• helena_h

22 juli 2006, del 2

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är avstängd för svar..

Igår gjorde vi bordsplaceringen! Så skönt att vara av med!

• Svar på tråden 22 juli 2006, del 2
  • Stardust79

Helena H,
    Vi kommer ha vigsel och fest på samma plats. Så det blir samma dekorationer på båda ställena. Men jag tänker nog mest på till själva festen och bordsdekorationer och till partytälten etc. Nåt enkelt och gärna inte så krävande.

• Stardust79

Nån som pratat om vädret än?
    Jag börjar bli lite orolig för att det ska regna...
    Vi ska dessutom ha vigsel och fest utomhus.
    Nån som kan lugna mina nerver lite? Det är nästan så att jag hoppas på att det ska börja regna nu i dagarna snart. För att då kanske det blir bra igen till den 22 juli. Kollegor på jobbet att upplyst mig om att vi gifter oss mitt under fruntimmersveckan, då det brukar regna. Nån som har någe hum om detta har nån uns sanning i sig?

Några andra som är nervösa över samma sak?

• yrvädret

Det brukar regna på skolavslutningar och midsommarafton också - men det har det inte gjort i år

Ta det lugnt, det kommer inte att regna. Det bestämmer jag här och nu! Och det kommer heller inte vara 30 grader och gassande sol utan 25 grader, soligt och lite slöjmoln

• E.L

Hjälp, nu börjar jag verkligen oroa mig för hur jag ska fixa vigseln utan att börja storböla! Jag har så himla lätt att börja gråta o börjar nästan lipa, bara jag tänker på hur underbart det kommer att bli...Någon annan som börjar bli nervös?

• yrvädret

Börjar bli nervös?? Jag har gått omkring som på nålar den senaste veckan. Vi ska dessutom ha egna löften och hur jag ska klara av att komma ihåg dem utantill samtidigt som jag ska hålla mig från att gråta, är för mig en gåta. (ups, ofrivilligt rim)
    Men när jag tänker på hur underbart det kommer bli så inser jag att min nervositet bara är en bagatell

• E.L

Ja, det är väl bara att försöka acceptera att man inte kommer att kunna låta bli att gråta. Får väl se charmen i det...mascara som rinner, ögon som blir röda o sväller upp o snor som rinner...ha, ha, vilken syn! Vi ska oxå ha egna löften, men vi ska säga efter vigselförrättaren, för det kommer vara omöjligt för mig att komma ihåg dom.

• Stardust79

Jag har nog mer panik än nervositet just nu... Vi har så väldans mycket saker kvar att göra och pricka av. Och tiden bara flyger fram i jet fart!!!

• AsaJason

Jag har insett att jag nog kommer vara en riktig mess, borjade nastan grata nar jag sag min brudgum i sin kostym (for att han var sa stilig alltsa)... borjar ocksa bli rejalt nervos, sarskilt som jag planerar pa distans...

• helena_h

själv känner jag att det går två steg framåt, ett steg bakåt just nu.. var och provade klänningen idag, den var inte lika perfekt som jag hoppats på.. och sen ringde den dumma floristen och hade kommit på att hon nog inte skulle kunna få fram pioner nu. va?! vet inte en professionell florist det lite mer än två veckor i förväg? det är ju flera månader sen vi beställde och då skulle det ju inte alls vara några problem, det var ju till och med hennes förslag. nu måste jag ju helt börja om.. blir så j arg! orkar inte med sånt här nu..

• E.L

Nä, just nu så har man inte tid eller ork för några bakslag. Ska hämta klänningen på tisdag o den MÅSTE vara bra då! Annars blir det lite panik...
    Har märkt att det går väldigt mycket pengar nu, som vi kanske inte räknat med. Många små utgifter, till dukningen, vaccination etc. Dyrt blir det!

Svar på tråden 22 juli 2006, del 2