• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • Noomi

Haha, på vilket sätt är strumpeband osmakligt?
    Jag kommer inte heller ha lånat, blått osv.. och en slant i skon hade jag aldrig hört talas om innan jag började läsa här.
    Traditioner, hmm... vad jag kan komma på kommer vi inte uppfylla några traditioner alls, förutom de stora då med klänning, brudbukett, middag osv.

Jo förresten, en engelsk tradition. Alla gäster kommer få fem "sugared almonds" var.

• Blivande brud 07

Sanasol

Hur har ni gjort ert monogram?

• Sanasol

Nja, tycker att så gott som alla strumpeband jag sett är rätt fula, lite "fnask" i vilda western över det... haha

Nja, vi kommer nog inte heller vara så principfasta gällande traditioner. Roligt med en engelsk tradition för er, ni som varit där ett tag!! :)

• Blivande brud 07

Såg att ni talade om att åka till tyskland för att köpa sprit. Har sett att det finns väldigt billigt i Tallinn. Kollade upp med ett företag som har bussresor och det skulle kosta 1295kr för resan och då är man i tallinn en dag och shoppar

• Sanasol

Blivande brud 07

Har gjort ett antal monogram i photoshop, väldigt enkelt och smidigt! :)

Angående spriten så får vi se hur vi gör! Någon som vet om man kan ta med sig på flyget därifrån? Blivande flyger nämligen nästintill gratis...

• Noomi

Haha, det måste jag säga till O; Men du vill väl att jag ska se ut på ett fnask från Vilda Västern på vår bröllopsdag?!

Ja, vi har ju tänkt få in lite av det engelska eftersom vi bott här i tre år nu och även förlovar oss här.
    Vi kommer ha godisbuffé efter maten med bara engelskt godis och sen de här mandlarna då som favors, som står för health, wealth, long life, fertility and happiness.

• Sanasol

Hahaha, japp! Det får du nog säga till honom!

Vi kommer också ha lite godisbuffé efter middagen, en bekant som är flygkapten har lovat att köpa med dig såna där stooora förpackningar från USA. Så vi får se, har inte bestämt helt vad vi vill ha ännu! Men blir nog endel choklad!!

• Gabbies

ang. servetterna så är det dunilin servetter, det är lite finare kvalitet än papper..

• Sanasol

Jo, vet vilka servetter det är! :)

• Gabbies

jo men jag ville förklara iaf för när du skrev fick du det att låta ungefär som man trycker på de billigaste pappersservetterna som finns..

Svar på tråden Sommar 2007 #2