• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Kajza

viktualia: jo absolut är det frivilligt att monsterplanera inför bröllopet men det är ju lite irriterande att folk inte kan ha mer framförhållning. Har man tackat ja tycker jag att man får komma med en bättre ursäkt.. Det var ju inte nåt akut som kommit upp utan problemet var att de hade lika dålig ekonomi som vanligt (surprice att den inte blev bättre av sig själv...) Fast å andra sidan blir det 2200:- billigare + att ingen behöver sitta brevid hennes karl!

• viktualia

framförhållning är svårt för vissa... vi har tur! vår cateringfirma vill ha besked på tisdagen före bröllopet och tårtkondiset ungefär samtidigt. dricka köper vi själva på fredag fm...

så det är bara bordsplaceringen som är i "farozonen". har bl.a. en kompis som kommer vara höggravid.. hm... svårt att planera...

men visst önskar man att folk visade mer respekt åt alla håll

• caprea

hej girls! lyckats hålla mig gaanska bra borta från BT idag och istället gjort skoluppgifter. Imorrn ska jag ta tag i fler =)

vi har fått 4 avbokningar (varav 4 personer i en) nu innan bröllopet. 3 st är helt ok, alltså bra skäl. men de fjärde som avbokade va bla min brudnäbb... skitsurt! men de går ju inte att bli arg över det.

jaja... nu håller jag o min M2b på med att skriva våra vigselprogram... gjort ca 50 av 150!!! bara att fortsätta:)

• Linnea J

okt2006 - jag har noterat att man inte har sett sig här men jag har även själv börjat var amindre tid på BT.. dels för att alla andra trådar utom denna låter likadant, även om jag ibland bara måste skriva!!, dels för att det finns annat att göra.. hoppas du får en bättre mage nu och att vi skrivs nån gång..

nenne78.. vi ska också gärna vara ute (28/10) men har en herrgård som backupplan för om vädret skulle vara kasst eller om alla blad har trillat av träden... det blir bättre än en studio att vara på herrgården och nu kanske vi till och med kan ha både och..

jag är också trött på frågan om man är nervös... men tror nog att den är vanligast ändå.. det jag är nervös för är att vi försover oss på morgonen med en stressig dag på grund av det.. får lätt jobbig mage då..

• viktualia

vi ska till fotografen nästa fredag för planering av fotograferingen.

idag är det banken - jurist för att fixa äktenskapsförord.

sen är det frisören - klippning och provuppsättning

och så mitt i allt måste jag till MVC för att fixa ny omgång p-piller.

och ALLT ska ske under kontorstid... jag som pendlar har lite svårt att vara hemma under kontorstid... gaaaaaa när ska jag vara på jobbet?!?!?

• nenne78

hoho flickor, har inte varit här på en hel dag! *ritar kors i taket*

okt2006
    välkommen tillbaka, titta in när du vill men ta det lugnare nu (lätt att säga) fram till D-day - vila dig i form! Skickar massor av styrkekramar!!!

Hur många vigselprogram ska ni göra? Vi har ju 96 gäster till middagen, men det kommer ju en drös till till kyrkan. Men alla tar ju inte var sitt, jag vet iaf att jag och P brukar dela....

• okt2006

Tack alla för styrkekramar och snälla ord!

Idag ska jag prova ut en underkjol till min klänning (hyra) och ikväll ska vi provsmaka två förrätter och några rätter ur buffén. På torsdag ska jag klippa mig och färga håret och på måndag ska jag och min tärna på konsultation för hår och smink. I helgen ska vi skriva ut vigselprogram, festprogram, placeringskort m m. Vi kommer att göra ca 80 vigselprogram ifall alla skulle få för sig att ta varsitt. Min blivande ska på svensexa på lördag, så jag får åka till svärisarna själv och skriva ut.

• caprea

vi har 98 gäster till middagen så vi trycker 150 ex. för vi ska ha bröllopsfest á la öppet hus på kvällen och eftersom både jag o min m2b är med i varsin frikyrkoförsamling vet vi att de kommer komma lite fler....

• Fru Kroon

PÅ lördag ska jag hämta mina ringar... ska bli spännande att se hur det blev och skönt att få tillbaka min förlovningsring, har varit tomt på fingret nu i 1,5 månad ungefär. Och på måndag ska jag få hämta hem min underbara klänning, nu känns det verkligen som att det är på gång!! Undrar om och när man kommer att flippra ur?! :)

• TissTass

Jisses, jag har sagt det varje gång jag har gått in här..vad ni skriver mycket.

Efter att ha varit borta en vecka, så kom jag hem och det visar sig att vi inte har något internet. Det har vi fortfarande inte, sitter hos en vän nu så jag får still på min BT-abstinens..

Hinner inte läsa alla 52! sidor som kommit till sedan jag senast var inne.. Men nu närmar det sig med stormsteg flickor! Fick klar min brudklänning förra veckan, så nu börjar det bli pirr i magen..

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5