• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • Gerda

Nupp, jag gillar stilrena, enklare klænningar :) Då kommer min egen skønhet fram mer :D :D :D Nej, skæmt åsido, vi kommer att ha så litet och familjært brøllop dær fokus ær på att umgås och æta god mat - jag behøver ingen modevisning før min del och inget behov av att vara vackrast heller den dagen.

Alla mina vænner ær gorgeous, våra mammor urtjusiga så det ær bara att njuta av allas skønheter :)

• lightfish

Gerda

Hakuna matata :D :D :D (trodde jag var den enda som älskar Disney-filmer för barn ;) ) Men jag förstår vad du menar, byråkrati är svårt men sen upptäcker man att det är relativt lätt om man ändå bor i Sverige jämfört med andra länder :( Men jag håller tummarna för er och junior :D

Mm...kommer få be svärmor slå mig på fingrarna varje gång jag är där...så att jag inte ber om att få se..bara så att den inte försvunnit

Hur är Oslo, var där du bor eller hur? :D, som shoppingstad? Funderar att sen på senhöstens kant överraska N med en weekend och vi kommer vara tvungna att åka en fredag kväll så då är grannland bra nära ;)

• Gerda

Hehe!

Det ær ju dyrt hær i Oslo - rankad 2006 den dyraste staden att leva i! tvåa ær Tokyo som länge varit etta!

Men som weekend stad är det mysigt - gamla delarna är sååå fina, har inte varit runt mkt ännu men det blir mer o mer framöver. Shopping allmänt - mkt som är "samma som" Sverige - men det finns även sånt som inte Sveirge har ;) Så det är helt ok... London o USA är ju mina favvoställen att shoppa i ;)

Summa kardemumma: Oslo duger fint - lite romantiskt, mkt dyrt, mkt shoppingbutiker (stora som småbutiker) :D

• lightfish

Tycker det är lite trist att det redan blivit så uppdelat, att alla majbrudar för sig, juni för sig osv... Ja ni förstår vart jag vill komma. Visst att jag förstår att man kanske vill dela upp sig när det börjar närma sig men nu? Nåja...mina tankar är ute :D

• Stefans fästmö

Men fisken, vi är ju här allihop?! Ingen smiter!! :D Jag ser det inte som att vi delar upp oss, men det är kul att dels prata med alla som gifter sig sommaren, dels med de som gifter sig samma månad! Dessutom finns det ju trådar för olika städer, det är oxå kul tycker jag! Ju fler trådar desto roligare! :D :D

• lightfish

Jo jag vet.. ;) men samtidigt känner man sig lite splittrad när det delas upp så himla mycket.

Appropå nåt helt annat, vad har du tänkt dig för tårta? :D

• Stefans fästmö

tårta ja... Jag skulle vilja ha chokladmousse, men m2b vägrar gå med på annat än klassisk gräddtårta... Annars är det ingen riktig tårta, enligt honom... Vi har kompromissat oss till att ha vit marsipan över för mer bröllopskänsla, o så blir det kanske chokladefterrätt, vi älskar båda choklad så det är inte därför. Eller två tårtor, funderar jag på, en klassisk vit och en god, som jag ser det... ;)

• Fru Cinderella

Stefans fästmö

Vi ska ha två tårtor ;)

• lightfish

Om tårta...

Som det ser ut nu lutar det åt citron och hallon som fyllning och ev. lite grädde, laktosfri sådan, sen blir det sugarpaste över och har inte fundrat så mycket över dekoration men något enkelt som är vi.

• Gabbies

jag har ingen aning om hur vår tårta ska smaka ännu men jag har två tårtor som jag sett som jag kan tänka mig att ha.. det lutar mer åt den ena just nu.. det är i olika etapper med vattenfall och under hela tårtan är det som en sjö med rök o grejjer..

Svar på tråden Sommar 2007 #2