Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
nenne - det blir ju väldigt mycket ni i alla fall.. eftersom det finns en geografisk anknytning! själv valde jag Gotländsk brudmarsch för att det är ett fint stycke och för att jag älskar Gotland.
men HM... man "KANSKE" borde höra av sig till kantorn snart... nån "annan" har fått den uppgiften.. men det går inte så fort.... hm......
viktualia
jo, det är tur det finns lite rajtantajtanmusik från hemorten... Jag gillar verkligen folkmusik egentligen, har spelat fiol i 7-8 år men min fiol är paj, G-strängen är alldeles slapp (haHA!! jag skojar verkligen inte!) men man kan ju spela på 3 strängar till.
G-strängen är alldeles slapp (haHA!! jag skojar verkligen inte!)
fy... jag får hemska assosiationer.. ha ha...
har SÅÅ dålig humor, sitter på jobbet och sliter och vill bara åka hem men måste jobba några timmar till isch....
och den där nån annan, blir man ju inte riktigt klok på... Det finns en sån hemma hos mig med.
"blir man ju inte riktigt klok på" - det var helt rätt kommentar. För jag klagar inte. Jag bara förstår inte hur denna "någon annan" tänker. Hm... risken är STOR att ett av två scenarior utspelar sig:
1. Jag tjatar hemskt.
2. Jag tar över projektet och ringer själv.
Scenario 1 : är dåligt för bådas humör. Scenario 2 är dåligt för att det brukar ha föregåtts av scenario 1 plus att jag inte VILL göra för stor del av det hela...
*mysko*
Nenne- oj, mer knätofsar än vad jag förväntat mig! Här har vi nog samma smak när det gäller mycket trots allt. Lite avundsjuk på att ha marcher från där man är ifrån. Jag är visserligen inte någonstans ifrån men sambon är synnerligen rotad här (eller där, jag sitter ju på jobbet nu...)
Hm, vi har nog ett omvänt förhållande. Ni påminner mig att han tjatat ett tag på att jag ska ringa präst och beställa tårtor. Kan man få tag på dem nu tro?
lana2810 - det skadar ju inte att försöka nå dem!
Jag är nånstans ifrån, men där finns det inte så mycket folkmusik. Så jag lånar Gotland ett tag!
lana2810
är man dalkulla så är man. Jag kan bl a dansa polska! Blir alldeles spattig när jag hör det. *nördvarningslampan blinkar*
Vadå? "jag är ingenstans ifrån" *fniss*
Det finns ju så mmycket fina knätofstradiraj - jag gillar Delsbo brudmarsch och Hårgalåten (fast den handlar ju om jävulen om jag inte har fel). Men eftersom hela kyrkan kommer krylla av masar så kan man ju inte ta en Hälsingelåt Iofs är en från Järvsö men han har inget veto.
"jag är ingenstans ifrån"
jag skulle gissa att det är nån som har flyttat rätt mycket som skriver så...
själv bodde jag still som barn, men sen studenten för 10 år sedan har jag avverkat 7 kommuner och bor i den åttonde nu... hm... och nån "hembygdskänsla" har jag inte.. fast jag bodde still på samma ställe mina första 19 år.
hmm, har också flyttat runt en del, men jag tycker bara jag blivit mer patriotisk av det