• Erika73

Bröllopsdatum 2007.08.11

Hej tjejer!!
    Tänkte starta en ny sidan nu när datumet är fixat!!! Hoppas att många hittar hit!!
    Kram till alla!!

• Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11
  • Erika73

mammaK

det var väl ändå en del ni har fixat redan!! jag har börjat kolla på klänningar men det blir hyrd eller bagagnad. Mna kan hitta gudomliga klänningar på nätet bagagnad. Mer vet jag inte! har läst mycket här på nätet om färgtema men det käns så långtifrån mig. Jag vet vilka färger jag vill ha på blomman så mer vet jag ej om jag vill lägga energi och pengar på. Alla jag frågade vet inte vad prudparet hade för färgtema på bröloppet. det enda de kom ihåg om fetsen var roligt och om maten var god. Du då? Vad tycker du om det tjatet om färgtema?

• mammaK

Erika73
    Fast inget är ju typ bokat ännu!
    Jag vet inte, först tänkte vi ha färgtema, men sen tog vi bort den tanken, vill dock att inbjudan, festprogram och tackkort ska gå i samma färg. Jag förstår inte hur man på festen kan bestämma sig för en färg, vi började men vitt och blått, sen lade vi till rött sen blev det grönt med osv så vi la ner det
    Jag tror med du kan hitta en jättesnygg klänning på nätet! Ska bli kul och se sen vad vi får när vi är klara=)

• Erika73

mammaK

Håller med dig när det geller färgen. Jag tänkte också att inbjudningarna, festprogrammet osv. ska gå i samma färg men resten tar vi bort. Vad kul att du får uppsydd klänning1 jag tror det är en speciellt känsla när man får en klänning som en annan har lagt ner mycket tid och kärlek!!(ja det var lite poetisk men.. jag tänker så) jag tänker inskaffa mig klänningen några månader innan så kanske kan jag ta min löfte (som jag tar varje måndag) och gå ner några kilo. Vi får väll se!! Nu ska jag putsa fönstrerna, men kan vi höras vidare på kvällen när ungarna har svimmat på sängen (efter att man har jagat de genom halva lägenheten ) Vi hörs!! Ja Har ni hittat något bra sång man kan ha i kyrkan?

• mammaK

Ja att få klänningen uppsydd känns underbart, dessutom får jag den så som jag vill! Och så är den bara min, om du förstår! Ja du var jättepoetisk! *fniss*
    Ja vi kan höras ikväll, ska få lillen att sova middag nu.

• mammaK

Apropå komma i klänningen, så ska jag försöka att gå ner i vikt med innan dagen med stort B. Fast du verkade ha några kilon, jag har många så jag kämpar!

Sen ang sånger håller vi på att kolla runt en bra just nu är Ronan Keatings When you say nothing at all! Den är fin och gör sig även på gitarr och solosång=)
    Men inget bestämt än. Vi har liksom ingen låt som är "vår". Har ni några låtar som ni vill ha?
    Partypinglan, detta gäller ju såklart dig med!!!

• Afrodite_Aug-07

Hej hej, ännu en brud. Vi hoppas på det datumet men har inte fått bekräftelse på det. Enligt prästen våran är inget bokat i augusti -07 än. så det ska vara lungt, dom bokar inte då än. så ett par månader kvar innan vi vet säkert. Känns lite nervöst. Skall prata med prästen nästa gång i Juli, hoppas hon vill vara snäll och boka då. Vore så skönt att få ett datum spikat.
    Vi skall ha vigseln ute på mälaröarna. vart i landet finns ni?

• mammaK

Afrodite_Aug07 Välkommen till tråden!
    Jag skrev det längre upp, jag är från gotland. Jag har inte heller färdigbokat!

• Afrodite_Aug-07

ha ha o så läser jag tråden och ser svaren. blev så ivrig bara sorry

• mammaK

Det är lungt, sån är jag med

• Afrodite_Aug-07

mammaK

såg det, va lite snabb på tangenterna bara :D
    Har ni kommit långt i planeringen?
    Vi har kommit hyffsat långt känns det som. Ganska många delar som börjar falla på plats. inga bokningar än, men lite småsaker är färdiga, så som inbjudan, servetter, bordsplaceringar, gästbok. bestämt klänning, sitter o ritar på ringen, en sten till den ska komma på posten i morgon. bestämt mat o dryck till den grekiska lunchbuffen, men inte till middagen på restaurang till kvällen. filat på vigselprogrammet. Gjort en budget som jag gjort om en så där 10 000 gånger. och hoppas den håller. För jag är student och har precis varit mammaledig, så ekonomin är ju inte direkt fet.

Svar på tråden Bröllopsdatum 2007.08.11