• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • brud0610

Jaaaaaaaaaa 2månader kvar.. *nervös som attan*

• viktualia

jag är fortfarande cool... och blev inte nervös av helgens bröllop... snarare känner jag att det blir som det blir och det gäller att vara sig själv. brudparet i lördags var lagom lugna efter vigseln och jag hann till och med prata med dem ganska mycket!

• onsdag i oktober

Jag är först ut i oktober Mindre än 2 månader kvar. Känns helt overkligt.
    Så roligt det ska bli att följa en efter en under oktobers gång. Tänk att vi snart är där

• Linnea J

det känns osm jag har långt kvar.. 2 mån och 21 dagar.. fast det kanske inte är så länge.. var idag till kondis som sa att det nog ska gå att göra den tårta vi vill ha.. ska bli kul att höra vad man kan ha i.. var och kollade på tyg till tärnan, vi har bestämt att vi ska sy upp en klänning till henne.. hittade ett jättefint tyg i grått som det lutar åt.. sen hittade mamma tyg till det hon ska sy.. nu börjar det ta fart på den fronten oxå.. ska beställa blommor imorrn och sen är det DJ och transport kvar bara.. som är de stora sakerna iaf.. :)

• nenne78

är det någon av er som funderar på om det är möhippa på gång? Jag misstänker starkt att det blir redan till helgen ! GAAAH! Jag och P är helt nippriga, vad vi än säger så kontrar den andre:
    - AHAAAA! Du vet något!!
    - Vad menar du med det???
    - Hur ved du vad jag ska göra DÅ? (-För att du berättat det själv...?)
    Och fastän man vet att man inte vet något så försöker man bortförklara sig så att det inte ska låta så misstänkt, vilket gör att det blir helt tvärtom.

Jobbigt om det inte blir förrän veckan innan bröllopet, då lär våra nerver vara helt slut...

• viktualia

jag har sagt ifrån att jag inte vill ha nån möhippa... undrar just om det kommer att funka...

• nenne78

viktualia
    varför vill du inte det?

Jag ser det enbart som en kul dag med mina vänner! Nu vet jag ju att de är snälla eftersom jag inte är först ut att gifta mig. Men å andra sidan bjuder jag gärna på mig själv om jag skulle bli kastad ut på stan i kycklingdress.

• viktualia

för att jag inte bor i staden där mina vänner befinner sig, åker dit nån gång ibland och vill disponera tiden där på egen hand... dessutom känner inte mina vänner varandra.. jag umgås dels med ett gäng och dels med en samling "enstaka" vänner... näe... hela konceptet känns konsigt och inte så mycket jag...

i mitt gäng finns det dock en tradition av ge brudparen en fruhippa/herrsexa i present.. dvs gemensam hippa men efter bröllopet. får vi en sådan lär jag INTE banga!!! för det vore riktigt coolt!

• nenne78

men vore det inte kul att blanda alla och de överraskade dig där DU bor? Men en fruhippa/herrsexa låter ju inte helt fel heller. SKOJ!!!

• viktualia

jag skulle DÖ av förvåning om de åkte 25 mil till min nya hemstad och riggade en möhippa där... näe.. det lär inte hända...

men en upplevelsedag av nyss nämnda variant är häftig.. vet inte om kompisarna orkar göra en till... folk har småbarn, flyttat från stan och annat.. men det vore skoj... konceptet går ut på att man busar med de nygifta en hel dag, på kvällen samlas hela gänget och äter middag tillsammans och sen får de nygifta erbjudande om att sova över i nån stuga/husbil/liknade!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5