Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Vara "follow me" bil - funkar inte i praktiken!!!! brukar sluta med att folk kör vilse! jag tänker trycka upp kartor med vägbeskrivningar istället!
...återkommer nog senare... vi ska lyckas få våra respektive småbröder att hålla ordning..
hahaha! Ja, och det vill vi ju inte...
*funderar* Fast man tycker ju att de flesta borde kunna följa skyltarna till Falun och därefter hitta gruvan, så man kanske ska informera om hur de ska köra, så får de som vill ta en karta...
jag tänker skriva en kortfattad vägbeskrivning och kopiera upp den med en stödkarta till.... var värdinna på ett bröllop där min m2b och jag skulle vara "follow me" -bil... brudens släktingar körde vilse och kom 15 min senare än alla andra till festen... (efter MÅNGA mobilsamtal till brudens far hamnade de alltså rätt)
ooops, så du har alltså varit med om det! HÅHÅÅÅ! ja, då blir det definitivt karta och kompass.
Det kanske är DET jag ska fixa ikväll...? *känner suget i pysseltarmen*
japp! det har jag...
jag klämde in en del andra tankar/varningar efter bröllopet jag var på helgen.. kolla tidigare i tråden om du missade det... gillar att ge förmaningar... *asgarv*
*bläddrar bland alla sidor*
ja, just det, de har jag sett. och noterat Vi ska göra en liten lista med hur vi INTE vill ha det och vad som skulle kunna vara önskvärt om det hände. Får se om vi kommer på något vi kan dela med oss av.
Något som jag tycker är skönt, även om jag är en fryslort, är att i oktober är det inte så hiskeligt varmt! Var på bröllop 1 juli och alla var som urvridna trasor efter middagen (om inte innan)! HETT och ingen AC i den lokalen. *puh* bilderna blev bara en massa blanka näsor och pannor som reflekterade blixten.
.... och där kom vi osökt in på en nyfiken fråga: varför gifter ni er i oktober?
för egen del beror det på:
1. Vägrar gifta mig när det är varmt eftersom jag svettas som en GNU!
2. Slumpen avgjorde att det blev oktober när det nu skulle ske under vinterhalvåret...
viktualia
för att vi träffades i oktober, och förlovade oss i oktober... och nu gifter vi oss mitt emellan de två datumen... (så fick du svar på "varför en onsdag?", som bonus )
för att hösten är så vacker!
Helst hade vi velat gifta oss på vintern, men snön är ju lite opålitlig...
skoj skoj! en bonus är att man får en högtidsdag att fira på hösten när det inte är så mycket annat sånt (både min m2b och jag fyller år på våren)!