• helena_h

22 juli 2006, del 2

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är avstängd för svar..

Igår gjorde vi bordsplaceringen! Så skönt att vara av med!

• Svar på tråden 22 juli 2006, del 2
  • brud81

oj då.. kopierade och klistrade in visst lite för mycket..

• E.L

Ja, det är lite kvar att fixa. Det mesta kommer nog sista dagarna, eftersom vi tillsammans m våra underbara mammor, ska göra all mat. I övrigt så ska vi rita upp bordsplaceringen på stora skyltar, beställa tårtan, vaccinera oss, kolla på lokalen igen o handla lite andra smågrejor. Vi har båda semester nästa vecka, så det kommer nog att gå bra. Ska nog åka in t stan o köpa vita örngott o textilpenna. Vill skriva på mitt örngott "x´s fru" o på min blivandes "X´s man". Sen jobbar jag på solbrännan, men tar det rätt så lugnt, vill ju inte ha ngr fula streck eller bränna mig!

• yrvädret

Jo det händer en del här
    Håller på med vigselprogrammen och de lär väl bli klara i natt nångång.
    jag ska hämta klänningen nästa vecka, lämna in förlovningsringarna för putsning och gå in skorna.
    Sendan ska vi kompletterningsshoppa skumpa, cider och starksprit. Handla blommor till dekorationerna, samt köpa godis, nattamat, groggvirke och dylikt.
    Annars är vi i stort sett klara

• helena_h

idag har jag fått hämta min klänning!!

• E.L

Grattis! Hämtade min igår oxå o det kändes helt underbart!

• Lotta Gbg

Är det fler än jag som drömmer konstiga drömmar? I går natt drömde jag att vi glömde kläder, smink och necesärer på helt fel ort och det slutade med att jag fick en fågelskit i nacken. I natt drömde jag att jag kom till festlokalen, en helt annan en den vi ska ha. Pratade med en av gästerna, som vi i verkligen inte har bjudit för att sedan tappa bort hela sällskapet tills en servitris kom och hittade mig och tog mig genom köksregionerna till festlokalen där middagen var i full gång. Utan bruden! :) Heltokiga greje, borde väl egentligen skriva ner dem för rätt roligt är det ju...

• brud81

Jag har också haft en hel del galna drömmar.. drömde egentligen mest då vi just bestämt oss för att gifta oss, ca ett år sedan. Förra veckan drömde jag ändå att vi var försenade till vigseln. Jag hade glömt mina strumpor hemma, så jag måste springa hem och hämta dom! När jag kom tillbaka var jag genomsvettig och så märkte jag dessutom att jag inte hade sminkat mig eller tvättat mitt hår! När vi tillslut kom till festlokalen satt alla där knäpptysta och hade jätte tråkigt! Och genast då vi kom skulle nästan alla fara!

• yrvädret

Hehe, bröllopsdrömmar är helt sjuka
    Själv har jag drömt att precis när dörrarna till kyrkan öppnas och jag ska gå in, så upptäcker jag att jag inte har någon brudklänning eller någon annan tråd på kroppen. Där står jag alltså helnäck med en fullsatt kyrka stirrandes på mig... pinigt.

Sedan har jag drömt att det var dagen innan vigseln (detta drömde jag för typ en månad sedan) och vi hade inte hunnit göra något - inga dekorationer, inget smink, ingen mat eller något. Det enda vi hade var klänning och kostym. Panik. I nästa sekvens var vi på bröllopsfesten det var tokroligt även om INGET var fixat.
    Jag kan säga att jag var glad när jag vaknade och upptäckte att det var en och en halv månad kvar till bröllopet och massor av tid att pyssla med vigselprogram och dylikt

• helena_h

idag har min blivande blivit ivägsläpad på svensexa! han kommer nog att få jättekul! först en kväll i sthlm med båttur, femkamp på gröna lund mm utklädd till pippi långstrump! sen när han tror att det är slut, ska han och de närmsta kompisarna åka till london lör till sön!

• brud81

helena_h:
    jaså din blivande har blivit bortrövad.. min kommer att bli det på måndag.. själv har jag inte blivit hippad ännu.. men jag tror det bli imorgon.. e lite nervös, så sitter här och smakar på vårt bröllopsvin (som mina föräldrar har bryggt) för jag tror nästan säkert att jag blir bortrövad imorgon!!!!
    Och vinet är jätte gott!!!

Svar på tråden 22 juli 2006, del 2