• Lilla-bus

23 september 2006

Hej!
    Någon mer som ska gifta sig den 23/9??

Skulle var kul å se hur långt ni har kommit med alla förberedelser och hur det går för er!!

Själv skickade vi ut våra inbjudningar för två veckor sedan. Hur kul som helst med alla reaktioner från våra kompisar :)

• Svar på tråden 23 september 2006
  • Lilla-bus

Mmm man blir ju hungrig ! Vi ska ha klassisk skagentoast som förrätt, oxfilé med potatisgratäng som huvudrätt och glass till efterrätt. Sen blir det tårta senare på kvällen. Det är så vi hade tänkt det nu i alla fall. Vi ska till festlokalen på torsdat och prata med dem och spika menyn å så...

Så mycket kvar att göra å det går så fort... Skolan börjar på måndag igen, å jag vill bara vara hemma å fixa det sista med bröllopet... Såg att vi hade tenta dagen innan bröllopet... NEJ, det vill jag INTE... hmmm får fundera ut hur jag ska göra med det... (sorry att jag gnäller lite )

• kentfantast

Omtenta!! Alla har vi gjort det - skippat tentan för nåt viktigare!

Vad ska ni ha för tårtor?

Blev plötsligt sugen på att pyssla... Det måste vara vädret (sånt händer inte mig annars). Kanske skulle stanna till på Kreatima och hitta på nåt kul på vägen hem från jobbet... Panduro... var ligger det?

• kentfantast

Kungsgatan 34. Se där, då vet ni med...

• Lilla-bus

Haha, ja det går ju faktiskt alltid att göra omtenta, och det lär det ju bli i vilket fall som helst, för man lär ju ha lite annat att tänka på den dagen !

• Lilla-bus

Vad bra, jag som alltid undrat . Lycka till med pysslet!!

• kentfantast

He he, ja jag har själv varit dumdristig nog att luras med på stavgångslopp dagen innan, med min kollegor. Lika bra att köra, tänkte jag. Allt borde ju vara klart då ändå, eller?!

Och så fick man stavarna, och sniken som jag är vill jag ju ha dem...

• kentfantast

Lilla-bus:

Såg i en annan tråd att ni letar psalm. Vi kommer ha den här, har ni sett den?

"På bröllopsdagen ber vi"
    Text: Christina Lövenstam
    Musik: Svensk Folkvisa (1693)

1.
    På bröllopsdagen ber vi
    till dig som kärlek är.
    Du lever mitt ibland oss
    i glädjen nu och här.
    Vi prisar dig som skapar
    och känner allt som sker.
    Förnyare av livet,
    till dig, vår Gud, vi ber.

2.
    Om kärlek som får djupna,
    förlåta och förstå,
    om kärlek genom dagar
    då mörkret skall förgå,
    om goda, ljusa dagar
    då lyckan vänligt ler,
    om trohet i vår kärlek,

3.
    Om kärlek och gemenskap
    som rymd och frihet bär,
    om möjlighet att växa
    till dem vi innerst är,
    om hem där barn och vänner
    oss band i livet ger,
    om glädjen i vår kärlek,

4.
    Om kärlek stark som döden
    och liv som föder liv,
    om aktning för varandra
    och nya perspektiv,
    om ömhet från ditt hjärta
    som allt med kärlek ser,
    om godhet i vår kärlek,

(Texten sjungs till samma melodi som psalm 199, "Den blomstertid nu kommer".)

• Lilla-bus

Kentfantast - TACK! för tipset! Det var en fin psalm, absolut nått att visa för min m2b.

Så du ska gå stavgång dagen innan! Lite lagom träningsvärk när du går in i kyrkan då . Haha, nä det kanske är bra att ha nått annat att tänka på, å som du sa, allt borde ju vara klart då!

• kentfantast

Eh, träningsvärk har jag inte ens tänkt på (IQ mums mums). Bra att du sa det... Hm, snyggt att stappla ner för trappan och se plågad ut på alla kort... Kanske får köpa mina stavar då... som om man kommer använda dem dagligen ändå...

• 23/9 2006

jag ska baka vår tårta själv =)

Svar på tråden 23 september 2006