• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Anna25

aircondition: Var inte orolig, det var bara ett par stycken som svarade direkt, de flesta tänker att de kan svara precis innan osa går ut, så stressa inte upp dig!

• okt2006

Tack allihop, jag är jättenöjd med inbjudningarna!

Löven har jag köpt på Tradera. Betalade 6 kr för 50 st. Säljaren tror jag heter "EJ:s".

Anna25: jag tror att storleken är ca 38, vilket jag borde ha fattat är för litet för mig. Men jag tänkte liksom att en cape inte behöver vara exakt i storlek, eftersom man kan justera den lite när man knyter/knäpper den osv. Jag har dessutom väldigt breda axlar så jag ser ut ungefär som en nyckelpiga som ska flyga iväg. Den nådde liksom inte riktigt runt axlarna utan stod ut på sidorna.

• Fru Kroon

Hej,

Skulle behöva lite hjälp med att lägga upp lite bilder på någon sida, så jag också kan visa mina inbjudningar mm. Jag har en hotmailadress och då antar jag att man borde kunna använda sig av någon av msn sidor. Har sett att någon av er här har lagt upp bilder i msn grupper, hur gör man det??

• viktualia

IOR1 - använder du msn messenger? i så fall finns det en länk i messengerfönstret där det står "Mitt MSN Space". Klicka där och du kan skapa ett "space" där du kan lägga ut bilder.

Om du inte redan använder Messenger gör du så här: Gå in på www.msn.se och under MSN tjänster finns en länk till "Spaces" som gör att du hamnar på samma ställe som ovan!

Lycka till!

• Fru Kroon

Viktualia!

Ja jag använder messenger, så det kan jag ju pröva med, är det svårt att lägga ut bilder sen?

• viktualia

Det vet jag inte.. jag har inte testat själv.... men det tror jag inte.. brukar vara väldigt enkelt!

Själv har jag en vanlig hemsida med filöverföring via ftp.. men jag är lite datanörd också...

• Tilly78

JIPPI!! I dag har min och mina tärnors klänningar kommit från USA. Jag ska hämta dem i vår lokala ICA butik i kväll (om jag kan hålla mig så länge )
    Tyvärr fick vi betala tull och moms men bara 600kr vilket var helt ok för 3 klänningar och en bolero. Det är en Forever Yours som hemma skulle kostat mig 5000kr men köpt i USA kostar den bara 2000kr + frakt + tull. Frakt och tull delar jag med mina tärnor så totalt blir det nog bara 2500kr.
    Nu är det bara att hålla tummarna att den passar...

• Anna25

Oktober 2006: Jag är en 38:a jag för det mesta, så det verkar bra! Kanske kan du skicka mig en bild om det går, eller en närmare beskrivning + pris till min e-mail adress annalundqvist@comhem.se
    (Vi behöver ju inte uppta den här tråden med det)

• nenne78

ha! fick precis reda på från dem som fixar vårt bröllop (det är en restaurang som lånar ut sin lokal och har catering - vad kallas de då??) att vi får ha festen ända till kl 03.00! WEEEEEEH!!

Jag är så kluven om vi ska röja järnet till dess, eller sticka innan.
    Risken finns att festen dör utan oss (herregud vad jag tror högt om mig själv ) om vi helt enkelt inte orkar dansa så länge... Men samtidigt har vi kostat på ett hotellrum och vill nog mest bara hem och smälta allt (och kela lite).

Hur gör ni?

• viktualia

Om jag får bestämma så stannar vi så länge det är skoj. Kela har vi hela livet på oss att göra, men det är inte varje dag som alla polarna/släkten/familjen är samlade så jag vill vara kvar så länge som möjligt.

... det var vad brudparet i lördags tyckte också och jag var en av dem som gick och la mig innan dem!!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5