• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Magda84

Tilly78: inte mer endå?! å då är alla 10 fina?! Mitt problem är mina nagelband och torra händer. Har ett jobb där jag är lortig och blöt nästan hela dagarna, tar verkligen stryk på händerna! vet inte hur jag ska lyckas få dom fina till bröllopet!

• nenne78

naglarna måste jag boka tid för också, har låtit det vara men mina händer är verkligen skräckecxempel,*reklampaus* fast de har blivit mycket bättre sen jag började med Vaseine hand&nail.

lana2810
    ja, underkläder är en historia för sig, men de har du ju kvar iaf, så använd dem! varför inte en tisdag med tråkiga jeans och urtrvättad långärmad t-shirt från H&M som vridit sig. Big surprise, looki, looki! jag köpte mina på rea, men det blev ändå 1000 spänn med strumpor (som är genomskinliga!!!!) och allt det där, typ Strumpeband (jag gick på att man bara SKULLe ha ett sånt). Gud vad man är lätt byte!

• viktualia

lana - förstår att man kan köpa flådiga underkläder.. men jag är så oglamorös att jag bara lät bli... tänker ha en schysst BH från H&M och några vanliga trosor. min kära karl har ju sett mig lagom näck rätt många gånger och jag ids inte anstränga mig för hans skull... känns rätt onödigt... har tur som har en klänning som sitter snyggt med vanliga underkläder...

... å andra sidan är det ju lite skoj att drabbas av lite glamour... själv tvekar jag fortfarande om det där med naglarna.. kan inte bestämma mig utan skjuter upp det...

• nenne78

vitualia
    samma här ang naglarna, jag gick ut hårt ett tag men nu när det är så kort tid kvar så bara... äh vem bryr sig... Fast jag vet att alla kommer att glutta på mina fingrar den dagen!! Hoppas jag inte hittat någon fin kråka då bara

Ska bli intresasnt att se hur man orkar gå med den där torseletten en hel dag, när man sen ska släppa ut kärlekshandtaget (jodå, de finns där även på lilla mig fast jag har ett stort mitt fram )

• lana2810

Grejen är ju att jag också är en extremt oglamorös person, annars hade jag väl inte reagerat. Jag kommer chocka min omgivning med att både vara sminkad och fixad i håret, så stiliga naglar vet jag inte om de pallar med Ska försöka låta bli att jämna till dem med tänderna och borsta bort den värsta skiten - får väl visa ringen med knuten näve..
    Men att sätta på sig de flådiga underkläderna en tisdag under de vanliga slitna kläderna var en bra idé. Man får väl skynda sig - vi tänkte ju starta bebisfabrik...

• nenne78

hihi, jag skulle vara alldeles fnissig om jag satt på jobbet och jag visste att jag hade värsta raffsetet under! WWOOAAHH!

• caprea

nu har jag precis betsällt naglar, bestämt träff med min florist och pratat med hår =) yeeehaa! shit! 15 dagar kvar! ngn mer än jag som är stressad till max?

• viktualia

ARGT UTBROTT!!!

Vi lämnade in en önskelista på Duka för säkert 3 veckor sedan. Men min mamma som sprungit till Duka i min hemstad har aldrig fått ut nån lista..... Ringde till vår Dukaaffär nyss: De har helt enkelt tappat bort hela listan och dessutom SLÄNGT papperskopian.... *stönar högt* Jag har inte koll på varenda storlek på tallrik... ååå vad trött jag blir..... Så nu får karln och jag sätta oss och fundera igen det där IGEN...

Kompensation?!? Vi får presentkort på 30% av summan som gästerna köper för, istället för 10% som ingår i brudpardealen...

Men jag struntar i pengarna.. jag orkar bara knappt göra om proceduren igen... blä blä blä blä...

• nenne78

åååh va trist vickan!

Själv har jag skickat ett telegram till min toastmadame som jag skrivit själv. Tihii!

Caprea
    haha, vi gifter oss samma dag, lite pirrigt är det allt! *gulp* har fått hem ett MedMera-kort med mitt nya namn (vi har inte haft något förut så härär vi förberedda på det nya livet *S*). Skumt!! Lite stressad över att festprogrammen och vigselprogrammen kommer att knåpas med in i det sista, men annars är allt under kontroll. *håller fingrarna i kors*

• nenne78

fast 30% är rätt mycket, så det blir ni nog glada över då. Men inte så kul att börja om frn början. Riktigt dåligt av DUKA tycker jag!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5