• helena_h

22 juli 2006, del 2

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är avstängd för svar..

Igår gjorde vi bordsplaceringen! Så skönt att vara av med!

• Svar på tråden 22 juli 2006, del 2
  • Mi@

Hej,hej!

Har hållit mig undan denna tråd med flit då jag blivit så nervös och varit så stressad. Nu börjar dock allt falla på plats! Ska beställa vinet och övrig dryck idag, sedan återstår mest bara att fixa dekorationen i lokalen, duka, öva i kyrkan på fredagkväll, köpa hem plastglas till nattamaten, caktopper, provsmaka tårta och beställa den på måndag (tycker att det är för sent).

• E.L

Zmoothie, håller tummarna för dig idag! Skulle hämta min klänning igår, men sömmerskan var sjuk, så jag ska dit idag istället. Hoppas, hoppas att den är bra!

• helena_h

var på sminkning igår, test inför bröllopsdagen. jag vet inte riktigt vad jag tycker. det såg så spacklat ut. det är underlaget jag tänker på. vi sa från början att det skulle se naturligt ut, men nja.. jag sa att nästa gång så får hon minska ner på det. men, frågan är om det blir bra eller inte..

• E.L

Var tydlig o säg precis hur du vill ha det! Om det kändes för spacklat, så se till så att hon inte gör det när det är dags på allvar. Jag kan ofta vara lite mesig o säga att "ja, ja det där blir nog bra...", men nu när det gäller vårt bröllop, så har jag sagt t mig själv att skärpa mig! Vill inte ångra i efterhand, att man var för mesig o inte vågade säga till.

• Lotta Gbg

Hej på er, här är det en till det smäller för inom kort! Det har varit en minst sagt hektisk vår och både tårar och skratt. Men nu börjar jag faktiskt inträda i ett inre lugn (vi får väl se hur det känns nästa vecka). :) I helgen var vi "hemma" i Östergötland där vigsel och fest ska gå av staplen och fixade en massa praktiska grejer som dryck, bukett mm. Nu när vi går på semester till helgen är det bara en massa konkret shopping kvar och det känns ändå lugnt. På onsdag åker vi till ÖStergötland igen, har lokalen från den dagen och sedan har vi tre hela dagar på oss att duka, dekorera mm. Ska också hinna med att provfixa lite med min kompis som ska hjälpa mig. Så det känns faktiskt riktigt bra, helt otrolgt! :) Sen kan man ju alltid sucka över föräldrarna som har åsikter in i det sista om detaljer de bara ska strunta i men det är väl en helt annan tråd, eller? :)

Lycka till alla och måtte vi få solsken och lagom varmt på våran dag!

• E.L

Hämtade klänningen idag o provade den...den är så himla fin! Kändes perfekt...men det gäller att inte gå upp ett kilo...Har fått den uppsydd av världens bästa sömmerska. Jag plockade lite idéer från Rembo styling o är jättenöjd m resultatet. Kan inte vänta tills nästa lördag, då jag får använda den. Köpte en sjal oxå, som passade perfekt. Rooooooooooligt!

• Zmoothie

Ringde butiken igår, hon förstod inte varför klänningen inte hade kommit än...(!!) Hon skulle ringa till leverantörerna så ska jag ringa tillbaka idag. Aah!!

• E.L

Åh, va dåligt! Förstår att du börjar känna lite stress...men det ordnar sig säkert. Håller tummarna!

• Zmoothie

Ja, speciellt som bröllopet hålls 20 mil söderut härifrån, och jag åker imorgon. får väl antagligen (förhoppningsvis) åka upp i nästa vecka och hämta klänningen då..
    *suck*

Tack för tummarna!

• brud81

Det närmar sig.. inte länge kvar! Vad har ni andra 22 juli brudar ännu kvar att göra?

Får hem fästmannen från första svensexan idag.. (första för det var den med arbetskamraterna, då han jobbar på båt) de var i Tallin och han hade bl.a. fått sjunga karaoke på estniska, det skulle jag gärna ha villa höra!

Ännu en del kvar att göra! Vi måste baka tårtan, fixa små presenter till alla gäster, träffa prästen, sy en av tärnornas klänningar klart,fixa allt med musiken (då vi har allt på datorn), prata med fotografen (har hittills bara haft mailkontakt), öva på dansen, gå in skorna, köpa något till medhjälpare,göra bordsplaceringen och sittplaceringen klar, beställa alkoholtillstånd från polisen, prata med toastmastern + allt sånt som måste göras dagen innan!

Har inte blivit hippad ännu, så väntar mig att det blir nu i lördag.. fast alla mina vänner är såå upptagna då och ska göra en hel del konstiga saker.. påstår dom..

Fästmannens andra svensexa blir måndagen samma vecka som bröllopet. Det betyder att det inte är många dagar till att fixa allt som måste göras kvar mera..

Hur går det för er? Kan ni sova på nätterna?

Transportera blommor till festlokalen. (man brukar kunna ha tillgång till en kyl så att blommorna håller sig, speciellt blomsterbågen om man ska ha en sådan)
    Lämna festprogrammen till festlokalen. Även bordsplaceringslappar och den stora bordsplaceringsskylten, samt "hääkarkkin" och alla dekorationer.
    Packa en necessär med sax, nål och tråd, knappnålar, plåster etc. för nödfall.
    Packa väska/väskor för bröllopsnatten och se till att den blir inlämnad där ni ska bo för natten.
    Kontrollera att necessär med förnödenheter, ev. hårblommor eller diadem, smycken, underkläder, klänning, skor, ev strumpor och strumpeband osv. finns på plats!
    Peter hämtar Esa och Mirja och för dem till hotellet
    Plocka blommor till dekorationer
    Hämta blommor till brudbuketten, bordsdekoration och hår och bind ihop den, förvaras i kylen under natten
    Pryd bröllopstårtan och transportera den till festlokalen, låt den stå kallt.
    För kärl m.m till festlokalen, duka och fixa med dekorationer
    Antingen kan man sova tillsammans, eller så kan man åka till bästa väninnan/syster att ha en trevlig spa-kväll tillsammans. Likaså kan mannen umgås med bästa vännen/brodern och ha en lugn kväll tillsammans.
    Lägg er i god tid!

Svar på tråden 22 juli 2006, del 2