• Lilla-bus

23 september 2006

Hej!
    Någon mer som ska gifta sig den 23/9??

Skulle var kul å se hur långt ni har kommit med alla förberedelser och hur det går för er!!

Själv skickade vi ut våra inbjudningar för två veckor sedan. Hur kul som helst med alla reaktioner från våra kompisar :)

• Svar på tråden 23 september 2006
  • kentfantast

Ja men visst gör de det!
    Jag tycker att det är så pinsamt... Jag kan sitta och lyssna på orgelmusiken och solosångerna och läsa psalmtexten och bli jätterörd. Då tycker min sambo att jag är fånig, så när han är borta sitter jag där vi datorn och gråter...

• 23/9 2006

hihi min tycker samma, men han lär nog gråta mest av oss två =)

• 23september

Hej 23 september-tjejer!
    Ser att tråden funnits ett tag.. Jag gifter mig oxå den 23:de september!!! Börjar bli lite nervöst nu. Har ni allt klart? Känns som om vi har massa saker kvar att göra, har inte ens börjat på fest och vigsel-program! Toastmastern skulle ha hjälpt oss men hinner inte.. Undrar även om det kommer komma en möhippa snart.. Har ni blivit "hippade" än?

• kentfantast

Nej, ingen hippa. Jag tror att det kanske inte blir någon heller då de som brukar ordna sånna i vårat gäng (ja, jag brukar ju vara med men kan av förklarliga skäl inte planera den) har flyttat tillbaka till sina studentstäder efter sommaren. Dyrt att åka upp 2 ggr på 1 mån. Men jag vet att gubben kommer få svensexa 9:de.

Jag har tänka ta mig ut på stan för att leta grejer så jag kan tillverka en gästbok. Sen måste vi ha en caketopper oxå. Det hade jag helt glömt bort! Och presenter till tärna, marskalk, solist och toastmasters. Och så måste vi köpa golvcylindrar...

Och så måste jag skriva klart placeringskorten och skriva den där gästpresentationen till festhäftet. Och göra klart bordsplaceringen.

Jag känner mig jättestressad. 28 dagar kvar!

• Hummingbird

Är också ganska stressad. Mycket kvar att göra. Festprogram med presentation av gästerna håller på att göra mig tokig!!
    Min m2b har precis fått nytt jobb så han kommer jobba en hel del veckorna innan bröllopet vilket gör att jag får göra det mesta själv... Dessutom har vi långväga gäster från England att ta hand om....

• 23/9 2006

jag har allting klart inför bröllopet =)
    maten gör vi själv, kläder, ringar m.m är fixat sedan en tid tillbaka =)
    nu ska jag bara försöka njuta av den sista tiden jag heter Marie Björck =)

• Hummingbird

Blev kidnappad igår!!! Fick en fantastisk "hippa"! Först åt vi lite kex och ost och drack champange, sedan fick jag en ansiktsbehandling på en salong. Efter det var vi på chokladprovning, mums! God middag på resturang. Kvällen avslutades hemma hos oss med presenter och frågesport om mej och min m2b! Hade jätteroligt! Tur man har vänner och familj som känner en så väl, för jag skulle dö om jag skulle behöva gå utklädd på stan och sälja saker!

• 23september

Hummingburd: Det låter som en otroligt underbar möhippa!!
    Själv är jag lite nervös, min syster som är ganska ung ska vara tärna och hon vet nog inte riktigt hur hon ska gå till väga med planering av möhippa. Hon frågade till och med mig en gång.. Söta syster.. Risken finns att min m2bs syster tar över allt(hon är toastmadame) och hon älskar att göra bort folk och vi är helt olika.. Jag vill inte låta otacksam för jag skulle bli överlycklig för vilken möhippa som helst men jag vill inte bli utklädd eller göra bort mig. Jag är typen som absolut inte uppskattar det och skulle bara lida istället för att ha roligt.. Vi får väl se vad som händer Är jag dum i mitt tankesätt tycker ni?

Är oxå så stressad, min m2b jobbar som en tok så det känns som om det mesta ligger på mig för att det ska bli klart i tid! Skönt att se att det inte bara är jag som inte är helt klar med allt Ska ta tag i festprogrammet idag.. Tur att det är så kul!

Svar på tråden 23 september 2006