• Lilla-bus

23 september 2006

Hej!
    Någon mer som ska gifta sig den 23/9??

Skulle var kul å se hur långt ni har kommit med alla förberedelser och hur det går för er!!

Själv skickade vi ut våra inbjudningar för två veckor sedan. Hur kul som helst med alla reaktioner från våra kompisar :)

• Svar på tråden 23 september 2006
  • Evelina-september 06

äntligen var inbjudningarna ute efter strul med tryckeriet....skön känsla! redan igår ringde två vänner och anmälde sig!! WOW-det närmar sig med stormsteg!

• Dakota

Jag ska ocksa gifta mig den 23 September, far man vara med har?

• Evelina-september 06

dakota-självklart!

• kentfantast

Nästa helg är det bara 2 månader kvar!! Får lite panik när jag tänker på det. Kände plötsligt att jag fick VÄLDIGT mycket att göra... Måste sy upp klänningen några cm. Det känns stressigast - att hitta en sömmerska. Och hitta klänning till tärnan...
    Vårat osa går ut på söndag. 17 pers har inte hört av sig. 2 oinbjudna är anmälda... eh... (har beklagat mig på en annan tråd men ja, det är precis så illa som det låter och jag har ångest över att behöva ringa samtalet som ska ge beskedet att de inte är välkomna)

Nån annan som upptäckt att allt verkar bli dyrare ju närmre bröllopet man kommer? Hade en käck föreställning om att vara ekonomisk från början, men nu är man trött och stressad och känner bara "skit i om det kostar, det är bekvämast så här". Sniglar sig längre och längre bort från 100 000... Ve oss!

• mia85

vi har våra ringar hemma nu..
    kostade ca 2000 kr tillsammans =)
    helt okej pris, och vi är jättenöjda..
    allt är fixat, men jag har bara en fnurr kvar att lösa upp..
    Vad ska man äta?
    vi ska göra maten själv..
    tårtan vet jag hur jag ska göra, men det är maten?

• Elinore 23/9-06

heeej flickor..nu har jag semester, så nu börjar det hända saker

*Skorna e fixade..äääntligen

*Löshåret är köpt..(sååå fiint)

*tyget till slöjan är inhandlat..mammsen ska sy

*Ringen kommer den 28:e

*Korsetten ska inhandlas nästa lördag

mmmm..det va väl det just nu...men, ju fler saker som e färdiga ju bättre känns det

• Tops

Hej igen alla! Två månader kvar nu!

Under semestern har vi hunnit massor:
    träffat prästen och övat, konsulterat med frissan, provdukat lokalen, haft genomgång med värdparet, träffat matlagerskan, börjat på vigselprogram och festprogram, handlat alkohol i Tyskland mm.

Efter semestern ska vi ge oss på följande:
    beställa ring, justera klänningen, köpa underkläder, göra festprogrammet, köpa allt smått och gott, göra musiklista, öva vals, boka resa. Det är en massa saker som ska synkas och vara klart i tid. Och jag som hela tiden försöker hålla det på en lagom nivå. Det är faktiskt svårt...

• kentfantast

Nån annan som har en massa blinkande utropstecken i sin planeringslista? Det har vi!! Men det viktigaste är nog ändå fixat nu...
    Skickade in till Skatteverket i fredags, har ju klänning och har bokat sömmerska, gubben min har kläder, jag har slöja, tiara, skor och bh...
    Frisör är bokad och konsultation likaså, ska prata mer med floristen, bandet är bokat och klart, alla gäster utom 3 har osat (ja!), placeringskorten är halvklara, maten är bestämd, skärgårdsattiraljer har införskaffats för dekoration, MEN tärnklänningen! Denna klänning! Jag blir tokig! Får kosta mx 1000 kr av våra surt förvärvade pengar. Och kantorn och prästen har semester, och det här med transport vill jag inte ens tänka på...

Har era gäster besökt er hemsida här? Vi har uppmanat, men få verkar ha besökt... Har ju massa info där ju... Ska man behöva msa alla?!

• Lilla-bus

Hej på er alla i värmen!!!

Har ju funderat fram och tillbaka på det här med vad vi ska ha för låtar i kyrkan, men vi har bestämt oss för en nu i alla fall... men jag kan för mitt liv inte hitta några noter till den låten... Vi ska ha Sanna Nielsens "Nära mig". Någon som har något tips?

Vi har varit och prov-ätit maten på wärdshuset där vi ska vara, och det var kanongott! Så vi ändrade inte på någonting.

Ja nu närmar det sig verkligen fort, och vi har fortfarande en del kvar att göra, men men.. det ska väl hinnas med oxå.

Ha det gott alla!

• Evelina-september 06

Hej! Nu är min semester nästan slut och jag börjar fatta att det är snart! det närmar sig verkligen. Hur mycket har ni kvar?
    så här ser min planering ut, detta har jag kvar:
    Festhäfte
    Vigselprogram
    Tärnklänningar
    Hur vi ska placera borden
    Dukning
    Träffa pastorn
    Musiker till festen-de va löst men de strulade till sig...
    Menyn

känns som att jag inte är sent ute men så ser man allt som ni andra har gjort och blir lite stressad! men som det ser ut nu har jag inget jobb i hela september så då har jag ju all tid.
    Sen har vi fått vår lägenhet så det tar mycket tid att inreda och åka runt o leta möbler och sånt. men det känns iaf roligt! tänk att jag om två månader
    kommer vakna som fru melin! WOW!

Svar på tråden 23 september 2006