22 juli 2006, del 2
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är avstängd för svar..
Igår gjorde vi bordsplaceringen! Så skönt att vara av med!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är avstängd för svar..
Igår gjorde vi bordsplaceringen! Så skönt att vara av med!
E.L, Vi ska också vara utomhus, både vigsel och fest. Så jag är också väldigt nervös över det. men å andra sidan så kan man ändå inte göra nåt åt det, så varför egentligen oroa sig så mycket... Vi har satt upp partytält över själva borden. men i övrigt så har vi inge tält... Hur vi ska lösa vigselplatsen är ännu inte löst om det skulle regna...
Vi köper nog ett partytält där vi står under om det regnar, men gästerna får ha med sig paraply. Vi har 74 gäster o alla de ryms inte under partytältet, men så får det bli, OM det nu regnar.
Hmm, kom på att vi INTE har köpt allt... När jag höll på att stöka på eftermiddagen kom jag på att vi missat att köpa juicer till bålen och att vi dessutom missat att tänka ut en alkoholfri bål. Men det ordnar sig iallafall. Tomas åker iväg imorgon och handlar medan jag börja fixa i lokalen...
Nu är det fredag...nio minuter över tolv! Då är det ju typ imorgon vi gifter oss!
AAAAH! Börjar bli lätt nervös nu!
I morgon ska vi tvätta bilar, ränna till stan och hämta dryck, blommor och tårta. Sedan till lokalen för att duka och dekorera. Sedan tillbaka in i stan på kvällen för att skjutsa en tärna till övernattning och sedan ta in på hotell i stan så att vi är nära frisören och allt på den stora dagen! Känner mig superstressad och veckan har varit kaotisk med frakt av mängder med bord och stolar, kylskåp, läskbackar, godis, chips osv, dekorationer, ljusstakar, porslin, bestick, glas osv. Kommer man att hinna varva ner inför lördag? Åh, vad nervigt allt känns!
Är fortfarande rätt så lugn, undrar när den riktiga nervositeten ska komma...tvivlar verkligen inte så ATT den kommer, mer frågan om NÄR. Imorgon ska min blivande laga mat hela dagen o jag ska köpa blommor, hämta brudbuketten, göra naglarna o sånt. Sen hoppas jag att vi kan ta det lite lugnt på kvällen o mysa lite. Det behövs nog!
Idag har vi, med hjälp av toastmastrar och föräldrar, börjat duka i festlokalen. Imorgon fortsätter det. Jag försöker också packa och komma ihåg allt som ska till olika ställen - övernattningsväska till hotellet, brudklänning coh grejer till "ombytningsstället" (hemma hos tärnan), och lite av varje. Jättenervös för att glömma något. Knäppt.
Nu börjar nog nerverna smyga sig på dessutom... Jag som varit kolugn hela tiden!
00.40 - 32 timmar och 20 minuter kvar!
oj oj oj oj... så nära så nära nu...
Har lidit av sömnbrist hur många dagar som helst i sträck nu. har haft så mycket o göra... och på bröllopsdagen ska jag vara på plats hos frissan 07.00!!!!!
Samma här... fullt upp!! Vi gifter oss också 22 juli. Sitter med bordsplaceringar och gästbeskrivningar, tar mycket mer tid än man tror. Redan imorgon kommer våra gäster och vi ska ha lite "förberedande" aktiviteter imorgon kväll. Tiden är knapp nu!!
nu är vi på väg ut till bygdegården, fullastade! mkt att göra idag... hoppas det går bra för alla med de sista bestyren!