• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

nenne.. jjaaa man ska nog spana en sväng på nätet först...

Magda84 - varsågod!

• lana2810

Godmorgon!
    Jag lyssnade på marscher igår och ville bara tacka för alla tips! Sambon hade inte tid så vi har ännu inget bestämt, men jag vet lite vad jag tycker iallafall. Ni/Vi har bra smak !
    Lycklig - Ja, Birkalåten är jättefin!
    Viktualia- Även den gotländska är riktigt fin!
    Nenne - Fina tips, men förlåt jag knäckte mig! Jag har varit på alldeles för många kräftskivor och studentfester att jag blivit bekant med Hårgalåten på ett annat vis . Jag fnittrade rejält när jag tänkte mig in i hur vi tågar in eller ut och våra bröllopsgäster sjunger: "Han't vi nå brännvin ä de sorglit, då ä de sorglitt, ja då vill en bare dö..." fniss, fniss... -men tack för underhållningen!

• nenne78

lana
    hahaha, ja jag tror att originaltexten till den dessutom handlar om fan själv så det kanske man inte ska spela ändå.
    Fler tips:

Lima brudmarsch (går att lyssna på på kyrkomusik.se)
    Nås brudmarsch (fin, men lite melankolisk, fast jag är nog färgad eftersom den spelas på Ingmarsspelen och där är det ett sorgligt bröllop).

Västerdalarna öht har fina tradirajtjottafräsknätoffsbitar.

Igår gjorde jag klart alla vigselprogram, skrev ut dem och vek ihop dem så fint så. *bockar av på listan*
    Idag är det dags för gästboken. Om jag hinner, ska på ansiktsbehandling halv 4!

• viktualia

"nån annan" har fortfarande inte ringt kantorn... variant 1 har inträtt i smygform... dvs... diskret tjat (invävt i annat...)

vi börjar få en rätt realistisk bild över hur många som kommer. och det blir färre än vad jag gissade på från början. det har visat sig att flera stycken tjejkompisar är gravida och mår urk... alltså orkar de inte åka på bröllop en vanlig helg i oktober. hm... övertalning pågår med några av dem

• caprea

så himla pissigt... fick åka till sjukan igår (var där för 2 veckor sen men då hittade de inget, sa att de va tarmvred). Hursomhelst kom det igår fram att jag har njursten! så nu gäller det att dricka o gå på toa mycket och försöka klämma ut den där stenen, vill inte ha smärta varken på bröllopsdagen lr på bröllopsresan.

idag skulle jag fixat massa men det blir nog inget sånt, inte allt iaf...

• viktualia

caprea - skickar stora kramar!!! HIMLA jobbigt att drabbas av sånt, och särskilt NU!!!

• nenne78

caprea
    hoppas stenen kommer ut snart så att du inte behöver ha ont! **KRAM**

• lana2810

Caprea
    Kram från mig med!

• okt2006

caprea: oj oj, hoppas du får ut den där dumma stenen snart!!

Själv var jag till frissan igår och klippte och färgade håret. Det blev jättesnyggt, men kostade 1340 kr!! Hutlöst dyrt tycker jag... Har två finnas på hakan som börjar torka in, så om ingen ny poppar ut kommer jag att ha tjusig hy på bröllopet också.

Kan ni fatta att det är 8 dagar kvar för oss 7 okt-brudar? Imorgon ska jag till sväronen och skriva ut vigselprogram, festprogram, placeringskort och "menykort" (till buffén). Sambon ska på svensexa!

Sen är det inte så mycket kvar faktiskt!

• nenne78

helt sjukt lite tid kvar! LOL!

Jag gjorde klart gästboken i alla fall, den blev fin!

I helgen ska jag vara gräsänka och pilla klart festprogrammet, sen är allt klart, förutom lite samtal hit och dit för att dubbelkolla allt.

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5