Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Tänk att tiden gått så fort!
Totalt sedan trådens start har jag gått ner 13 kg och sedan jag vägde som mest 15 kg. Jag känner mig riktigt stolt över det!
Och tänk så mycket VI har gått ner ihop! Riktigt kul tycker jag!
Mmm absolut... jag har lovat mig själv att inte väga mig förrns på måndag.. men det är svårt att hålla.. det känns som att jag kanske har gått ner lite nu.... Vet inte varför, men det bara känns så =)
Men siktar på -20 jämt nu.. för första gånen.. har ju alltid varit typ 1-1½ kilo kvar... Men vi får se....
Ja tillsammans måste det ha blivit en hel del =)
Hej Hoppas fler hittar hit.
Idag känner jag mig pigg och full av energi. Började med en 30 minuters rask promenad i regnet med hunden imorse.
Är nu på jobbet, vi har det ganska lugnt just nu men man vet ju aldrig.
Hoppas att vi kommer att ha att göra eftersom jag ska jobba till 21, annars går dagen jättelångsamt.
Imorgon ska jag till min fasters 50 års kalas. Ska bli kul att se om någon märker att man gått ner.
Uller - långsamma/händelselösa dagar är ju så trista....
Men hund är ju bra.. måste man gå ut varesig man vill eller inte =)
Håller på att hänga in ren tvätt i garderoben, och passar på att prova typ alla mina kläder samtidigt.. avgöra vad jag kan ha eller inte... (alltså kan ha utan att det ser för litet ut, eller dumt på andra sätt)
Hyfsat angenäm syssla då jag får på mig allt i strl 46 nu, som finns i min garderob.. iaf av det jag provat =)
och mina gammla favvisbyxor i strl 44... mkt strech i dem ;)
Och roligare än att diska, som karln åkte på *s*
Jag är oxå lite spänd över morgondagens vägning och mätning... Det vore ju kul om jag kommit under - 10 kg...
Idag är jag jättehes... Inte så kul eftersom vi ska ha barnkalas imorgon på dagen och kompisar på middag på kvällen...
Ska försöka dricka mycket varmt idag.
Jag är dessutom en riktig "pratmaja" så det är riktigt jobbigt att vara tyst...
Enligt min senaste kontakt med klänningsleverantören borde min klänning vara klar nu och förhoppningsvis kommer den i slutet av nästa vecka eller i början av veckan efter... Jag riktigt längtar efter den!!
Inda vi håller tummarna för dig imorgon =)
Jag känner sååå igen mig, är också världens pratmaja =)
(om detta nu skulle lyckats undgå ngn ;) )
Barn och vuxen"kalas"... värsta partydagen alltså =)
Hmm det hade varit väldigt roligt att göra ngt speciellt/roligt imorgon... Det är ju det närmaste vi kan komma årsdag att fira.. Så hade ju varit lite kul... MEn alla vänner tycks vara bortresta eller vara borta hos pojk/flickvänner eller annat.... Fan vad trista folk är, inget party alls i dem ;)
Hade ju varit trevligt att fira med en god middag annars, men det funkar inte riktigt i nuläget ju... känns aningen oromantiskt att han sitter och käkar biff, klyftpotatis och sås eller vad han nu vill ha, och jag petar i sallad eller liknande =)
Nä vi får väl helt enkelt frossa i minnena =)
Mkt OT blev det här, men vi var ju inne på att prata lite mer även brevid just vikt så =)
Nåväl - Trevlig valborg på er alla =)
Har haft fullt upp på jobbet men nu börjar det lugna ner sig.
Hoppas att jag hinner få något i mig snart.
Minafina
Vi ska bjuda på vårt favvo GI-recept i morron. Ett tips till en romantisk middag för er?
Ingredienser:
Till 4 personer behöver du:
800 g kycklingfilé
140 g bacon (1 paket)
1 liten ask philadelphiaost
20 g ädelost
1 vitlöksklyfta
2 msk finhackad persilja
salt och malen vitpeppar
matfett till stekning
Till servering:
sallad till dig och nå't passande till gubben (ris, pommes chateau etc)
Du behöver också:
tandpetare
Så här gör du:
1.
Lägg philadelphiaosten i en skål och pressa ner vitlöken. Hacka persiljan och lägg i. Riv ädelosten och lägg ner. Rör om och krydda röran med salt och peppar.
2.
Skär ett snitt längsmed kycklingfiléerna och fyll dem med röran. Svep varje fylld filé i bacon och fäst med en tandpetare.
3.
Bryn de baconsvepta kycklingfiléerna i omgångar i het panna. Lägg tillbaka alla filéerna i samma panna och låt dem bli genomstekta på svag värme under lock. Det tar allra högst 10 minuter. Servera med tillbehören.
JÄTTEJÄTTEGOTT! Jag lôver!
Trevlig Valborg från mig oxå!!