• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • caprea

oj! vi har massa att göra.. kolla min lista på förgående sida... på tis kommer min mor o ska hjälpa till de sista dagarna innan bröllopet, systern kommer på ons o pappsen på tors o bror på lörda med mormor =)

• Linnea J

halloj!!

nu har vi bestämt tid med prästen.. ringde upp och lämnade meddelande och då ringde han upp direkt! ska träffa honom på måndag och innan det ska vi till cateringen och prata mat.. sen ska vi kolla upp bilar i helgen och sedan hitta DJ också.. sen är det bara den jobbiga och roliga biten kvar.. bordsplaceringen!! vuill helst inte men den ska ju göras... hihihihihi.. blir säkert kul när vi börjar!

• Linnea J

nu är det bara 1 månad kvar för oss den 28de!! har massor kvar men känner mig ändå coollugn!
    har kommit på hur jag ska göra med borden och dekorationerna..
    ska bjuda över mamma och svärmor för att göra rispåsar och cellofanpåsar med choklad i..
    ska gå in skorna..
    kopiera upp vigselprogram om det blir godkänt av prästen(gör jag på jobbet)
    göra klart vigselprogrammet.. och skriva ut det..
    sen vet jag inget mer..
    är ledig dagen innnan men ska till jobbet för fotografering(jobbar inom förskolan) och sen är det bara att stressa en massa dagen innan!!!!! tjohoo

• caprea

7

åh! verkligen en månad!! va skönt.. vi har drygt en vecka...!

• nenne78

*skriva klart gästpresentation
    *Ringa vaktmästaren om dekoration i kyrkan
    *Kika på fotoplatser vid ev regn
    Caprea
    vad bra, lånade din lista och modifierade den lite. Det blev genast lite mer att göra, hihi!

*köpa film till filmkameran
    *hämta kläder(6 okt!)
    *hämta ring (fredag!)
    *fixa naglar
    *provuppsättning (måndag!)
    *köpa ev. morgongåva
    *generalrep. i kyrkan
    *skriva ut vigselprogrammen
    *skriva ut festprogrammet
    *binda in gästboken
    *skriva ut bordsplaceringskartor
    *köpa presenter till de som hjälper till (Det sista där, ger ni dem före eller efteråt??)

• nenne78

vad konstigt det blev, dumt att klippa och klistra i ren iver, det blir lätt galet....

• caprea

haha ja de blir så ibland...
    jag o min blivande pratade igårkväll o betsämde att vi skjuter fram morgongåvorna, för vi har inte kommit på ngt än o de känns mest stressigt o då blir de ju jättetrist...

• nenne78

hhaaa, jag har beställt underkläder, hoppas de hinner komma, då kan han ju få MIG i morgongåva. *tataaaa*

• viktualia

ni ser! morgongåva är bara ännu ett krångel... vi skippar det helt... får uppvakta varandra nån annan gång...

nu har vi ju bokat resa också.. så vi åker närmare Arlanda dagen efter bröllopet och till Mexico på måndagen - alltså måste vi packa sol&badkläder INNAN bröllopet....

hm... har försökt att diskret gå in i lösning 1, dvs tjat. "nån annan" har inte gjort något åt det hela. jag får väl ringa själv nästa vecka. (till kantorn för den som glömt vad det handlade om)

*nöjd* vår pianist har anmält sig till bröllopet så då är det fixat. återstående orosmoment: Ingen av mina fotografkunniga vänner har sagt att de kommer än... alltså de vi tänkte fråga om att fota i kyrkan och på festen... hm... en vecka till sista OSA *håller tummarna*

• caprea

ska ni fråga när de anmäler sig? ni kan väl lika väl fråga innan? då vet de att de har ett hedersuppdrag...

vi får verkligen varandra som morgongåva... lr nattgåva :) båda har nämligen väntat på varandra så... här ska köpas niceiga underwears!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5