Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Gumsigos
en del väntar in i det sista, god knows why???!?!?
Vi hade nog fått svar från alla utom ett fåtal, men vi hade först och främst svarskort (sjukt bra, om jag får säga det själv), inbjudningarna kom som en total överraskning för alla så därför var det många som hörde av sig bara därför och svarade redan då. Har varit på flera bröllop som vi vetat om ett år innan ens inbjudnignarna gått ut så ibland ahr man fått för sig att de redan vet om att man kommer eftersom vi pratat om det då...
Men vänta vekan ut ska du se att fler hör av sgi, om inte fr de skämmas när du/ OM du ringer och påminner dem. Sen kanske närmsta släkten och vännnerna ser sig som självklara att de inte tror att de behöver svara. Men man är ju inte tankeläsare...
Jag har nog en bra chef, hon ser till att jag tar ledigt. :D
Hon gav mig torsdag och fredag innan bröllopet + att jag får måndagen efter. Visserligen på "egen" bekostnad men jag har flex så det räcker.
hos oss verkar det vara ca 70% som svarat nu och det är 2 veckor kvar till sista osa.
7/10
kvar att fixa:
*Festprogrammet (saknar några namn) skriva ut och påta ihop
*Vigselprogrammet - ska få OK från prällen
*Gästbok - skriva ut och binda ihop
*Måla caketoppern - köpte färg igår
*Gå på ansiktsbehandling 29/9
*Gå på provupsätning hos frisören 2/10
Skriva ut och montera bordsplaceringen på kapaskivor
*hämta ringarna 29/10
*Göra klart bordsnumreringen, vi har döpt varje bord 1995-2006 = alla år vi varit ihop och skrivit på varje vad som hände och vad vi gjorde det året.
*köpa det sista till akutlådan
6/10
Hämta klänning, väst och kravatt
lämna klänning mm hos frisören
lämna attiraljer till festlokalen
få massage av syrran
checka in på hotellet
Låter väl inte alltför jobbigt?? Jag hoppas inte det - vill bara ha det lugnt och sansat så amn inte får migrän eller annat på D-day!
jag måste nog oxå göra en "kvar-att-göra-lista" så att jag verkligen ser om vi ligger så bra till i planeringen som jag gärna vill tro...
Är det någon som har bestämt hur er tårta ska se ut? Vi har nämligen varit på tårtkonsultation och hom hade sååååå många idéer som vi aldrig hade tänkt på överhuvudtaget. Hur ska ni ha?
tårtfrågan: vi har inte riktigt bestämt oss. jag vill ha vinröd marsipan med fyllning av mörk choklad och hallon.... min kära karl vill ha en massa grädde (som jag AVSKYR....)
Vi enar oss nog vilken dag som helst.. ha ha
28/10
Sitter här fortfarande trött och seg efter en mycket rolig möhippa igår
.
Försöker komma på om det finns någon icke allt för ansträngande syssla jag kan göra. Pilla med allsånger eller namnskyltar kanske?
Vi har en vecka kvar till osa och ca 20 av 125 har inte svarat.
lana det låter lite som våra gäster ;) nån möhippa har jag fått, får nog erkänna att ja e lite halvskraj för det. Man vet aldrig vad för bus de kan hitta på :D
7
sådär ja! nu har jag börjat stämpla löv på 54 av våra bordsplaceringar... sen ska jag göra hål i dem + skriva namn... lååångt kvar...
Viktualia, kan du inte dela med dig av alla dina listor? du har så många kloka ord :)
Varning varning... här kommer maratoninlägget....
Logistikfunderingar:
(Fre)Dagen innan bröllopet ska följande fixas:
Förmiddag:
Handla dricka och snacks på Ica
Hämta dukar, mina och herrns kläder från butiken.
Övning med prästen
Dukning i lokalen - familjerna inblandade... bra för då träffas de... för andra gången sedan herrn och jag blev ett par för drygt 5,5 år sen... hm..
Ta med lista till fredagen: dukar, servetter,papper,festprogram, snacks till baren och bordsplaceringskartor
Lördag före vigseln:
Hämta blomdekorationer
Hämta brudbukett
Följande ska förflyttas till festlokalen på lördagen (går av olika orsaker inte att göra det tidigare):
Dricka av alla slag, musikanläggning, blommor och tackpresenter.
Ta med till kyrkan: vigselprogram
Ytterligare universaltips:
Brudens Överlevnadskit
nål, tråd, säkerhetsnålar, vitt lakan till golv/bilskydd
Plus vanligt handväskinnehåll - jag tror INTE på att klara sig en dag utan handväska... näpp... pengar, mobil, nycklar, smink för att hålla sig fräsch, pappersnäsdukar osv... lär följa med mig. Plus ett par extra skor som funkar ute om vädret är piss.
Har en benvit handväska som får duga.