• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • nenne78

wohoo! Låter som ett fullvärdigt alternativ! Så får man ju helgerna "lediga" innan bröllopet också...

När en kompis gifte sig för 2 år sen for vi alla tll sthlm och överraskade henne där, vi har alltid åkt dit bruden bor, så var inte för säker...

• viktualia

näe.. men jag har sagt till tydligt att jag inte vill ha nån möhippa... så jag tror nog att jag klarar mig... och det är en viss skillnad att åka till Sthlm och busa jämfört med att åka till min lilla småstad... så det blir nog bra!

• nenne78

iofs det finns lite mer att hitta på där...
    Hoppas att de respekterar din önskan!

• viktualia

förresten har vi beställt inbjudningskort och jag hoppas att korrekturet kommer snart med posten... vill ju skicka ut dem NU... hi hi hi...

• nenne78

hihi
    vi gick igenom listorna och lite tidningar (rensa i röran...) igår och då sa min m2b:
    jaha, så egentligen skulle vi ha skickat inbjudningarna nu? (ang 6-8 veckor innan...). Vi skickade dem i juni för att vi itne orkade vara hemliga längre. HAHA!

Jag håller för fullt på med festprogrammet och önskar att vi kunde träffa prästen någongång så att man vet ordningen för vigselprogrammet....

• nenne78

var har ni beställt korten någonstans?

• viktualia

En skiss på vigselordningen hittar du här, direkt från psalmboken: www.svenskakyrkan.se/linkopingstlars/vigsel2.htm

festprogrammet har jag inte börjat med än... vill egentligen inte göra det själv och grubblar som bäst på vem som ska få uppdraget...hm... trist att inte bli överraskad av innehållet tycker jag... men våra toastmastrar är inte kompetenta att fixa det... kanske min mamma skulle klara en sån grej... *grubblar vidare*.... jag har ju en ganska ordentlig hög med dylika ting som hon eller nån annan kunde få låna som inspiration... *grubbel grubbel*

• nenne78

jo, egentligen. Men det är jag som har programmet och jag som har bra skrivare på jobbet (tryckeri) så det får bli så. Jag tror det blir några överraskningar i alla fall, även om det inte blir i programmet

Tack för länken! Ikväll ska det skissas! Om det int eär för fint väder, som det verkar bli...

• viktualia

sant.. men jag hade tyckt att det var skoj med några gamla fula bilder på herrn och mig... hmm... men ingen bland mina nära och kära har scanner... hm.. förresten.. jo... pappa har på jobbet... tjaa.. ju mer jag tänker på det desto mer blir det nog en bra lösning... och så måste ju våra föräldrar ha kontakt innan i så fall.. hur nu det ska gå... ska nog ta med mig frågan och diskutera med min m2b ikväll

...fint väder ja... jag vill åka och bada NU! men ska på jobbmöte om en knapp timme...hm....

• nenne78

har precis pratat med min toastmadame, om vad som ska tänkas på innan middagen... Vad ska era värdar göra? Vi kom inte på så mycket:

* Informera om toaletter, presentbord och var man hänger av sig kläderna
    * Välkomstskål med sprattelvatten
    * Hålla i någon mingelgrej (gästbok t ex)
    * Vara "follow me" bil från kyrkan till festlokalen för dem som inte hittar

Vad ska man tänka på mer??

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5