• Erika73

Bröllopsdatum 2007.08.11

Hej tjejer!!
    Tänkte starta en ny sidan nu när datumet är fixat!!! Hoppas att många hittar hit!!
    Kram till alla!!

• Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11
  • allegra

Afrodite_Aug-07:

Håller med, jag är också mycket mer för det enkla. Min drömklänning är också väldigt enkel, lite lik din i stuket fast ändå annorlunda :)

• mammaK

Idag var vi på stranden och plockade svarta stenar. Vi tänkte skriva namnen (plaseringskort) med guldpenna och sedan lacka så den blir så där fint svart.

• Afrodite_Aug-07

Kul med egenplockade stenar.
    Själv för vår del så blir det fjärilar av fjädrar med namn på vingen som bordsplacering.
    Hur går det för er med planeringen? kommit frammåt något?
    Själv sitter jag och väntar på min klänning, fått mail om att den är uppsydd och klar. Den skickas troligen på måndag, och sen lärd det ju ta minst en vecka innan jag har den. sååå spännande.

• mammaK

här går det inte framåt, fast jag ska nog börja leta mönster till klänningen i veckan! Fast här på ön ser det nog inte så ljust ut så jag ska nog åka till Stockholm och leta senare i sommar!
    Hur får man sambon mer engagerad??

• mammaK

Förresten coolt med fjärilar.

• filipelin

Hej, har alla kommit så långt? Afrodite_Aug-07 vad långt du har kommit med planeringen, redan klänning färdig o allt. Jag har börjat fila på inbjudningarna men det är allt. Har inte ens varit och tittat på klänning.

Är det bara jag som inte har kommit längre? Borde jag sätta fart?

Vi ska beställa nya förlovningsringar för min sambo tappade sin på stranden i fredags, så nu blir det helt nya ringar istället, och annan vigselring också.

• Afrodite_Aug-07

mammaK

hoppas du hittar ett fint mönster. Borde ju gå att hitta en del på nätet tycker jag.
    Hur man får sin blivnade mer engagerad,hmm bra fråga. För egen del är jag den som gillar att planera i familjen. Jag gör massa olika alternativ och sen visar jag dom för honom. han brukar rata säkert 70% av dom. sen har vi lite färre alternativ att arbeta vidare på tillsammans. Brukar vara lättare när jag gett honom några förslag att titta på. Lite inspiration och drömmar kan ibland funka. Vi talar en del, så att vi båda kommer fram gemensamt till vad vi vill ha. Men planerandet är merparten jag än så länge. blir nog bättre ju närmre vi kommer. Men o andra sidan, såhär har vi alltid fungerat tillsammans. var och en gör det han/hon är bra på, oavsett om det enligt gamla traditioner är en typisk manlig/kvinnlig syssla.
    tex så lagar jag i stort sett aldrig mat, han är tusen gånger bättre på det, alltså gör han det. Lite samma sak är det väl med detta med planeringen, jag är mer kreativ, och då faller en stor lott på mig. jag ser inget konstigt i det egentligen. Jag har ju tidigare jobbat med just planering och arrangering av olika fester och tillställningar. Jag gillar ju det här, så är väl mest naturligt att jag bär det större lasset i denna planering. Även om slutprodukten måste spegla oss bägge lika mycket.

• Afrodite_Aug-07

filipelin

Vad tråkigt med förlovningsringarna. Hoppas ni hittar fina ersättare.
    Tror inte du skall oroa dig för planeringen, jag är bara ovanligt effektiv :D
    För mig känns det viktigt att vara ute i god tid och bli klar med mycket i god tid innan vigseln. Men mer normalt är nog att börja fixa med saker nu snart ett år innan vigseln, inte att ha hela konceptet klart redan. Så låt dig inte stressas av mig, du skall se att ni har gott om tid. Lycka till.

• filipelin

Afrodite_Aug-07

Tack för det, känns skönt. Jag har upp o ner-perioder, ibland planerar jag för fullt, och sen tröttnar jag och gör ingenting på länge.

Men: kyrka är bokad, fotograf är bokad, festlokal är bokad, och vi har ju hittat nya ringar plus vigselring.

Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11