• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • Gerda

Hehe....snart nog får du boka din kyrka! Å då kan du køra igång så mkt du vill med dina brøllopsplaner!

Ja, framførallt behøver jag 2,5 månader till så att jag får mammapenning øht hær i landet! Det enda jag kan gør aær att tænka positivt o hoppas att det løser sig... Eller A får en FET lønehøjning i augusti... ;) Dessværre vet vi redan hur mkt det ær då det ær avtalade ramar som gæller.

Ja, øvermøblera inte! Det ær sååå lætt att det blir plottrigt nær barnen kommer - hur mkt man æn siktar på att plocka undan så kan man ju inte kontrollera den/dem som plockar fram! ;)

• lightfish

Skönt att du bara behöver 2,5 månader till! Vore ju värre om du behövde 8 :D
    Det kommer säkert gå utmärkt :)

Sant sant det med kyrkan, tids nog får jag boka och då kommer ju vi fixa festlokal/plats på samma gång så att vi har det klart. Sen ska vi bara enas om alla gäster :D Och jag ska köpa klänningen i USA, som sen kommer få bo hos svärföräldrarna. Annars kommer jag ha provat ihjäl den :D Hoppas verkligen att jag hittar mina ballerinaskor i nån affär annars får vi shoppa dem online första dagen vi kommer dit så jag hinner få dem :)

• lightfish

Sanasol

Maggie Sottero, Jorie Ann lägger jag min röst på. Känns som om den har minst släp att hålla reda på i snön ;)

• Sanasol

Kommer att ha lakan under vid utomhusfotograferingen, vill gärna ha släp på klänningen!

Älskar jorie ann, men den är nog tyvärr för dyr!! :(

• Gerda

MS Jorie Ann och sedan Pronovia klænningarna får mina røster :D

De andra ær alldeles før gräddbakelse før min smak. Å andra sidan ær ju jag mer modern o spetsig på en å samma gång ;) :D

• Sanasol

Hihi, är ju lite halvstram själv...

hittat denna med:

www.bonny.com/index.php&staticfile=gowns.php?id=467&gline=1&start_page=72&featured=N

Men hade gärna haft lite mer släp, sen kanske den är för trist? eller vad tycker ni?

• Gerda

lightfish

Nu TROR vi att 6 månaders heltidsarb. ska ræcka før att kval. sig før mammapenning, men eg. VET vi ingenting eftersom norrmænnen i statliga sammanhang ær dummare æn kokosnøtter (de 5 jag talat med hittills iaf).

Men Hakuna matata!!! så ska jag tænka! :D

Det ær nog en VÆLDIGT bra ide att du stoppar undan klænningen! Så den kænns ny o fræsch æven før dig!

• Gerda

Sanasol

Den ær jætte fin den! Kommer sjælv antagligen att ha en chiffongklänning som du vet. Fin!

• Sanasol

Gerda

Kul att någon annan tycker det med! M tyckte det också, men vi är ju knäppa, så man vet ju aldrig ;)

Tänker bara att den kanske är för enkel ifall jag vill ha slöja till... hm...

Svar på tråden Sommar 2007 #2