• Lilla-bus

23 september 2006

Hej!
    Någon mer som ska gifta sig den 23/9??

Skulle var kul å se hur långt ni har kommit med alla förberedelser och hur det går för er!!

Själv skickade vi ut våra inbjudningar för två veckor sedan. Hur kul som helst med alla reaktioner från våra kompisar :)

• Svar på tråden 23 september 2006
  • Hummingbird

Vi har ännu inte spikat psalmerna än. Problemet är att vi har endel engelspråkiga gäster och vill ha psalmer som går att sjunga samtidigt på bägge språken!
    Men jag är ju själv kantor så det ska inte så stora problem...
    Ska träffa vår präst på torsdag, ska testa förslagen på honom.

• kentfantast

Samtidigt? På bägge språken?
    Det kommer nog låta intressant...

• Hummingbird

Vi jobbade båda två på en kristen kursgård i England i ett år. Där uppmuntrades vi alltid att sjunga eller be på det språk som kändes bäst.
    Det blir en himmelsk röra men sammhörigheten är otrolig.

• kentfantast

Jaha, det förklarar ju saken.

• Evelina-september 06

Hummingbird! Måste bara fråga vilken kursgård! har en nära vän som också varit på en kristen kursgård. kanske att det kan vara samma!

• kentfantast

Ah! Nu har jag bokat tid för ansiktsbehandling (2 st) på Gilda skolans elevbehandlingar. Känns bra att ha det gjort. 380 kr, det gillar vi.

La den ena 6/9 och den andra 20/9. Man vill ju inte gå dit dan innan ifall att nåt skulle hända med hyn! Hoppas att provomgången röjer alla eventuella faror...

Nu ska man bara hitta en nagelteknolog eller nåt oxå. Tänkte skaffa franska gelenaglar, men de måste man kanske oxå prova i förväg? Hur ska ni göra? Eller skippar ni sån fåfänga?

• Hummingbird

Evelina september-06

Vi jobbade på Lee Abbey som ligger i Norra Devon.

• Lilla-bus

Kentfantast - Nu är det klart! Vi tog den psalmen du tipsade om. Sambon gillade den, så jag ringde till kantorn, så nu är det fixat. Ringde till mamma å läste upp den, hon tyckte den var så fin så hon nästan blev lite snyftig ! Så Tack så mycket för tipset!

• Evelina-september 06

Kentfantast

vi satt faktiskt och pratade om Gildaskolan på jobbet igår. Har inte varit där själv men en arbetskamrat hade bokat tider. Kanske vore nåt då! du får berätta hur det var sen

• kentfantast

Lilla-bus:

Och kantorn knorrade inte över att den inte var med i psalmboken? Underbart!! Jag som har varit orolig...

Svar på tråden 23 september 2006