• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • Sanasol

Vi hyr också lokal, den ligger nära kyrkan så gästerna kan gå! Har underbar utsikt också, fjälltopparna och storsjön, helt underbart! Den kostar 2700 kr från fredag e.m. till söndag 12.00. Då får vi själva städa, eller det gör nog våra föräldrar!

Maten lagar vi själva, vi har kött "gratis" i o m att våra pappor och min blivande är jägare, så vi kommer antagligen att servera älg.

Dryck köper vi eventuellt i tyskland, om vi har tid och det passar innan bröllopet kommer vi ta en liten minitrip dit, tror kanske inte vi "sparar" så mycket på det, men det kan vara roligt!

• Gabbies

jag hoppas att den nya lagen om fritt flöde över gränser ska infrias så att man kan beställa alkohol via Internet utan att riskera att det fastnar i tullen..

• Sanasol

Ah, det är så himla sjukt det där tycker jag! Grejjen är ju den att man FÅR göra så enligt EU, men inte enligt Sverige... helt sjukt... för Sverige har ju ändå själv valt att vara med i EU... då får man ju anpassa sig efter de regler som gäller där... suck!!

• Noomi

Hej igen Gerda!!!! :)

Idag har jag haft världens sämsta dag, jag _hatar _ det här landet just nu!
    Skulle ner till skatteverket för att förklara att vi enbart är studenter i huset och att de hemskt gärna fick sluta skicka brev om skattekrav och kallelse till domstol. Hade även med femtioelva olika papper som bevisade att vi är studenter.
    Men nej då, det räckte inte för den sura tanten bakom skyddsglaset eftersom hon inte hade fått något om perioden juni-oktober 2004. Att vi förklarade att vi inte ens befinner oss i landet under sommrarna dög inte. När jag hittade ett till papper i väskan och sköt in det under glaset blev jag anklagad för att ha kastat det på henne, jag började gråta och hon surade ännu mera. Voila, ännu en trevlig dag i världens minst fungerande land.

Tillslut gick jag upp till skolan och bad en advisor där ringa och prata med dom. En trevlig kille svarade då att allt var i sin ordning, det var bara en tjej det var lite frågetecken om (inte jag) men eftersom vi lämnade in papper om henne för en timme sen var det nog bara så att det inte hade nått honom ännu. No problemas alltså! Att kärringen inte kunde berättat det i morse hade han inga svar på!

Nu behöver jag alltså varken betala skatt eller besöka domstolen....undrar hur det blir om jag råkar bränna ner skatteverket?

• Noomi

Sanasol - Ja, det kan man ju säga, haha!
    Usch, nu ska jag upp till skolan och jobba med förhoppning om att allt kommer flyta smärtfritt resten av dagen....och resten av mitt liv. :)

• Gerda

Näää fy blääää Noomi!

Ja, myndighetspersoner är bara för jobbiga när de glömmer bort den viktigaste delen av sitt arbete: service!

Det är som med försäkringskassan här... Köade i 45 min och fyllde i en massa blanketter... och nu under de 3 månader jag varit norge fyllt i 2 till exakt likadana! Plus en massa om varför jag flyttat, vad jag gör här i oslo osv... samma frågor med alla olika blanktter som MÅSTE fyllas i enligt försäkringskassan *grrrr*

Hoppas det är löst för er nu och ni slipper krav och hoten!!!

• Noomi

Gerda - Ja, visst är de helt underbara! Ruttna människor, uschaalingen på ren östgötska! :)

Det ska vara löst nu, men å andra sidan lär det nog inte hinna särskillt mycket innan vi flyr landet om ett par månader...lääängtar!

Nej, nu måste jag ner på stan och tröstshoppa lite!

• Gerda

Åh! Njut av shoppingen!

Själv vandrar jag runt flyttlådor och packpapper.

Det är en MASSA småpryttlar som är såååå jobbiga att ta hand om *blä*. Men men... snart kommer flyttfirman... måste vara klart snart!

Svar på tråden Sommar 2007 #2