Bröllopsdatum 2007.08.11
Hej tjejer!!
Tänkte starta en ny sidan nu när datumet är fixat!!! Hoppas att många hittar hit!!
Kram till alla!!
Hej tjejer!!
Tänkte starta en ny sidan nu när datumet är fixat!!! Hoppas att många hittar hit!!
Kram till alla!!
Erika73
jag förstår precis vad du menar. Jag pratade med "min" präst lite om detta, att det känns mer äkta för mig att vigas under bar himmel. kanske inte pga troende biten, utan att jag har en frihetskänsla i detta med unde rbar himmel, och att våra anhöriga som gått bort, särskilt min morfar som var så nära till naturen, han älskade havet och naturen, han var fotograf och konstnär. Att få vigas under bar himmel är ett sätt för mig att få ha dom nära.
Jag har bara nämt att jag vill vigas under bar himmel till henne än, inte förklarat varför. Men jag är övertygad om att hon hjälper oss till det för oss perfekta bröllopet. Nu blir nog vigseln i en kyrka, men jag hoppas på att även få ta en del av cermonin utomhus.
mammaK
Gud villket ställe!!!! Det kallar jag nära Himlen och Gud! Helt fantastisk!!! Vi har hyrt Osaby Säteri i växjö och det är underbart med naturen runt om, därför har vi valt att ta vigseln där. Hur gör ni om vädret blir dåligt??
Vi kommer ha kyrkan (vilket jag inte vill) som backup. Men är det bara fint sommarregn blir det paraplytvång! Har oxå funderat på om man kanske kan spänna pressening över stället om det skulle regna. Vet inte, vi har inte riktigt bestämt!
hej alla igen!!
Nu ska jag ta en bad och lägga mig snart eftersom jag börjar kl7.00. Och sen har jag sååååånt huvudvärk. Tack för alla svar jag får det känns så bra att jag kan dela med mig mina bekymmer . Jag hakar på sidan imorgon kväll.
Kram Kram
puffar lite...
mammaK
trevligt en augustibrud online. Hur går det med planeringen? Har ni kommit något frammåt?
Nej! Sitter och funderar lite hur jag vill ha inbjudningarna. Några ideer?
Jag har lite att göra för min mamma fyller 50 år snart och jag ska göra festhäfte! Tänkte göra ett provisoriskt till bröllopet samtidigt. Själv då?
mammaK
här e ganska stiljtje här med.
Sitter och väntar på min klänning, är väl ett par veckor kvar innan den är klar misstänker jag.
Inbjudnigarna våra är klara.
vi har ju lite som ett tema, vi låter oss inspireras av grekland. så även inbjudningarna går i dom klassiskt grekiska färgerna blått och vitt.
vi valde ett naturvitt dubbelvikt kort i litre grövre papper med struktur. runtom kortet är sen knutet ett tunt blått sidenband med två guldfärgade metallringar ihoplänkade på framsidan. knyter man öpp kortet och öppnar så kommer på vänstra sidan finnas vårt monogram i samma blåa färg som sidenbandet och på höger sida inbjudningstexten. texten är klar, men väntar på klartecken om datum från kyrkan först innan vi kan trycka upp korten. till detta är det ett lavendelblått kuvert, och frimärken med hjärtan köpte jag häromdagen.
ganska enkla kort, men jättefina tycker jag, och passande för oss. Annars är det mest lungt, för stunden inte så mycket att göra.
Det finns inte möjlighet att få se bilder på det, låter lite som det jag har tänkt.
Visst kan jag fixa det. tar kort nu o lägger upp på vår hemsida, hojtar till när dom ligger uppe.