• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • caprea

ja... hur hinner man egentligen...? jag pluggar heltid, jobbar 25% och planerar bröllop!!! ahhhh! sjukt... men de går.

vi kommer ha ett alkoholfritt bröllop så inga bekymmer med dessertvin =)

poser bestämmer vi inte till punkt och pricka innan, blir lite stelt känns de som, men kommer ha med idéer till fotografen...

idag ska jag göra min provuppsättning med tiara o slöja o allt =) oxå göra placeringskorten- sen kan man bocka av lite till :)

• nenne78

vi skippar efterrätsvinet eftersom våra familjer inte har en aning om vad det är ens... pärlor åt svin, hahaha!
    Igpr bokade vi vår minibröllopsresa, det blev köpenhamn! Bra pris, kort flygtid och vi förstår menyn (men inte vad de säger, så lite exotiskt blir det ju).

Fotografen har en hel del idéer så jag litar på honom, tänkte bara skriva ner lite grejer om vad han inte får missa...

nu drar vi på stan, tjolahopp!

OH! Förresten, lönnen utanför är otroligt vacker så det kommer att vara sååå fiiiiint om 2 veckor! *weeeeeeeeeeh*

• viktualia

nenne78 - smart med Köpenhamn. Undrar just var vi hamnar och när.... fortfarande en gåta... hm... å andra sidan känns det som att man har tusen andra frågor att fundera över så det gör inte så mycket att reseplaneringen fortfarande står still. (min kära m2bs tjänsteresor är inte kända för att ske med jordens framförhållning... så det är ingen idé att bli upprörd...(och det handlar alltså om NÄR i november han ska till Spanien, vilket alltså styr när vi kan åka på bröllopsresa ))

• Linnea J

jag har inte kollat om DUKA har koll på vår lista men det antar jag.. min sambo har ovanligt förnamn och efternamn så de lär hitta oss nånstnas.. tråkigt när det blir så knasigt.. jag gick in i butiken så gick en personal med och skrev när jag pekade.. ett väldigt bra alternativ! gör å viktualia så behöver du inte kolla en massa siffror

• Linnea J

ska riga enmassa samtal på måndag men idag ska jag kolla en del saker med.. letar febrilt efter ståltråd med grå pärlos på som man kan ha på borden för att fylle ut lite.. ingen har med gråa pärlor jag är helt ute i mina färger!! hihihi.. en affär trodde hon kunde beställa så jag ska jaga på henne idag.. sen är det nog färdigshoppat.. nu är det mest att ringa och boka det sista.. på måndag hoppas ja det blir... idag ska jag på bilmuseum om det är öppet.. och håll tummarna för att de hyr ut sina bilar!!! (idiell verksamhet)

• viktualia

Linnea J - det mest störande var att hela listan var FÖRSVUNNEN... att min m2b och jag var tvungen att tänka ut vilken storlek på tallrikar vi önskar oss... EN GÅNG TILL. Sen har jag INTE skrivit nån stilig lista med nummer och grejer, det fick tjejen på Duka fixa.... det finns gränser för hur mycket energi jag lägger ner!
    Jag har dessutom ett efternamn som stavas på ett sådant sätt att jag är ganska ensam om det - så det var inte DET som var problemet.... problemet är klantarna på Duka i min lilla håla som inte klarar av att fixa en lista.

Hittills har min mamma traskat till Duka i min hemstad för att få ut listan där - av ren nyfikenhet. Hon har inte tid att springa dit nu i helgen. Jag funderar STARKT på att gå in på Duka i min jobbstad på måndag och begära ut listan (utan att avslöja att det är min egen...).

Men som jag sa till mamsen i telefon igår: OM något nu ska krångla med bröllopet, så känns det ju helt okej att det är just det här.... finns verkligen saker som skulle kunna vara värre!!!

• Linnea J

har ni barnfritt bröllop??

det har vi valt och nu ringde min bror och sa att de var tvugna att ha med sin 6 månaders eftersom han kan inte ur flaska om hon pumpar ur.. blir så trött på att inte vår önskan respekteras.. har dålig kontakt med min bror så jag vill INTE ha med hans lilla kille som han kan visa upp på vår dag.. har sagt ifrån min sambos systers barn som är 5 och 2 år och de väljer jag före om några ungar ska vara med.. men men det är bara att bita ihop.. *sur som f-n*

• viktualia

Det där med bebisar på bröllop är ju något som debatteras till galenskap här på BT. Jag har inte några barn själv och vi ska inte ha något helt barnfritt bröllop, däremot är det inte särskilt barnvänligt ställe och därför kommer de flesta med små barn att låta ungarna stanna hemma. MEN när ungen bara är 6 månader kan det ju vara så att den helammas fortfarande och sådana kan man ju inte undanbe sig utan att samtidigt "riskera" att den ena föräldern måste stanna hemma i så fall. Alltså tycker jag att du ska låta det vara så, att 6 månaders ungen får vara med. I störningsmoment är det ju en VÄLDIGT stor skillnad mellan en 2 åring som springer omkring överallt och en 6 månaders som äter, sover och möjligen låter lite....

.... kanske var detta ett debattinlägg också.. hm... önskar i så fall att vi flyttar frågan till nån annan tråd innan den tar över oktobertråden....

• viktualia

jag har bokat brudbukett idag!!!! Blålila anemoner, silverbrunia, bordeux och vita kallor, lite murgröna och lila prärieklockor blir det - häftigt värre!! Min m2bs cousage blir en bordeux kalla och lite silverbrunia!*nöjd*

• caprea

låter som en jättefin bukett! själv ska jag träffa min florist på måndag =)

nu har jag kommit hem ifrån provuppsättningen... kommer nog att bli riktigt bra... ska mixa flätor, lockar och lite bus =) sååå himla bra, trevliga och serviceinriktade. var där från 13-14.45, håret las först upp på spolar och sen grejade hon massa, jag fick te och kaka =) och dett var en prov. hon frågade om jag drack champange men de gör jag inte så då skulle hon köpa cider till mig istället till dagen D - visst e de så man vill ha de?

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5