• Erika73

Bröllopsdatum 2007.08.11

Hej tjejer!!
    Tänkte starta en ny sidan nu när datumet är fixat!!! Hoppas att många hittar hit!!
    Kram till alla!!

• Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11
  • Amazonas

filipelin
    Bestäm dig inte 100% redan nu bara. I november brukar de nya modellerna komma ut och då är det ju fortfarande gott om tid kvar.

• Afrodite_Aug-07

Hur går det för er tjejer? Min lista med saker som är klara växer dag för dag. Allt som blir klart markera jag med grönt i budgeten, så skönt att se det gröna fältet växa.
    såhär ser min lista ut än så länge (hur ser era ut?)

KLART
    -Brudklänning
    -Brudskor
    -Underkläder både till under klänningen och till bröllopsnatten
    -Gästbok
    -Bordsplaceringar
    -Inbjudningar
    -Porto till inbjudningar och tackkort (frimärken med hjärtan på)
    -Servetter
    -Bestämmt musik
    -Gjort vigselprogram

KVAR ATT FIXA
    -Beställa Vigselringar (bestämt vilka det blir)
    -Eventuella justeringar av klänningen hos sömmerska.
    -Brudgummens kläder
    -Näbbarnas kläder
    -Hår, naglar, smink (troligen gör jag en del av detta själv)
    -Brudbukette (kanske gör själv)
    -Boka fotograf (vet vilken, måste bara ha bekräftat datum från kyrkan först)
    -Boka kyrkan
    -Boka bröllopsnatten (vet vilket hotell det blir)
    -Hindersprövningen
    -Köpa bubblet (kollat ut och provsmakat både alkoholfritt och med alkohol och bestämt oss)
    -Tårtställning till chokladdoppade frukten
    -Champagneglas
    -Boka bröllopsmiddagen (måste kolla med den restaurangen vi tänkt oss)
    -Köpa ramar till tackkorten (vet troligen vilka det blir)

hmm har jag glömt något? tror det var allt. så skönt att det går så snabbt frammåt. skönt att man börjar se helheten av hur allt kommer att bli.
    I augusti börjar skolan igen för mig på heltid. så känns så skönt att det gått så snabbt frammåt. avskyr stress. vill bara kunna veta att allt är klart och under kontroll.

• Amazonas

Men Afrodite_Aug-07

Hur kommer det sig att du fixar allt redan nu? Vad händer om du går upp eller ner 10 kg innan bröllopet?
    Hur lyckas du vara klar med bordsplaceringen redan nu när inte ens inbjudningarna gått ut ännu?

Visst ska man vara ute i god tid... Men jag menar det är nästan 14 månader kvar!!

Bara lite nyfiken.

• Afrodite_Aug-07

Amazonas

enkelt. jag vet att jag kommer ha fullt upp under skolterminen. börjar i augusti och då är tiden till planering i stort sett = noll.
    jag har därtill två små barn som kräver min uppmärksamhet. nu har jag haft ovangligt mycket tid senaste veckorna eftersom både jag och pappan är hemma samtidigt. Men annars är det just sommarloven som jag kommer kunna ägna mig åt bröllopet.
    och hellre bli klar det här sommarlovet än att stressa fram med allt nästa sommarlov, bara månaden innan bröllopet.
    bätte vara ut i för god tid än att vara ut för sent.
    och några 10 kg tänker jag då rakt inte gå upp
    bordsplaceringen är enkel eftersom vi har ett litet bröllop med totalt 23 personer. och jag har då gjort bordsplaceringarna av fjärilar som är gjorda av fjädrar. och skulle någon inte komma (vilket jag finner högst otroligt) så är det inte värre än att jag har en fjäril över.

• filipelin

Hallå tjejer,
    nu har vi beställt nya förlovningsringar, kommer i nästa vecka.
    Och så var jag ju på brudklänningsprovning i lördags, och lyckades hitta klänningen med stort K. Jag har inte beställt för jag kan ju hitta en annan när de nya modellerna kommer, men annars har jag hittat min klänning. Vill ni se den så kan ni titta på www.familjeliv.se/krypin/filipelin/galleri.php

Den 22/7 ska vi åka med m2b för provning av kläder. Då kanske jag får prova min klänning igen.

Hur går det för er andra?

• mammaK

Jättesnygg klänning, funderar på något liknande själv.
    Här står det stilla just nu, fast jag har fått min sambo att förstå att vi måste börja redan nu, dels för att det inte ska bli jättestressigt sen och dels för att det känns bättre för plånboken=)
    Jo, vi var och kikade på lite kostymer i helgen. Men vi hittade inte vad vi var ute efter.

• Afrodite_Aug-07

filipelin

den var vacker. jag gillar enkla raka modeller. tycker att bruden mer kommer fram då, annars tar så lätt klänningen överhand, men den var jättefin.

Här går det frammåt hela tiden.
    i förrgår kom min blivande hem med en överaskning till mig. Han hade sett hur jag hade sneglat på ett halsband från pilgrim, och så kom han hem med det till mig bara därför att han ville. så gullig är han. Det halsbandet (guld med blommor) kommer bli jättevackert till min brudklänning.
    sen satt vi och tittade på bröllopsresor igår. är ju långt kvar till bröllopsresan, men kul att få drömma lite. och tänkte skriva om vad vi drömmer om på vår hemsida.
    just nu lutar det starkt åt Egypten och Hurugada.
    Båda vill vi jättegärna se pyramiderna.
    Känns som om det passar oss, kollat lite på brasilien och azorerna också. Men pyramiderna lockar mest för stunden. Får se. men vi hittade ett jättefint 5 stjärningt all inclusive i hurugada som jag går o drömmer om nu.

• mammaK

Vi kommer nog inte åka på bröllopsresa, utan det får bli en härlig familjesemester istället, för det missar vi i sommar. Lite legoland, liseberg mm

Låter lamt va?

• Afrodite_Aug-07

mammaK

inte alls. Legoland är urmysigt säger barnsliga jag :D
    Allt vad heter måste och seder när det gäller bröllop har jag redan sagt att jag inte vare sig tror på eller tänker följa. SÅ bara ni är nöjda så är det bra.
    Vi kommer ju inte åka på bröllopsresa på en gång som det ser ut nu, vi har ju två små barn, så vi räknar med att ta vår bröllopsresa på 1-årsdagen av bröllopet. Eller däromkring.
    Så kanske man egentligen inte kan säga att det är en riktigt bröllopsresa då?
    Äh vad spelar det för roll egentligen? vi tänker ta får bröllopsresa då och så. alltså ÄR det vår bröllopsresa :D

• mammaK

Ja, vi gör så med för jag får lite ångest när jag tänker på att mina små killar ska vara hemma här och jag utomlands eller ngt.., tänk om ngt händer! Då är dom 6 och 2. Och stora killen vill så gärna till legoland.

Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11