Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Cinderella
vilka ska ni ha? varför ska ni ha två, samma orsak som vi, eller nån annan?
Gabbies
den låter fin! har du bild? Vi har inte diskuterat utseendet än, bara fyllningen...
Stefans fästmö
För att vi har så olika smak.
Min tårta kommer bli peccanötspaj med klanderade rosor på. Min sambos gräddtråta med jordhubbar, njam njam..
stefans fästmö: nej tyvärr har jag inte det.. såg den på en bröllopsmässa här i västerås.. men det förestagets hemsida är under uppbyggnad..
Vi kommer nog att ha gräddtårta med massor av jordgubbar, är det midsommar så är det:D...
Sen tänkte jag prova att göra den söta desserten som var med i Amelia brud o bröllop. Ska göra lite god mat o efterrätt nästa vecka när vi 'firar' 8-års dagen...
Stefans fästmö
ang tidningar igen då... Jag kan nog inte kora någon vinnare av de två som jag köpte, bara säga det att jag INTE kommer att åka in till stan bara för att köpa någon av dem (inte för att gjorde det sist heller men men:)). Däremot letade jag efter Amelia Brud och bröllop sist jag var i mataffären igen, vad glad jag blev när jag såg att den var med som bilaga till senaste nr av Amelia... Billigare blev det dessutom eftersom jag bara betalade 39 eller nåt för den vanliga Amelia
Tittar in lite mitt i skolstressen. Bara två veckor kvar tills jag blir "vuxen", huvva!
Vi ska ha vit chokladmousse, inte i form av någon tårta dock utan lite mer "special".
Så stefans fästmö, om din blivande inte accepterar något annat än gräddtårta skulle han tycka att vi var helt dumma i huvudet med våran variant! ;) :D
Hallå alla. HAr ni kommit långt i planeringen? Själv känns det som jag sitter lite fast, eller ja fast här iaf :) Sitter mest och tittar och letar ideer. Kan ni inte berätta hur ni tänker, eller nåt? :) Har ni börjat kolla inköp och så redan? Funderar om jag ska börja handla sånt som går så här långt innan, för att dela upp utgifterna lite :)
Noomi
Sitter oxå mitt i stresen, kämpar på med uppsatsen... Go girl, snart sommarlov!!
Ja alltså ang tårta, vi har pratat om det flera gånger, och m2b är helt fast på att "Det ska va gräddtårta, annars är det ingen tårta!" "Jamen, försöker jag, chokladTÅRTA, det är ju en tårta?" "Nej, ingen RIKTIG tårta!" Då kommer jag alltid att tänka på den där reklamen, "Det är ingen RIKTIG brevbärare!" o börjar skratta... ;) Min m2b är ju halvnorsk (precis som jag) o han har fått för sig att i Norge har man alltid gräddtårta (blötkake kallar de det) o därför vill han ha det. Så jag har ingen talan på den punkten... Tror ärligt talat att det vore lättare att sälja in typ röd brudklänning, än chokladtårta... ;)
Men vi har pratat om att ha 2 tårtor o det verkar han vara ok med, så kanske kör vi på det... Jag brukar nämligen inte tycka om gräddtårta, o det känns ju lite synd! Eller så får vi åka runt o provsmaka olika gräddtårtor innan vi bestämmer oss... Men han verkar inte så flexibel på olika fyllningar heller, jag råkade nämna mousse och det var som att föreslå råtta i tårtan eller nåt... :D
SaraV
Jag är oxå lite fast, har inte hänt mycket på ett tag nu... Men det beror delvis på att min m2b tyckte att det gick lite för fort ett tag, så vi bestämde oss för att ta en paus. Nu har vi pausat i flera veckor... Långt tycker jag, tycker säkert inte han... ;) Men iaf, vi har ju bokat kyrka o lokal, det är det som känns viktigast, det andra kan man nog ta tag i ordentligt efter sommaren. Vi ska kolla på papper o stämplar till inbjudningskort i helgen, iaf! :) När jag är klar med uppsatsen tänkte jag börja kolla på maten, eftersom det känns störst, o sen frisör o blommor i slutet av sommaren.