• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

Och här kommer den totala "att göra"-listan:

Mat- välja meny, dryck till varje rätt, omsorg om alkoholfritt!!
    Kläder -när och hur hämta
    Foto- boka tid för planering. Utse nån gäst till "under vigseln"-fotograf - göra ekonomisk deal med den

Banken - boka tid för äktenskapsförordsjoxande.

Välja blommor - brudbukett, coursage (stavning?) och bordsdekoration. När och vem hämtar?

Ring - välja, betala, putsa förlovningsringarna, ny inskription i hans ring...

Vigselprogrammet - kolla om det är ok med prästen, trycka på lämpligt ställe och sätt
    Vem är tjänstgörande kantor? Ok med musikval för honom/henne?

Festprogrammet - här hoppas jag bli räddad av nenne... ha ha ha ha ha

Tårta - hur många bitar, vilket utseende, funkar det för allergiker

Transport - kyrka-festlokal... hm.....

Bordsdekorationer: i vårt fall: löpare, servetter, värmeljus i hållare och blommor

Fyrverkerier - ska köpas...

Bröllopsnatt - troligen hemma. Att fixa: Nya påslakan, mysig musik och rosa skumpa finns redan

Placeringskort i form av servettringar: ska printas/skrivas för hand... ska "bara" köpa papper först

Bordsplaceringstavla..

dessutom: inköp av all dryck... detaljplanering finns även här..

• viktualia

Logistik fortsättning:

Efter festen/söndag morgon:

transport av prestenter, tomglas och ALLT JOX som vi dragit dit (musikanläggning, dukar ....)

Olösta frågor:

Vad göra med överbliven mat? (idé just nu: ta med plastburkar och skicka med serveringspersonalen hem... kanske?!?)
    Vem lämnar hyrda prylar (dukar, kläder, tårtställning osv)
    Kan kondiset köra ut tårtan eller måste nån i vår snurr fixa det?

• Fru Brorsson

21/10

Har haft på mina brudskor när jag dammsugat idag. Vänster sko känns väldigt bra medan den högra skär in lite vid lilltån, hoppas det går att gå ut dem!

Hur många gäster har ni. Vi har bara 30 men räknar på att bröllopet kommer gå på drygt 100 000.

• viktualia

Budget: 60 tusen kr
    Prognos om 75 gäster: 65 tusen

Antal gäster... ca 75... sista OSA 7/10

Det var f ö jättebra att skriva in mina käcka listor. Upptäckte flera saker som jag inte hade ordning på. Typ packlistor till olika tidpunkter och några smådetaljer.

• Tilly78

Hi, hi.. I går hade jag den mest fantastiska dag! MIN MÖHIPPA!!
    Allt var helt perfekt och jag tror aldrig jag haft så kul.
    Mina tärnor och mina vänner har lagt ner en massa tid på att fixa med detaljerna.
    Nu sitter jag här söndagkväll och kan knappt hålla ögnen öppna men med ett STORT leende på läpparna! "Lycklig"

• onsdag i oktober

Nu är det inte många dagar kvar för mig. Gifter oss den 4 oktober. Hämtade ringarna i fredags och vi är jättenöjda. Bara längtar tills vi kan ta på dom

Det mesta som kan göras färdigt är klart. Ska packa väskan för D-day (tack för tipsen viktualia ) Ska lämna bordsplaceringen till restaurangen och imorgon hämtar jag klänningen. Ohhh det ska bli så spännande att se den på

• nenne78

bra listor Vickan! tack för att du delar med dig!!
    Ska plita lite i festprogrammet, kom på att det kan vara bra med paginering - Sidnumrering alltså. Sen hittade jag en hel del stavfel och att det ser lite tokigt ut på vissa ställen. Tur att vi gjorde en provutskrift! Det är mycket enklare att korrekturläsa och kolla placering och uppslagen om det finns på papper.
    Ska skicka de deär sågerna till dig sen, vickan.

Fick OK på vigselprogrammet av prästen också. Yeiii!

• Gumsigos

Oj ja det e inte många dagar kvar Onsdag. :)

Gäster: 62st, budget: ingen direkt tar lite i taget o snart klar :D

Ska beställa dotterns klänning och min och dotterns cape ikväll. Mannen ska köpa skjorta och plastrong samt väst.

Har beställt handtag till dottern och min bukett samt pågarnas corsager, som jag ska göra själv. Ska göra de kvällen innan, fixar blommor då också. Ska provsmaka maten i veckan. Bokat tårtprovning den 4:e, provuppsättning den 26:e känns sent men det går ju likabra då.

Oops måste boka sömmerskan, mycket bokande, nästan så man inte har tid på jobbet :D

Bokade precis ansiktsbehandling, kom på att man kanske ska göra en sprytanning me... kan man göra det samma dag eller dan efter....

• Gumsigos

Ska ni göra spraytanning eller det ser lite konstigt ut i slutet av oktober??

• nenne78

jag är närmare ljusblå än vit så jag skippar nog det. Så de förväntar sig nog ingen läckert brunbränd puma utan en kinesisk nakenhund med tiara.

Budget 75000:- inkl ring och rubbet. Ka-tjing! *håller ut insidan av fickorna på byxorna*

OOHH! Kul att ni har fått lite möhippor i helgen!!!! Känns som det var ett halvår sen jag hade min Oh, oh, oh, vill igen!!!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5