en schal.

Varför gifta sig på hösten? Dt är vackert och lagom varmt. Dessutom tjänade det som en lämplig kompromiss mellan mitt önskemål (nyårsbröllop) och sambons (sommarbröllop). Det kommer att bli toppen!

Men nu börjar det ju dra ihop sig.

• nenne78

nu har jag beställt hjärtformat ris till kyrktrappen och såpbubblor till valsen (eg tryckarn'n) *wiiih*

P pratade äntligen med prästen igår (j*kla semestertider...):
    P: Hej jag heter ********* och ska gifta mig.
    Prästen (grovt dalmål): Nämen va roooligt, har du hittat nån snygg tjej att gifta dig med då?
    P: Jodå, den biten är redan avklarad.

Så nu ska vi bara få tag på kantorn efter dennes semester...

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5