• Lilla-bus

23 september 2006

Hej!
    Någon mer som ska gifta sig den 23/9??

Skulle var kul å se hur långt ni har kommit med alla förberedelser och hur det går för er!!

Själv skickade vi ut våra inbjudningar för två veckor sedan. Hur kul som helst med alla reaktioner från våra kompisar :)

• Svar på tråden 23 september 2006
  • Sofiloppan

Ja vi fikade och pratade... vi bjöd på kaffe och vi drack te. Men efter 2 timmar frågade prästen om han kunde få te också. Han hade verkligen ingen brådska.

• Lilla-bus

Hej tjejer! Hur går det med allt? Här står det rätt stilla just nu... håller på att fundera på låtar som vi ska ha i kyrkan. Har hittat några stycker jag tycker om, måste bara få gubben att lyssna på dom oxå...

Sofiloppan, det lät ju som en trevlig präst som tyckte om att prata (eller var han bara fikasugen ;)). Vi skulle kanske oxå ta tag i det å ringa å höra om vi ska träffas...

Ha det så bra alla!

• Sofiloppan

Måste fråga... Hur engagerade är era tärnor? Vad gör de för er och vad kan de göra???

Mina är inte så engagerade och inte så intresserade, vill få igång dem på något sätt.

• Evelina-september 06

tänkte fråga mina tärnor om dom vill göra festprogrammet som kommer ligga vid varje plats. sen kommer dom va med hos frissan och hjälpa till med allt under dagen!

• Evelina-september 06

Lilla-Bus: om man går in på the real groups hemsida: www.realgroup.se kan man klicka sej fram till tryckta noter och ett liv för mej. där finns länken
    www.gehrmans.se/ gå in på den och där kan du beställa noter till noten för 40 kronor. är ledsen att jag inte hittar mina, har verkligen letat.. man hoppas det löser sig. låten är underbar. vi har bestämt oss för att ha den på vårt bröllop också!

kanske annars att denna infon kan hjälpa dej på något sätt:
    The Real Group
    Nybrokajen 11
    111 48 STOCKHOLM
    SWEDEN
    Fax +46(0)8 7704239
    info@realgroup.se

Låten finns med på "riginal" och "Allt det bästa", två skivor med gruppen om du vill lyssna eller så. man kan också lyssna via hemsidan.

jag har kommit lite längre i planering nu! inbjudan skickas ut i dagarna och jag har bokat makeupartist. en tjej som sminkat för bröllopsmagasinet! igår var jag på restaurangen som vi ska ha fest å och han som hade stället var så positiv och sa ja på allt typ! det går framåt...=)

lycka till med allt!

• Sofiloppan

Någon som vet vad det blir för väder på VÅR dag??? Ingen som kan spå i tesump eller liknande, ha ha! Vill veta hur höstigt det är då...

Funderar på om jag ska köpa/beställa ett vitt paraply, men det är ju onödigt om solen skiner...

Någon som kan fråga stjärnorna!? *Skratt*

• pirr i magen

hej flickor !!
    vill bara skicka en bamsekram till er !! jag känner er inte men lovar att tänka på er den 23:e för då är de min födelsedag å ni ska gifta er..hurra hurra. Vi firade 1 månads bröllopsdag i tisdags...Ett tips: Va inte nervösa för det är helt underbart !! Vi bara önskar att man kunde få dagen i repris....

• Tops

Inte ens tre månader kvar nu! Under semestern ska vi träffa präst, kokerska, frissa, fotograf, värdpar, kolla kyrkan mm. Sen kommer det att gå undan den sista tiden, men jag vill verkligen kunna njuta och vara närvarande på bröllopsdagen. Förhoppningsvis känner man då att folk har koll på vad de ska göra.

Vädret är en sak som ger lite ångest. Det kan vara riktigt höstruskigt med regn och blåst, men det kan också vara fantastiskt vackert i september. Tur dock att man inte behöver bry sig om det redan nu Gifta tänker vi bli ändå, det är mest fotograferingen som blir lidande.

Jag vill hitta ett genomskinligt paraply, undrar var det kan finnas?

Valsen är också lite nervös, det går inte alls bra när vi övar...

Jag är lite spänd på hur många som ska tacka ja på inbjudan. Man hoppas ju att alla kan, men lite bortfall blir det säkert. Om bara alla behagar svara i tid, ibland är ju folk lite slöa med sånt...

Hur går det för er andra 23/9 -par?

• Sofiloppan

Åh, vad trevligt att läsa om hur det går för er andra. Vi har en spännande dag framför oss som närmar sig med stormsteg.

Jag ska satsa på ett vitt paraply och det ända jag har hittat är detta.
    www.elvasfavors.com/unikt.htm
    Men det verkar rätt ok, och ett vettigt pris. Men ett genomskinligt vore inte dumt. Om någon vet var får ni gärna skriva.

PUSS till alla!

• kentfantast

Vi skickade ut våra inbjudningar i början på maj och har satt osa 16 juli. Problem: jättefå har svarat. Jag börjar bli stressad...
    Imorgon ska jag in till stan med min klänning och skor och allt och prova/köpa underkjol, slöja, tiara och allt sånt. Det var evigheter sen jag hade på mig klänningen så det känns lite pirrigt att få ta på sig den...
    Min kompis är så gullig och uppfinner en massa blomsterarr som man kan göra med "enkla" höstmedel. Är själv usel på dekoration och skjuter planeringen av festlokalen framför mig in i det längsta.

Ringen är köpt, toastmasters och brudfölje har träffats och knåpar ihop ett roligt "programblad" till festen. Killarna har ringt och frågat mig lite om svensexan, så jag misstänker att andra lägret kanske funderar på nåt för mig... Nojja...
    Funderar över vädret såklart. Vill ju ha glödande "kvällssolsfält" utanför kyrkan när vi kommer ut. Snopet om det skulle vräka ner (peppar peppar)...

Är det dags att fixa hindersprövning och namnbyte nu? Har ni börjat med sånt? Är allt på skatteverket?

Har ångest över frisyren. Har långt rakt tjockt blont hår. Några idéer?

Svar på tråden 23 september 2006