• helena_h

22 juli 2006, del 2

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är avstängd för svar..

Igår gjorde vi bordsplaceringen! Så skönt att vara av med!

• Svar på tråden 22 juli 2006, del 2
  • E.L

Ok. Ja, det är bara att hålla tummarna!

• grabo´s tina

hej alla blivande =)

Är en tjej på 27 år som också gifter mig på lördag! Vi hade egentligen planerat vigsel till 8/7 -06 men en graviditet kom imellan, Anton tittade ut den 24 Maj & vi kom fram till att vi nog löser ut detta med bröllop iallafall, så kyrkan bokades om (nu till 22juli då..) & snart är det dags!!

Hur är det med era nerver? Känner att det börjar krypa på nu....vi ska ju inte ha nått jättebröllop (50personer, bygdegård & buffe..)men det är ju ändå mycket som ska klaffa....

Som tex att cateringfirman ringde igår & ändrade menyn *suck* men det blir nog bra iallafall:) Allt blir ju lite krångligare med en sjövild 3-åring hemma & en liten bebis på snart 8 veckor...

hoppas man får hänga lite här med er om nerverna spelar mig ett spratt:)
    //tina

• grabo´s tina

Kanske ska presentera mig lite bättre=)
    TINA 27 år, sambo med DANIEL 24år, varit tillsammans i 4 ½ år & är tokkära såklart!
    2 barn har vi, killar bägge två!

Ska ha ett litet mindre bröllop pga av bebis + att vi sparar till vårt drömhus (som vi inte hittat än..)& vill inte lägga alla sparpengar på bröllopet (även fast det vore underbart med ett slottsbröllop..)

Vilka är ni då?

• helena_h

tja, Helena heter jag! jag och min sambo Erik (24 och 27 år som ni, fast jag är den yngre av oss) ska gifta oss på lördag (eftersom vi hänger i den här tråden )i Uppsala. vi ska ha vår fest i en bygdegård också, men med trerätters.

• helena_h

idag kämpar jag med festprogrammet!

• brud81

Lotta heter jag. Gifter mig med Peter nu på lördag efter ett 7,5 årigt förhållande. Jag 25 han 27. Vi har en ortodox vigsel så det är lite speciellt nervöst (det är han som är ortodox, inte jag) Vi har 70-80 gäster, vet inte säkert ännu och har buffé, och jag väntar sååå! Har själv hängt här ett tag och det är jättekul! Välkommen att skriva av dig Tina!

• yrvädret

Okej, då hänger jag på i presentationen:

Jag heter Helena är 27 år och gifter mig på lördag med min stora kärlek Tomas (som fyller 30 i höst). Inga barn, men dock två katter som vi har fullt upp med.

Hade en "jättekul" bröllopsmardröm inatt. Jag drömde att bröllopet blev skitträkigt och ingen var engagerad för fem öre. Tomas hade struntat i att ta på sig kläderna vi köpt till honom och istället tagit på sig en gammal sliten linnekavaj... Kan ju säga att jag vaknade med en aning panik!!
    Nu är det ju inte långt kvar och det känns som att dagarna fram till lördag bara är ett enda virrevarr av stress! Pust, jag tror jag måste träna lite avslappning!

• helena_h

jag håller på och skriver om gästerna till festprogrammet, och behövde lite inspiration till vad jag ska skriva om mina ganska små kusiner (känner dóm inte så bra), så jag ringde till farmor. och hon sa att dom var så tråkiga så att det nog inte fanns nåt att skriva! dom hade inga intressen eller nåt. och har inga åsikter om nåt, inte ens vilken mat dom får.. dom är verkligen världens mest menlösa! tyckte det var lite kul att farmor sa så.. (på ett snällt sätt)

• brud81

Snart blir det nervöst..
    Idag skall vi:
    -göra färdigt namnlapp/godisknyte till gästerna
    -knyta band till festprogrammen
    -njuta av att nu kan vi bara koncentrera oss på bröllopet i tre dagar (jag hade min sista arbetsdag idag)
    -mangla klart de sista lakanen (borddukarna)
    -skriva klart ett preliminärt program att ge till toastmastern
    -börja packa för bröllopsresan
    Imorgon skall vi baka bröllopstårtan! Hoppas att allt går bra med det!

• yrvädret

Uj ja, det är mycket som ska göras imorgon. Vi ska hämta brudklänningen imorgon, sedan ska vi handla blommor till dekorationerna, lite mer alkohol och slödryck, nattamat och dylikt på ica maxi.

Har provsminkat mig med bröllopssminket idag - det blev himla bra

Svar på tråden 22 juli 2006, del 2