• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • brud0610

Hur många ska laga bröllopsmat själva om ni ska ha buffé eller 3 rätters??

• okt2006

Bäst att plocka med Listan med stor L också! Tror det ska vara senaste versionen. Lägg till er om ni saknas!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)

4 okt - onsdag i oktober
    7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06, miaan, nenne78
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba, Haapala, krille
    18 okt - chai
    21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07
    28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza, LinneaJ, viktualia
    2007
    7 okt - höst brud 07

• aircondition

Jag kommer att göra stora delar av buffen själv. Jag köper bröd och en del kallskuret, typ, rostbiff, kalkon. Det är så himla svårt att skiva tunnt, och jag har ingen skärmaskin. Övrigt gör jag själv.

• brud0610

aircondition

Vad ska du ha på din buffé? Hur många gäster blir ni?

• nenne78

okt 2006 - det är ordning på dig! TACK!

Jag/vi har legat lågt under vår semester med detta bröllop så det får bli ett jätteryck nu när den är över... *snyft*
    Jag har klänning, make up, frisör kvar att boka, men det ska jag fixa den här veckan. Håller på med festprogrammet och vi ska "bara" skriva presentationen av gästerna och göra bordsplaceringen (min m2b tycker det ska bli skitkul! Jag bävar...) samt fixa placeringskort. Vigselprogrammet ska göras också. Vi har ju på festlokal med catering så vi behöver inte göra någon mat eller så. Hur skönt som helst!
    Vad har ni andra kvar att göra?

• chai

är det här vi är?

Vår lokal håller nog på att lösa sig... ett antal tusenlappar dyrare än den förra men väldigt mycket bättre kommunikation... det här kommer att bli bra... så det kanske kan bli till att fixa inbjudningarna i helgen och få ut dem under de kommande två veckorna... vi ska försöka lämna över så många som möjligt personligen...

i början av september ska jag lämna in klänningen för ändringar, och boka in provuppsättning med frissan... då är det även dags att beställa mina fem stora princesstårtor och spettekakan...

och så ska jag börja prova mig fram till en makeup... ska sminka själv...

nu börjar det närma sig... ska cykla ner till skattehuset med hindersprövningen imorgon, och m2b har börjat drömma om bröllopet... det har inte jag än...

• nenne78

jag drömde inatt att jag blev hippad! De kidnappade mig och sen fick jag klä på mig en stor tomterock och de snurrade in mig i en girland av trisslotter, som jag inte fick skrapa förrän jag hade dansat för folk.
    Lite tidigt att bli nojig, men det kan ha att göra med att en kompis till min m2b ringde igår och fick en massa telefonnummer till andra kompisar så man har fattat att det är på gång. WWEEEE!

• Alekto

Okej, jag är med i nya tråden. Postar samma inlägg här...:
    *STRESSAD* Är det bara vi som inte skickat ut inbjudningarna ännu? Vi gifter oss 7 oktober, och har inte ens fått inbjudningskorten ännu! Har beställt dem, men de kommer inte förrän nästa vecka. Osa är satt till 4 september, och nu får jag snart lite magsår...

Ingen tårta fixad, inga blommor fixade, brudgummens kläder är inte bestämda och jag måste avvakta med min klänning sista sekund eftersom jag är gravid och inte vet om jag kommer att komma i klänningen jag har, då det är dags! *panik*

Fler än vi som är så sent ute, eller är vi hopplösa fall?

• chai

Alekto
    som du ser i mitt inlägg ovan så har jag inte heller fått ut inbjudningarna än, och har inte ens lokalen klar, och jag gifter mig 11 dagar efter dig...

och blommorna är inte klara heller, jag tror jag har bestämt mig för vad jag vill ha, och tårtan har vi bestämt vad och varifrån, men inte beställt än...

tror inte du behöver få magsår, det kommer att ordna sig vet du... det där med graviditet och klänning är förstås lite besvärligt, jag kan ju fixa min en månad innan, men det kan vara svårare om magen växer hela tiden...

kommer dina inbjudningskort nästa vecka så får folk en hel månad på sig att svara, tror man brukar säga att man ska skicka ut dem senast 7 veckor innan bröllopet, och det fixar ni ju utan problem...

välkommen till tråden förresten, tror inte jag har sett dig förut och lägg gärna till dig i långa listan som finns där ovanför...

• Alekto

Tack chai! Du har gjort mig lite lugnare i alla fall, och det behövde jag. *pustar lite*

Skrev något för länge sedan på gamla tråden, men lägger till mig nedan;

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)

4 okt - onsdag i oktober
    7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06, miaan, nenne78, Alekto
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba, Haapala, krille
    18 okt - chai
    21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07
    28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza, LinneaJ, viktualia
    2007
    7 okt - höst brud 07

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5