• Erika73

Bröllopsdatum 2007.08.11

Hej tjejer!!
    Tänkte starta en ny sidan nu när datumet är fixat!!! Hoppas att många hittar hit!!
    Kram till alla!!

• Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11
  • Afrodite_Aug-07

Nyfiken brud

Ah kul med fler stockholmsbrudar.
    Blir vi många kanske vi kan ta en fika någon gång längre fram o bubbla om våra planer.

• mammaK

Åhh nästan all bor ju i Sholm utom jag!

Min sambo är inte heller så insatt, han säger mest jo eller nej när jag kommer med ideer eller den var fin ... Jag frågade om han tänker hjälpa till sen när det verkligen behövs, jo sa han jag kan fixa lokalen. Då menade han inte att han skulle ringa den utan att han ska dekorera den! *S* Jojo fram till dagen innan kommer det säkert att vara lungt! Kan man annat än att skratta.

• Afrodite_Aug-07

Ett steg till i planeringen klart.
    Måttbeställde och betalade klänningen igår :D
    Kan knappt hajja det, men nu är den pågång. Bara hoppas att den inte fastnar i tullen. Så glad.

• jajj@

Hej tjejer! Roligt med en egen tråd för de som gifter sig det här datumet, jag är jättegärna med.

Vi har nyligen bestämt datum, tidigare har vi bara sgt någon gång i augusti nästa år, men nu har min sambo valt den 11:e. Det ska bli så kul att börja plnera på riktigt.

Vi bor i malmö men ska gifta oss på mina svärföräldrars gård i östergötland.

• Afrodite_Aug-07

jajj@

Välkommen till tråden. Kul att vi 11/8-07 brudar blir fler.

• jajj@

Hur långt har ni kommit i plneringen? Vi har själva grundidén klar, som var och hur (borgerligt och buffemiddag) och undefärligt antal gäster.

Ska börja titta på ringar i slutet av sommaren, det lutar åt att vi kommer få ringar gjorda av en guldsmed.

• loppan81

HEJ PÅ ER!!
    Här är ett par till som bestämt detta datum! Är det någon av er som ska gifta sig i Blekinge? Vi har bestämt k:a, och lokal, men inte bokat. Har hör mig för att man bör boka i börja på året för kyrkan och tar nog lokanen samtidigt ( byggdegård. Vet vad jag vill ha för blommar och att min syster som är florist ska fixa dem, kollat ut min klänning eller rättare sagt tagit delar av två klänningar som jag ska sätta ihop till en...måste börja leta sömmerska. Vi har även raggat kockar till maten, min sambo har två barndomskompisar som båda är kockar, bartendrar och konditorer som vi frågat och de var postitiva till att fixa maten. så det känns som om man har lite koll iallafall :)

• Afrodite_Aug-07

loppan81

kul med fler, välkommen. Vart alla kommer ifrån står i inlägg ovan, själv e jag stockholmska.
    Vi har kommit ganska långt tror jag, men skönt är det då tiden till planering inte är lika stor under hösten när skolan börjar igen.
    Våran präst bad oss också återkomma i januari, dom bokar då. Men det är förhoppningsvis inga problem.
    Men vore ju skönt att ha det bokat och klart.

• allegra

När har ni tänkt skicka ut inbjudningar (om ni nu tänkt så långt fram ;)) Vi ska skicka en del inbjudningar utomlands också, bl a till australien och usa och funderar lite över hur långt i förväg man bör skicka dom.

• Afrodite_Aug-07

augusti är ju en sommarmånad, och för att folk skall ha en chans att lägga sin semester dit om dom så önskar (kan va bekvämt för långväga gäster) så tycker jag att april kan kännas lagom att skicka ut inbjudningarna. är det långväga gäster så ännu tidigare.

Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11