• Erika73

Bröllopsdatum 2007.08.11

Hej tjejer!!
    Tänkte starta en ny sidan nu när datumet är fixat!!! Hoppas att många hittar hit!!
    Kram till alla!!

• Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11
  • mammaK

Nej känner igen det där med ekonomin, är mammaledig just nu, så vi har inte inhandlat så mycket ännu! Vad mycket du hunnit! Jag som tycker jag är ute i god tid

• Afrodite_Aug-07

mammaK

Mammaledig, då vet du hur det är. Jag har en tjej som blr 3 år den här månaden och en son på 7,5 månad. till hösten startar studierna på heltid igen. läser till ssk på sophiahemmet.
    tiden till planering blir ganska minimal då. Så så mycket som möjligt vill jag bli klar med under sommare. nästa sommar ska man ju bara finslipa allt.

• mammaK

Jag har en 5 åring och en som blev 1 förra veckan. Ska börja jobba igen första september, men jag kommer jobba dygn så jag blir ledig endel ändå! Men vi ska oxå börja inhandla diverse grejer redan nu! Har förresten köpt tiara, men börjar ångra mig...

• Erika73

God morgon alla trevliga brudar som hittat hit!!! Det var inte så dåligt att starta en egen sida. Afrodite_Aug-07 du har verkligen legat i att fixa. jag har inte ens tänkt på inbjudningarna mer än hur många ska vi ha!!! Duktig av dig!! jag läser också till ssk så jag vet hur är det att vara fattig hela tiden!!! man har sina drömmar hur man vill ha det så vaknar man och inser att kanske får man dra ner på kostnaden lite!!! Och mammaK du som är mammaledig vet precis hur du har det. Jag förstår inte varför det heter mammaledig när man har fullt upp hela tiden. jag har två tjejer en på 5 och halv och en på 7 år. Envisa brudar som är såååå glada att mamma och pappa ska gifta sig. vad sa era barn om bröllopet??

• Erika73

Nu ser jag att det blev lite för lång min tjat!!!

• Afrodite_Aug-07

Erika73

för långt? vad pratar du om, skriv minst dubbelt så långt, kul med massa att läsa :D
    Visst är det lite marigt att alltid tänka på ekonomin. Visst vill vi ha det litet och enkelt, och det underlättar ju. men vi vill ju samtidigt ha det väldigt personligt. och personligt kostar det me.
    Min yngsta son e ju bar 7,5 månad, så han säger inte så mycket *S*
    Men dottern som blir 3 den här månaden har sina egna idéer. Hon e så söt. I början så blev det helt tokigt. Det enda gift hon känner till är det från snövit, och gift är inte bra, det vet hon, så hennes första kommentar var. -Nää, mamma pappa inte gifta. vill inte. (sagt med tårarna inte långt borta).
    Sen efter en del prat började hon förstå att det faktiskt var något annat att gifta sig, något roligt. Nu är hon mest fachinerad av ringen och klänningara.
    Jag visade henne en bild på min egen designade ring. jag hade gjort två stycken ringar, båda i vitt guld och med samma stenar men lite olika infattningar. den ena bilden var dubbelt så stor som den andra. Hennes komentar på frågan vilken som var snyggast var. -Åh mamma, jag tar den stora så får du den lilla, sen turas vi om.
    Och klänningar tittar vi på tillsammans hon och jag. hon har börjat förstå det där med att hon skall få ha en fin klänning och gå med mamma och pappa när vi gifter oss. Hon har bestämt sagt att hon vill ha en blå klänning. Och jag tänker göra henne til viljes. Inom rimliga gränser så skall hon få välja klänning själv.
    så nu behöver du inte oroa dig för att ditt inlägg blev långt Erika73, jag är rätt övertygad om att jag lyckades babbla iväg ett bra antal rader mer

• mammaK

Hej! Vi har inte direkt talat om det för barnen ännu, den lilla skulle nog ändå inte förstå och 5åringen vill att vi gifter oss men vi har bara sagt vi får se när det blir. Dels för att det är såå lång tid kvar och dels för att han bor hos sin pappa varannan vecka och jag vill inte kliva honom på tårna just nu eller andra alternativet, få höra någon negativ kommentar!

• Afrodite_Aug-07

Lite besviken.
    Min sten till ringen kom ju idag, en av alal stenarna. Hade tänkt ha en rosa hjärtslipad safir i mitten om 0,20ct. den såg jättefin ut på bilden, men i verkligeheten så känndes den inte alls lika kul.
    Så håller på och gör en helomvändning vad gäller ring. IGEN!!! vem vet hur många ringar jag nu har funderat på. suckar lite. men men, orkar inte skicka tillbaka stenen heller för den delen, den får hamna i något annat smycke. har kollat lite priser på lite vita diamanter idag, och tittat runt lite för inspiration. får se vart detta slutar upp, men min drömring är inte här än tydligen.

• allegra

Jag gifter mig oxå den 11/8-07, får jag vara med? :D

• mammaK

allegra! Välkommen!
    Klart du är med, du har ju rätt datum

Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11