• helena_h

22 juli 2006, del 2

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är avstängd för svar..

Igår gjorde vi bordsplaceringen! Så skönt att vara av med!

• Svar på tråden 22 juli 2006, del 2
  • E.L

Zmoothie, hur går det m klänningen? Ja, idag är det fullt upp! Ska köpa morgongåva, hämta våra ringar, köpa en massa vin o sånt på Systemet, kolla lokalen en gång till o sen är det säkert en massa annat som vi kommer på...

• helena_h

bara några dagar kvar nu!

alla som jag pratar med frågar om jag är jättenervös nu, men jaag är inte så nervös. har kanske inte hunnit bli det än. är jag nervös för nåt så är det för att allt inte ska går enligt planerna, eller för att det är så mkt folk som kommer titta på i kyrkan.

idag ska fixa lite skyltar till baren, fundera ut vart gästboken ska vara, packa glas och lite sånt. och förbereda för "beautynight" imorgon med mina bästa kompisar. måste väl köpa lite ansiktsmasker och sånt. packa lite saker som ska vara med under dagen.

annars är det ganska lugnt.

• helena_h

just nu.. sen lär jag väl komma på en massa saker som jag har glömt och få eld i baken..

• brud81

Mycket gjort idag! Pratade första gången med fotografen per telefon. Visserligen är han en halvbekant, men känns ändå skönt att ha pratat med honom!
    Det närmar sig! Det känns lite nervöst, men mest roligt! Ikväll ska jag testa mitt smink med en kompis! Imorgon kommer tärnorna.

• Stardust79

snart dags.... inte många dagar kvar... hur många av er har haft tid att ens slappna av? Det är alltid nåt som måste göras.... Imorgon torsdag är det dags att fixa med möblering och förberedelser till dukning och sånt. och fredag ska vi försöka lösa sista minuten grejer. och sen blir det lördag!!! och då smäller det!

• brud81

Oj oj.. vaknade alldeles för tidigt idag, med tanke på allt som skall göras idag (så man orkar menar jag) Igår testade vi sminket. Blev helt bra! Kommer nog att trivas, trots att det nog är mycket mera smink än vad jag är van med.

Stardust 79: inte är det mycket tid över att slappna av inte.. men vi åker åtminstone på bröllopsresa på måndag, så då får vi slappna av och ha det trevligt och romantiskt - bara han och jag!

Jag är lite rädd för att det kommer att bli spänd stämning här nu idag, för vi kommer att vara så många hos oss fr.o.m. idag. Min huvudtärna kommer om några timmar och de två andra, mina systrar kommer på eftermiddagen. Vi skall sy den ena tärnans klänning klart och fixa det sista med alla andra!Imorgon ska vi vara i festlokalen hela dagen och fixa allt klart där..
    Snart blir det nog nervöst, men jag väntar!

• helena_h

vi har det ganska lugnt och skönt idag måste jag säga. vi har varit hos fotografen och pratat om bilder, hämtat min blivandes kläder, lämnat hindersprövningen till prästen. nu ska vi äta lite gott till lunch (kräftor, ost, bröd) och städa lite sen. ikväll kommer mina bästisar hit på "beautynight" med lite vin och ansiktsmasker och sånt, medan erik ska till mamma och fixa lite. så idag har vi det skönt!

imorgon blir det nog lite mer att greja med, och viljor att orka med. då ska vi, våra föräldrar, och två kusiner till mig, duka, dekorera och sånt i festlokalen.

• helena_h

fast nu är jag arg! en del människor är så j puckade! en kompis till min man, skickade ett meddelande över msn och sa att han inte kunde komma längre, för han hade inga pengar... va? visste han inte det igår, eller i förra veckan? blir så arg! så dålig stil! och förresten så visste han det i förra veckan, sa han, men han orkade väl inte höra av sig.. så nu har vi 77 program med fel bordsplacering i. och mat beställd till en för mkt. grrr! (nu har jag nog avreagerat mig)

• yrvädret

Nu har vi inhandlat det sista. Ska packa ihop grejerna som vi ska ha med till lokalen imorgon. Nu börjar det dra ihop sig!!
    Fast jag känner mig inte så stressad ändå - det kunde vara betydligt värre

• E.L

Hur går det för alla? Vi har tagit en liten paus nu i allt stök. Ska nog ta en liten Bailey´s snart...Håller på att packa till bröllopsresan, eftersom vi åker på söndag. Hela lägenheten är full med vin, glas o grejor! Men även om det är mycket att göra, så känns det som om vi har koll på det mesta. Imorgon ska vi åka t Hötorget o köpa en massa liljor o sen ska jag göra naglarna. Usch, är lite nervös för vädret faktiskt. Vi ska ju vara utomhus. Men det är bara att hoppas på det bästa!

Svar på tråden 22 juli 2006, del 2