• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • aircondition

Linnea J:

Jodå, vi har sett rummet. Ett dubbelrum, med kakelugn, och järnsäng... Undrar om det knirkar...

• viktualia

nu har vi beställt inbjudningskort plus varit gäster på ett bröllop. att vara gäst så här nära var jättebra, fick massor av idéer om vad jag vill göra för att festen ska hålla igång ordentligt!!

• Linnea J

låter härligt med kakelugn.. ni får väl höra om ni har några grannar som ev kan störas hihi ;)

• onsdag i oktober

Nån idé du vill dela med dig viktualia?

• okt2006

Nu har svärmor börjat med min blivandes väst, den kommer bli jättefin! Jag har faktiskt tänkt sy plastrongen/kravatten själv, känns lite romantiskt på något vis!

• viktualia

-överplanera inte festen, färre spex mer "prattid" - svårt att förklara för er som inte var på samma fest... men poängen är att det behövs tid för mingel.. brudparet hade några lediga platser i sin närhet under delar av festen, men ingen gäst hann springa dit och sätta sig och prata med dem... det var fullt hålligång med spex och grejor

-balansera antalet inslag, se till att fester håller ett bra och jämnt tempo. efter varmrätten var folk så himla varma att det blev en spontan paus även om värdarna inte hade tänkt det... lite krock i planeringen!

- vi fick gå på tipspromenad efter efterrätten, det var en lång och skön promenad. min m2b och jag grubblar över vad vi ska hitta på som "bensträckarpaus"!! det är ju inte givet att man kan gå på utomhustipsrunda i slutet av oktober och inne är det inte så himla stort... - nån med tips?

- även om det kan kännas trist är det viktigt att informera om all sköns praktiska detaljer tidigt - viktigt för gästerna ska veta vad som gäller och koppla av..

- bra med barnpassningsrum med DVD... under middagen märktes inte den ganska stora skara barn som fanns på plats....

- .... vilket var motsatsen till vigseln då nån mindre smart förälder stod längst bak i kyrkan med en illvrålande bebis... vilket EGO!!! gissa hur skoj det är att lyssna på solosång med bebisillvrål som bakgrundsmusik... näe... egot till förälder borde gått UT ett tag med ungen.... (jag är inte emot barn på bröllop... men emot bebisillvrål)

- bordsplacering: de hade satt mitt kompisgäng tillsammans... lite trist att man inte fick lära känna nya personer utan bara babbla med folk jag känt i evigheter... nån som man känner hade ju kunnat sitta i närheten men inte så många...

ujuj.... blev långt det här.. men det är som sagt nyttigt att gå på bröllop när man planerar eget.... och bröllopet igår var verkligen JÄTTEMYSIGT!!!!

• nenne78

hoppsan hejsan
    tillbaks efter en liten tur till dalarna! Besökte kyrkan och - ja, den blir väl bra. Jag har ju varit i den tidigare men kom inte ihåg riktigt. Den är ganska liten (korskyrka) men det är ganska stort område runt altaret som är tomt, så alla som sitter hamnar ganska långt ifrån. Men omgivningarna utanför är fantastiska!

Och som jag sa till min svårmor: Vi ska ju inte vara där så länge...

• nenne78

idag är det 2 månader kvar! wwwwweeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!

• Tilly78

Jag var på bröllop i helgen och kände direkt när brudparet skulle gå in i kyrkan att jag blev JÄTTE nervös... 2 månader och 1 vecka kvar för min del.

• nenne78

vi ska på bröllop 2 sept... då j*klar bör det skaka i benen

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5