• Lilla-bus

23 september 2006

Hej!
    Någon mer som ska gifta sig den 23/9??

Skulle var kul å se hur långt ni har kommit med alla förberedelser och hur det går för er!!

Själv skickade vi ut våra inbjudningar för två veckor sedan. Hur kul som helst med alla reaktioner från våra kompisar :)

• Svar på tråden 23 september 2006
  • Tops

Hej, nu närmar det sig! På gång nu är finjustering av klänning, ring, festprogram. Och en massa småsaker att kolla upp, handla, ringa osv. Att det kan bli så mycket! Lite stressad är jag allt för dagarna går så fort. Dessutom vill man ta vara på sommaren så länge den är kvar och inte sitta inne och pyssla...

Hur går det för er?

• kentfantast

Inte långt kvar nej!!

Provade klänningen i fredags (den ska sys upp). Det var första gången på länge. Vad fin den är!!!

Håller på att gå in mina skor på jobbet nu. Lika bra. Man trampar ju ändå fram och tillbaka i korridoren hela dagarna... Som det känns nu blir det inga skavsår.

Köpte tärnklänning förra veckan. Stor lättnad!

Drar mig av någon anledning för att ringa floristen och filmarna. Har fått en släng av "Gud vad trött jag är på den här skiten", tror jag.

Ska ni köpa några presenter till de som hjälper till? Drar mig verkligen för det också. Är värdelös på att hitta perfekta saker... Vad ska ni hitta på?

Vi har ångest över bordsplaceringen. Sitter och försöker skriva nåt om alla och inser att... vi känner Ingen!
    Öh... vad jobbar hon med egentligen? Vet du? Pluggade inte hon till nåt? Vad var det nu igen? Finns det nåt som utmärker honom? Nej, jag tror inte det... Ångest! SÅ Svårt!

Har fixat de där papprena på Skatteverket men nu slog det mig, ska man inte ha nåt vigselpapper från kyrkan oxå? Vilken kyrka? Var är jag skriven egentligen? Är det därifrån man ska ha det?

Mycket frågor nu...

• Tops

Det du behöver är hindersprövning (lämnas till prästen) och ev ett papper om namnbyte från Skatteverket.

Jag har också lite funderingar om man ska ha presenter till alla medhjälpare. Svårt. Och vad?? Det är ju en ära att få hjälpa till och vi gör ju det mesta själva, men trots allt lägger de ned en del tid på oss. Det blir dock lätt för mycket måsten, tycker jag.

Har skrivit om de flesta gäster nu, men vissa vet man för lite om (typ kusinerna). Får luska runt lite. Vi har gett några gäster dispens med anmälan av olika orsaker, så vi kan inte börja med bordsplaceringen ännu. Dock är vigselprogrammet klart (ej upptryckt).

• kentfantast

Vigselprogrammet...
    Vår kantor har semester till 1 månand innan bröllopet. Vi har ringt och förvarnat om våra särskilda (rätt speciella) musikönskemål redan i april, men man vet ju inte om meddelandena kommer fram till den som ska ha det och vad denne säger!! Är jättenervös att hon inte ska kunna spela det vi önskar och inte accepterar vårt upplägg, pslam etc. *gnyr oroligt*

Kan ni inte berätta vad ni ska ha för musik? In- och utgång, psalm, solosång, instrumentalt? Nyfiken!!

• Evelina-september 06

Hej AllA!
    har kommit lite längre sen jag skrev sist. Har beställt ringar! lämnade även in min förlovningsring för den ska göras om lite så nu har jag inte ring på vänster ringfinger...känns lite konstigt. har lejt bort dukningen. min faster är superduktig på sånt. festhäftet ska tre vänner göra. och sen har vi bestämt två tillfällen då vi ska träffa pastorn för planering. ringde 10 samtal häromdagen till massa inblandade och bekräftade och planerade. känns skönt, har lite bättre koll på läget nu.

Kentfantast: vi ska ha:
    jag ger dej min morgon
    ett liv för mej
    to god be the glory
    you raise me up

som psalm skulle jag vilja ha namnet Jesus men jag vet inte om den finns med i svenska psalmboken. ingångsmarsh blir den klassiska ur en midsommarnattsdröm, mendehlson. den sätter stämningen tycker jag. utgångsmarchen blir till spelmän som går före.
    wow...de närmar sig verkligen. snart är jag fru melin!

• kentfantast

Evelina-september 06:

Skönt att höra att det är fler som vill ha många låtar! Jag har varit lite orolig för att de ska begränsa oss till 1 psalm och 2 solo (vill ha 3).

Vi har ju inte pratat med kantorn än, men min önskemusik är som följer:

In: Toccata - Widór (tydligen supersvår)

Psalm (direkt efter): Psalm 199 med bröllopstext - På bröllopsdagen ber vi (Den blomstertid-melodi)

Solo 1: Will you still love me? - Chicago (fast med lite omgjord musik)

Solo2 (precis efter vigseln): Songbird - Eva Cassidy

Solo 3 (precis innan vi går ut): I walk the line - Johnny Cash

Ut: Bröllopsdag på Troldhaugen - Grieg

Det kanske blir världens längsta vigsel? Hm...

• Tops

I september kan det ju, liksom alla andra dagar, regna. Ver kan jag hitta ett vitt eller helst genomskinligt paraply? Eller är svart bäst?

• kentfantast

Morsan hade visst köpt ett helsvart stort (utan tryck) på Clas Ohlsson. Vi kör på det...

• Evelina-september 06

Kentfantast:

jag tycker det är härligt med lite längre vigslar! de flesta jag varit på har kännts så korta, typ 35-40 minuter. Vår blir nog lite över en timma!

Svar på tråden 23 september 2006