• Erika73

Bröllopsdatum 2007.08.11

Hej tjejer!!
    Tänkte starta en ny sidan nu när datumet är fixat!!! Hoppas att många hittar hit!!
    Kram till alla!!

• Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11
  • Erika73

hej tjejer!!

Vilket värme!! Man är såååå glad för det efter all rengn! Min inbjudan är lååångt ifrån färdig, men har tänkt en dubbelvikt papper som man viker in från båda hållet och knuter sedan. Sen när man öppnar det ligger en lös lap med en dikt som man ser först. sen kan man plocka bort det lappen och ser hela inbjudan med datum osv.Jag tror att vi väljer den dikten. vad säger ni?
    Kärlek är vänskap som har fattat eld.
    Den är tyst förståelse, ömsesidiga
    förtroenden, att dela och förlåta. Den
    är lojalitet i medgång och i motgång.
    Den nöjer sig med det som inte är
    perfekt och tillåter mänsklig svaghet.
    Ann Landers

eller den.

Att älska är ingenting. Att vara älskad är någonting.
    Att älska och att vara älskad är allting.
    /T.Tolis V.

• Afrodite_Aug-07

Nuså finns dom uppe, som du ser är dom rätt enkla. men vi ska ju o andra sidan ha ett rätt enkelt bröllop hemma utan stor fest. och med grekisk buffé. så dom passar oss utmärkt. Texten är ju inte tryckt än, så bara utsidan kan jag visa än.
    freewebs.com/ann_mattias/diverse.htm

• Afrodite_Aug-07

Erika73
    jättefin idé med en dikt i. Jag tycker dom var vackra båda två på sitt eget sätt.
    men skulle jag bli tvungen att välja så väljer jag den översta, mest för att den passar bra in på oss. vi var vänner. vi gifter oss efter 10 års vänskap och 8 års seriöst förhållande.

• Erika73

Afrodite_Aug-07

Vilket fint inbjudningskort!! Jag tittade lite på de andra länkarna på sidan och vilket läcker klänning!!! fast jag skulle inte kunna ha det efter att de fina ungdomsbrösten har förvandlats till "taxöron"! man ska ha BH så det är utesluten.
    jag tror också att vi kommer vällja det första dikten. det känns kanske bättre vi får se!! Hur gör ni med presten. ska man bjuda honom på festen också??

• allegra

Afrodite_Aug-07:

Var inne och tittade runt lite på din hemsida. Gud vilken vacker klänning! Alldeles underbar!

• Afrodite_Aug-07

Erika73

Hade tidigare nästan en b-kupa, efter två barn är det bara taxöron kvar här med. men jag får den klänningen uppsydd efter mina mått. så den kommer säkert sitta bra ändå. och kommer eventuellt ha sån där bh som bara är kupor om det behövs. sen på kvällen tänkte jag byta om till en kort liten klänning innan vi skall ut på restaurang. då passar jag på att krypa ner i korsett, stay-upps o lite sexigare plagg inför bröllopsnatten.
    hur man skall göra med prästen, tja nu för tiden är det som man vill, enligt gamal sed så bjöd man ju prästen,men aldrig hört om någon som gjort det. vi funderar dock på det eftersom jag känner prästen lite mer.

• Afrodite_Aug-07

allegra

tackar, jo både jag och min blivande föll direkt när vi såg den. hoppas ju bara att den blir lika underbar på sen när den är klar. bör få hem den om 1-2 månader. lite spännande.
    Tyckte att den klänningen passade bra till oss, visserligen kyrkligt bröllop, men vi har haft tanken enkelt och sommrigt rakt igenom. så känns som om den är perfekt.

• Erika73

Nu ska jag slappa lite innan jag lägger mig. vi hörs imorgon!!!!

KRAM TILL ALLA!!!

• mammaK

Afrodite_Aug-07
    Superfina inbjudningskort! Fick lite inspiration nu!Klänningen var jättefin! Kyrka såg jättemysig ut, såg nästan ut som den i Änglagård....

Erika 73
    Jag tyckte med den första dikten, dels för att den sa lite mer och dels för att den är längre.

• Afrodite_Aug-07

mammaK

Tackar.
    Ja vi har ju tänkt enkelt rakt igenom. Gillar det enkla okomplicerade. Ofta kan det lätt bli för mycket annars. Smakenär ju delad, men sånna är vi. enkelt och rakt.
    Kul att ni alla gillade klänningen också. Vad roligt det är att höra. Det gör bara att jag gillar min klänning än mer.
    tack

Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11