• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • kadja

vi gifter oss den 28 october, värdpar är utsedda, brudbuket är fixat, även toastmaster

• caprea

åh! vickan! fy va underbart det låter du! va oxå sugen på de först men det blir Egypten :)

• viktualia

*är helt uppspelt*

har just bokat och betalat, åker med Fritidsresor. Har stormat runt här på BT och hittat en massa tips om den delen av Mexico som vi ska till. Alla verkar nöjda!!!!

• nenne78

Viktualia & caprea
    åååhh vad härligt det låter! Kuuuul!*hoppistudsar i takt med er*

Försökte fixa gästboken idag men den %#@$¤ skrivaren krånglade så jag orkade inte. Gjorde dock inlagan så imorgon kväll blir en klar!
    Vigselprogrammet kunde jag inte heller skriva ut, för där var färgen på texten olika (?!!!??). Tydligen blir det inte samma färg om man gör texten vektoriserad som om man låter den vara. jaja, för invecklat att förklara varför jag gör si och så, men trööökigt när man TÄNKT fixa en grej och så går det inte. På't igen imorgon.

• caprea

surt.... vi va o mätte i festlokalen idag... kom på att vi måste göra om och ha 4 tungor istället för 3... tur att man kom på de idag iaf och inte bröllopsdan!

Kom även på att vi nog ska göra en toagästbok... skriver medans man e där lixom.. haha lr e de äckligt? vad skulle ni tycka? jag hade de i england när jag bodde där men då kände man ju iofs varandra lite bättre (hela huset)...

• nenne78

caprea
    kan bli hur kul som helst, det hade vi på en maskerad/nyårsfest. Även en engångskamera fanns det (inte alltid så kul att titta på de bilderna...) Det märktes ju senare=fullare folk blev vad de skrev och HUR de skrev. Bkstäverna blev till sist så stora så de inte fick plats. *s*

• viktualia

toagästbok är en rolig idé, även om jag gissar att capreas gäster kommer vara nyktra även framåt sent...

trevligt att nån hoppistudsar med mig!!!

gästbok... hm.. har inte dragit tag i frågan än...

• caprea

yes.. om de inte tar med sig smygdricka... men de tror jag inte =)

här är vår att göra lista: (phuu)

*skriva klart gästpresentation
    *boka porslin o dukar
    *hitta stolar(helst ihopfällbara)
    *växla pengar inför resan, köpa div kurer på apoteket
    *vigselsamtal #2
    *Kika på fotoplatser runt kyrkan
    *ringa fotografen, vädercheck tors 5/10
    *köpa film till amatörfotograferna
    *hämta klänning (imorrn!)
    *hämta ring (imorrn!)
    *"första hjälpen kit" till festen
    *bordsplacering, finslipning
    *bestämma brudbukett (PANiK!)
    *komplettera önskelista
    *köpa morgongåva
    *Hämta Björns kläder
    *Dekorationer
    *göra detaljschema
    *generalrep. i kyrkan
    *skriva ut de sista vigselprogrammen
    *stämpla de sista bordsplaceringskorten
    *köpa presenter till de som hjälper till

+ lite annat smått och gott!! blää va mycket!

• caprea

ska ni ge morgongåva? isf vad?

• viktualia

jag är väl trådens tråkmåns.. men ingen morgongåva eller möhippa här....

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5