• helena_h

22 juli 2006, del 2

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är avstängd för svar..

Igår gjorde vi bordsplaceringen! Så skönt att vara av med!

• Svar på tråden 22 juli 2006, del 2
  • yrvädret

15 dagar kvar tjejer
    Vårt bakslag har bestått i våra lånade linnedukar. Inte lånet eller dukarna i sig, men kemtvätten! Trodde det skulle kosta runt 500-lappen, men när vi lämnade in det så kostade det tyo 100 kr/kg - och vi hade 16-17 kg! Men det var bara att hosta upp 1700 spänn, en utgift vi definitivt inte räknat med. Dessutom var vi så sent ute så vi hade inte tid att kolla upp andra kemtvättar.
    Fast man får väl vara glad att det är det enda bakslag vi haft under hela planeringen. Men det är just typiskt att det kommer de sista 3 veckorna

• helena_h

ja, fy vad trött man blir när man får såna bakslag. igår hade jag mest lust att sätta mig ner och gråta och skita i allt.. men idag har vi varit hos floristen, och kommit fram till en godtagbar lösning i fall pionerna inte går att få tag på. så nu är väl det okej. hoppas bara att det blir bra med klänningen. jag hade bara provat den i en 36 förut, och då satt den bra över brösten, men var alldeles för lite över höfterna, och då menade hon i affären att om man tar en 38 så är det bara att sy in den lite över bysten, så är problemet löst. pyttsan säger jag! 38 var också för liten över höfterna när den kom, men förstor över bysten, och jag tycker inte att det såg helt bra ut trots att hon nålade in upptill och ut nedtill. det rynkade sig lite i alla fall. och då säger hon att ja, så är det om man har både bröst och rumpa. va? då hade kanske en annan modell varit att rekommendera? hon sa ju att det skulle vara så enkelt att fixa.. blir så trött på att "proffs" som tycker till och ska vara hjälpsamma, och så blir det bara fel i alla fall.. ska ta med mamma nästa gång jag åker..

nä, nu har jag gnällt lite i två inlägg här, nu ska jag satsa på att bli glad och positiv igen!

• yrvädret

helena_h

Ja, nu är det dags att bli positiv! Fast jag har haft turen att få samtalsterapi innan bröllopet (pga stressrelaterad depression förvisso) men det har hjälpt mig att inse att saker och ting inte är något att hänga upp sig på egentligen. Visserligen ÄR det retligt när det inte blir som man tänkt sig, men det hjälper inte att man grämer sig liksom. Tack vare det har jag blivit en mycket gladare människa

Fast å andra sidan - jag ser ut som grodan Kermit idag. Inte så att jag är grön, men jag vaknade i morse och tittade mig i spegeln och tyckte jag så lite knepig ut. Och då upptäcker jag att jag fått myggbett, ett på varje kind. Behöver jag säga att jag är överkänslig och nu går omkring med två illröda kinder som är två ggr så stora som de egentligen är??! Jag ska definitivt sova med dörrar och förnster stängda veckan innan bröllopet. Så här vill jag inte se ut på bröllopsfotona!!

• Zmoothie

Här sitter jag med en lång lista på grejer att försöka fixa i helgen. *gah* 2 veckor kvar!!! Och klänningen har inte kommit än, kommer den inte nästa vecka så blir det vekligen PANIK!

*andas, andas, stressa inte upp dig*

Och jag som håller mig så cool och lugn inför M2B - han har lite nojja.

Imorgon är det träff med frisören, hoppas hon är bra!

• Stardust79

Hej tjejer! Va skönt att man i det den här tråden kan få ta ut sin nervositet och frustration kring att saker inte alltid går som planerat.
    Hittills har jag avklarat flera bakslag, t ex så hade jag planerat in en frissa för ca 5 mån sen, sen så blev det inte bra. då planerade jag in en annan frissa typ får 3 mån sen, och så visade sig att hon var tvungen att prioritera annat den helgen (stor släktträff), och nu äntligen (1 mån före) hittade jag en frissa!!!
    Att hitta serveringspersonal och också varit trickigt... Men nu äntligen har också det börja falla på plats. Ska träffa tjejerna nästa vecka för att stämma av läget lite granna.

Så ni som upplever era bakslag som jättejobbiga. Jo, de är jobbiga och man vill bara sätta sig ner och gråta, men faktiskt så brukar det lösa sig på ett eller annat sätt. Allt kan inte gå perfekt och smidigt i en sån här bröllopsplanering. det är ju så himlans många kringsaker att fixa, så det är klart att inte allt flyter på smidigt.

Lycka till tjejer!

• Lemice

Nu ni tjejer nu är det bara 2 Veckor till vår dag!!!!!

Hur går allt för er...!?

Jag har köpt skor:D
    Skickat in hindersprövningen!!
    Allt känns så overkligt men ändå så verkligt!! :D

Är så nöjd med lokalen, maten... allt...
    Bara några detaljer som ska finslipas. Sen vart det dags för bröllop!!
    Längta längta längta!!!

• helena_h

ja, det är svårt att förstå att det bara är två veckor kvar! nyss var det ju flera månader.. känns det som.. idag ska vi pyssla med lite lättsamma bröllopssaker, och sen göra nåt helt annat och släppa bröllopet helt för några timmar.

• Lemice

Har försökt släppa allt som har med bröllopet att göra men lyckas bara i 10 minuter... bridezillaaaa

• Zmoothie

Jaha, så fick vi en gäst till - kusinens flickvän (som vi inte visste _fanns_ när inbjudningarna gick ut!) som svärmor sagt kan komma. *suck* jag tycker om min svärmor, men... Jaja. Vi fick två som var tvugna att tacka nej (hade tackat ja innan) pga jobb, så det ordnar väl sig. Men det irriterar mig lite.

Klänningen MÅSTE komma nu i veckan, annars får jag spel!

Bra att du hittat skor, Lemice.

Stardust - Nej, du har rätt, det kan ju bara inte gå smärtfritt.

Nu är det mest småsaker kvar i alla fall...

• helena_h

om två veckor är vi gifta! jag är så nöjd med min ring! går och provar den lite då och då.. det är tur i alla fall att jag är så nöjd med den. om klänningen inte blir helt perfekt, så är det ju bara EN dag, men ringen är ju hela livet. men jag satsar på att få klänningen perfekt också..

försökte klä in ett par pallar igår, som vi ska ha framför oss på middagen. tänkte liksom drapera dem med tyg. men det blev inget bra. tips på hur man gör det snyggt?

ang bordsdekorationer, som det var en fråga om förut, så tänker jag bara satsa på blommor, i små buketter i glas som är grupperade flera st tillsammans här och var, ljus, vattenkaraffer med frukter i, servettbrytningen och festprogram/placeringskort. tror att det kan bli rörigt med för mkt dekorationer på borden. Sen kommer vi hänga tyg i taket. det fanns så lämpligt placerade stänger så vi tänkte utnyttja dessa. och så lite blommor vid entren och fönstren.

Svar på tråden 22 juli 2006, del 2