• Lilla-bus

23 september 2006

Hej!
    Någon mer som ska gifta sig den 23/9??

Skulle var kul å se hur långt ni har kommit med alla förberedelser och hur det går för er!!

Själv skickade vi ut våra inbjudningar för två veckor sedan. Hur kul som helst med alla reaktioner från våra kompisar :)

• Svar på tråden 23 september 2006
  • Tops

Hej! Kul att ni är vakna!

Hindersprövningen kom i förra veckan, vi var godkända Det kändes stort. Även blanketten för namnbyte, men vi har inte helt spikat hur namnen ska se ut.

Hos oss har knappt någon svarat heller, men av gamla trådar att döma så ringer typ 80% de sista dagarna och ett antal ringer för sent eller inte alls. Så verkar det vara för alla, tyvärr. Så oroa dig inte redan!

Vi ska pynta kyrka och bord med bl a rönnbär, orange ljus och höstlöv. Hoppas få lite hjälp med det av familjen.

Vi har också haft toastmasterträff och det kändes bra, de fixar det säkert galant. Vi gör dock egna festprogram och bordsplacering.

Nu ska jag snart sova...

• Sofiloppan

Tops: Din toastmasterträff... Vilka var med då? Bara ni och toastmaster eller hade ni bjudit fler? Känner att det kanske är lättare att inte vara för många, samtidigt som man kan komma på fler bra grejer om man är fler.

• Tops

Det var bara vi och de två toastmastrarna. De ville veta vilken stil vi ville ha på middagen, hur maten serveras, lite hålltider, hur vi gillar lekar mm. Sen får de planera detaljerna så att det blir någon överraskning för oss!

Vi är annars med och gör i stort sett allt, har inte lejt ut så mycket ännu. Planering av allt och kontakter med alla måste man nästan göra själv, sen kan man ju fråga om hjälp när man vet vad man vill ha hjälp med. Skulle t ex inte vilja att någon annan gör festprogram, bordsplacering, musikval och så.

Vart ska ni på bröllopsresa?

• Sofiloppan

Igår bokade vi resa till Egypten och lyxhotell där. Längtar!!!

• Lilla-bus

Hej allihopa!
    Evelina - tack så mycket för tipset! Ska kolla där!!

Tycker det är kul att läsa om alla å hur det går för e . Som Sofiloppan skrev, det närmar sig ju med stormsteg...

Jag fick min ring i går! Jag blev jättenöjd. Vill ha på mig den NU

Har inte skickat in hindersprövningen än... kanske man måste ta tag i...

Vad ska ni ha för färgtema på ert bröllop?

Kram!!

• Evelina-september 06

Tycker det där med färgtema är svårt. inbjudan går i guld och brunt. och i kyrkan kommer det vara vita blommor tror jag, med guldinslag. jag ska ha en vit bukett med en annan färg på sidan som "droppar" ut. På festen kommer det bli vit dukning. sen har jag inte planerat dekorationer ännu. hur ska du ha det? ooo va kul med ringen! jag har ebstämt mig men inte beställt!

• mia85

får man haka på här?
    ska oxå gifta mig den 23 september

• kentfantast

Vårat färgtema har blivit "höst i skärgården", vilket är lite diffust men våt bästa beskrivning av vår vision... Vassgult, nypon och rönnbärsrött, ja... lite sånt. Vi kommer ha mycket stenar oxå. Men buketten blir ganska vit med vissa små inslag av rosa. Jag har färg å klänningen så det kändes som att det passade bäst. Hade egentligen velat ha en "sprakande höstbukett" men ibland får man falla offer för estetiken...

Mia85 - det är bara att hoppa in, det gör ju alla andra. Grattis till årets bästa dag!

• mia85

Tack tack :)
    Vårt färgtema är rött/vitt/rosa..

• Sofiloppan

Är det många här som ska beställa/har beställt sin ring?

Blir det billigare?
    Hur vet ni att det är "rätt" modell om ni inte provat den?

Snälla, berätta om era erfarenheter, ni som har eller tänkt beställa ring över nätet.

Känns tryckt med en tråd bara för oss!

Svar på tråden 23 september 2006